Social marketing to ta dziedzina wiedzy, na której w dużej mierze jest dzisiaj oparty handel. Konieczne jest to, by zgłębić jej tajniki. Jedynie w ten sposób można dotrzeć do szerokiego grona klientów. Poznanie ich zachowań i pragnień jest wszak kluczem do sukcesu. Wiedzę na ten temat można zgłębić przy pomocy popularnych książek obcojęzycznych. Które z nich są szczególnie godne naszej uwagi?
„Social marketing”
Nancy R. Lee i Philip Kotler stworzyli publikację niosącą ze sobą ogromną ilość przydatnej wiedzy. Postarali się o to, by na jej kolejnych kartach zawrzeć wiele ciekawych informacji. W dużej mierze dotyczą one tego, jak planować i wdrażać programy oparte na powstawaniu zmian społecznych. Najprawdopodobniej nie ma dzisiaj na rynku publikacji lepszej niż ta. Eksperci podzielili się bowiem wieloma niezwykle przydatnymi sekretami. Z ich pomocą możliwe staje się wpływanie na działania podejmowane w społeczeństwie. To najlepsze narzędzie służące temu, by sprzedać swoje towary.
„Social Marketing. From Tunes to Symphonies”
Już sam podtytuł niniejszej pozycji bibliograficznej pozwala dostrzec, jak ważne treści są w niej zawarte. Sugeruje, jak duże postępy w planowaniu działań marketingowych można odnieść, stosując się do zawartej w niej rad. Wśród najcenniejszych są te dotyczące skutecznego działania ekspertów odpowiedzialnych za promowanie produktów. Muszą oni zadać sobie pytania związane z ich własnymi zachowaniami, przekonaniami i wyznawanymi wartościami.
Tylko wówczas możliwe stanie się zrozumienie sytuacji, w której znajdują się klienci. Jest to zaś warunek podstawowy, który trzeba spełnić, by odnieść spektakularny sukces. Recenzenci podkreślają, że struktura książki dopasowana jest do czytelników na różnym poziomie zaawansowania. Dlatego z zawartych w niej rad skorzystają zarówno początkujący, jak i profesjonaliści. Merytoryczna treść poparta została przy tym licznymi ćwiczeniami oraz przykładami z życia. Tym samym łatwiej jest zrozumieć to, jaki wpływ mają poszczególne z podejmowanych działań.
„Social Marketing in the 21st Century”
Treść niniejszej książki jest silnie osadzona w wiedzy ekspertów. Stanowi zatem syntezę różnych nurtów myślowych. Tym samym pozwala czytelnikowi na to, by zapoznał się z tym, jak na przestrzeni lat zmieniała się wiedza na temat marketingu społecznościowego. Autor prowokuje tym samym do zastanowienia się nad tym, jak prowadzi się do zmian w zachowaniu i funkcjonowaniu społeczeństwa. Wiedza ta może być użyta w bardzo wielu dziedzinach.
Skorzystają z niej zatem eksperci odpowiedzialni za sporo różnych działań wspierających sprzedaż. Sprzyja temu niezwykle skrupulatne podejście do tematu i to, z jak dużej liczby źródeł korzystał autor w trakcie tworzenia tekstu. Tym samym można mieć pewność, że z treści spisanych na kartach tej publikacji skorzystają studenci różnych kierunków. Wiele ciekawych wiadomości dla siebie wyniosą również praktycy, którzy pragną rozszerzyć swoje pole działania. Zyskają tym samym bodziec do tego, by myśleć inaczej niż miało to miejsce do tej pory. Takie wyjście poza schematy przynosi nieraz znakomite rezultaty.
„Social-Marketing – vom Begriff Altersvorsorgeplanung zur Zukunftsplanung”
Książka stanowi rozprawę na temat tego, jakie wnioski można wyciągnąć, poznając bliżej mechanizmy rządzące marketingiem społecznym. Materiałem do badań nad tym tematem było sprawdzanie najczęstszych zachowań konsumenckich. To właśnie na ich podstawie można budować określone teorie dotyczące działań klientów. Tak przynajmniej w latach 50. myśleli amerykańscy naukowcy.
Dzisiaj wiadomo, że za pomocą ukierunkowanej komunikacji można osiągać określone cele społeczne. Nie powinno jednak dziwić to, że zagadnienie to jest dziś jednym z głównych tematów dysput naukowych. Okazuje się bowiem, że umiejętnie użyta wiedza pozwala wpływać na zachowanie zarówno kobiet, jak i mężczyzn. Rozwiązywanie problemów obydwu tych grup jest wielkim wyzwaniem dla ekspertów od marketingu. To wszak właśnie oni muszą dotrzeć do każdego konsumenta z osobna, by zaspokoić jego potrzeby.
Przedstawione przez nas książki są godne polecenia. Stanowią źródło fachowej wiedzy i zostały przygotowane przez wysokiej klasy ekspertów. Właśnie dlatego warto sięgnąć po nie i zgłębić zgromadzoną w nich treść. Wówczas zyska się fachową wiedzę na temat social marketingu.