Wykonanie profesjonalnych zdjęć kluczowych osób z Zarządu firmy, a może sesja zdjęciowa pracowników na potrzeby kampanii rekrutacyjnej? Oto kilka wskazówek, które pomogą Ci w realizacji tego zadania.
Zacznij od konceptu
Zanim zaprosisz do siebie fotografa czy agencję kreatywną i zaczniecie planować dzień zdjęciowy, przygotuj się. Zastanów się nad konceptem sesji. Do jakich celów zdjęcia mają być wykorzystane? Czy zależy Ci na klasycznym, biznesowym charakterze (formalnym), a może pozwolicie sobie na więcej luzu?
Niech zdjęcia będą spójne z wizerunkiem firmy - obecnym lub tym, do którego dążycie. Jeśli już zdecydujesz, jaki charakter powinna mieć sesja, poszukaj inspiracji. Możesz odwiedzić Pinterest, by sprawdzić aktualne, światowe trendy. Zobacz też, jak robią to inni - na przykład przejrzyj strony internetowe firm, które lubisz.
Wreszcie - stwórz swoją tablicę z inspiracjami. Mając ją, będziesz potrafił lepiej zaprezentować swój koncept fotografowi, a także przekonać osoby decyzyjne w firmie do zaakceptowania go. Inspiracji możesz poszukać również tutaj: https://www.citymind.pl/fotografia-reklamowa/
Wybór lokacji
Jeśli dysponujecie pięknie urządzonym biurem, miejsce organizacji sesji wydaje się być oczywiste. Co jednak, jeśli firma nie ma się czym pochwalić? Opcji jest wiele. Możecie zorganizować sesję outdoorową, np. na tle charakterystycznych miejsc w Waszym mieście, szczególnie, jeśli firma mocno się z nim utożsamia.
Jeśli zależy Wam na bardziej anonimowym tle, warto rozważyć fasadę lub wnętrze nowoczesnego biurowca. W przypadku sesji o bardziej luźnym charakterze, ciekawym pomysłem może być wynajęcie modnie urządzonego apartamentu, np. w stylu loftów - z wysokimi pomieszczeniami, cegłą na ścianach i dodatkami w stylu vintage.
Pozostaje także opcja organizacji sesji zdjęciowej w studiu. Zalet tego rozwiązania jest wiele. Po pierwsze, w postprodukcji do zdjęć możliwe będzie podłożenie różnego rodzaju tła. Po drugie możecie użyć różnego rodzaju rekwizytów, by zdjęcia były ciekawsze. Po trzecie zdjęcia wykonane na green screenie będą uniwersalne - będzie można wykorzystać je do tworzenia różnego rodzaju projektów graficznych.
Makijażystka to minimum
Zapanuj nad tym, jak będą prezentować się osoby biorące udział w sesji. Makijaż do zdjęć powinien być mocniejszy, niż ten na co dzień. Również ubiór czy uczesanie muszą wyglądać nienagannie i być spójne z koncepcją sesji. Jeśli chcesz osiągnąć profesjonalny efekt zdjęć, profesjonalnie się do nich przygotuj. Makijażystka, to absolutne minimum na planie. Idealnie, gdyby o ubiór pracowników zadbał stylista, a o uczesanie fryzjer. Rozważ też zatrudnienie dekoratora, jeśli wnętrze odgrywa istotną rolę w sesji.
Autor: Agencja Citymind.pl z Wrocławia