Menu
Zamknij

Handel międzynarodowy w warunkach kryzysu gospodarczego (opr. miękka)

Biblioteka biznesu

Opis

Kryzysy, a istotnie ostatni, zapoczątkowany w Stanach Zjednoczonych w 2008 r., należą do najistotniej efektownych zjawisk w gospodarce światowej. Postępująca globalizacja, znaczny stopień zależności i powiązań pomiędzy podmiotami i sektorami gospodarek, a także pogłębiająca się integracja gospodarcza stały się głównymi kanałami transmisji jego negatywnych skutków. Na forum instytucji międzynarodowych i krajowych, jak dotąd nie udało się doprowadzić do stworzenia paradygmatu w zakresie sprawnej walki z kryzysami, jak również opracować modelu wyjścia z obecnej recesji.

Głównym celem monografii jest analiza i próba oceny konsekwencji obecnego globalnego kryzysu finansowego dla skali i dynamiczności międzynarodowej współpracy gospodarczej. W monografii przedstawiono następujące zagadnienia:
- rodzaje zjawisk kryzysowych we współczesnej gospodarce,
- zmiany w handlu zagranicznym wywołane najróżniejszego rodzaju kryzysami w latach 1992-2002,
- genezę i przebieg kryzysu gospodarczego lat 2008-2009,
- wpływ współczesnego kryzysu na wielkość i strukturę międzynarodowej wymiany towarowej, obrotów usługowych i przepływów bezpośrednich inwestycji zagranicznych na świecie, w krajach Unii Europejskiej i w Polsce,
- konsekwencje globalnego kryzysu gospodarczego dla równowagi płatniczej krajów Grupy Wyszehradzkiej, PIIGS i G7,
- protekcjonistyczne i liberalizacyjne tendencje w polityce handlowej w okresie globalnego kryzysu gospodarczego.

Opinie - 0 opinii

+ Dodaj opinię

PODOBNE PRODUKTY

Biblioteka biznesu, Srebrna gospodarka. Ujęcie społeczno-ekonomiczne
od 53 14

1 oferta

Srebrna gospodarka. Ujęcie społeczno-ekonomiczne

  • ISBN 9788381023962 
  • Autor Ewa Frąckiewicz, Barbara Kryk (red.) 
  • Wydawnictwo CeDeWu 
  • Ilość stron 266 
Porównaj
Biblioteka biznesu, Zarządzanie jakością w usługach publicznych w.4
od 58 90

1 oferta

Zarządzanie jakością w usługach publicznych w.4

  • ISBN 9788381028394 
Porównaj
Biblioteka biznesu, Zasady oceny działalności gospodarczej... w,2
od 74 10

1 oferta

Zasady oceny działalności gospodarczej... w,2

  • ISBN 9788381028431 
Porównaj
Biblioteka biznesu, Biznesplan. Jak go budować i analizować w.7
od 40 38

1 oferta

Biznesplan. Jak go budować i analizować w.7

  • ISBN 9788381028103 
Porównaj
Biblioteka biznesu, Od bionauki do biobiznesu w.2
od 93 10

1 oferta

Od bionauki do biobiznesu w.2

  • ISBN 9788381028417 
Porównaj

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.