Internet jest dzisiaj najbardziej nośną platformą dla wielu informacji. Znakomicie nadaje się także do rozmaitych celów marketingowych. Dzięki niemu można dotrzeć do milionów ludzi na całym świecie. Warto wiedzieć, na czym polega zorganizowanie kampanii reklamowej opartej o portale społecznościowe.
Przeprowadzenie analizy
Żadna, nawet najdroższa, kampania przeprowadzona w Internecie nie będzie skuteczna, jeśli nie odpowiemy sobie na kilka podstawowych pytań. Musimy wiedzieć, kto jest potencjalnym odbiorcą naszych usług lub towarów i kierując się tymi wytycznymi, wybrać najlepszy z możliwych portali. Wiadomo też, że nie powinniśmy podejmować decyzji pochopnie. Każdy niewłaściwy ruch może być dla nas bardzo kosztowny.
Ciągła aktywność
Żeby móc zebrać owoce z prowadzonych działań, musimy nieustannie pracować. Nie wystarczy więc zamieszczenie jednego wpisu na wybranym portalu raz na dwa tygodnie. Oczekiwanie na jakąkolwiek reakcję ze strony internautów jest często bezcelowe. Z tego też powodu, po wybraniu danego portalu, musimy udzielać się na nim możliwie jak najczęściej.
Facebook, Twitter, Blip nie lubią bowiem stagnacji. Kiedy już wybierzemy jeden z nich – zdecydujmy, które płatne działania będą dla nas najlepsze. Czy bardziej sprawdzi się Facebook Ads, post promujący, wpis sponsorowany czy konkurs? Na dobrą sprawę, każda z tych aktywności może przynieść dobre rezultaty.
Nigdy nie dowiemy się jednak, która będzie najwłaściwsza dla nas, dopóki nie spróbujemy każdej z nich i nie przekonamy się, gdzie jest największy odzew ze strony potencjalnych klientów. W tym samym czasie skupmy się także na tym, aby nasza witryna była jak najlepiej zoptymalizowana i łatwo dostrzegalna dla ludzi zainteresowanych naszą działalnością.
Zadbajmy również o to, by możliwość skontaktowania się z nami była jak najprostsza i odpisujmy na każdą, nawet najbardziej błahą wiadomość. Nigdy nie wiemy bowiem, kto zostanie nabywcą naszych towarów i usług.
Marketing wirusowy
Ogromną popularnością cieszą się obecnie liczne filmy udostępniane w sieci. Powinniśmy zdawać sobie sprawę, że mogą przysłużyć się także naszemu biznesowi. Trzeba jednak pamiętać, że w działaniach tych niczego nie można pozostawić przypadkowi. Musimy zadbać o właściwą, wysoką jakość realizowanych przez nas nagrań.
Wykorzystajmy do tego profesjonalny sprzęt i poradźmy się ekspertów. Im wyższej jakości będzie opublikowany w sieci film – tym lepiej odebrana zostanie nasza marka. Wiadomo, że za najwyższą klasą obrazu musi pójść chwytliwa treść przekazu.
Powinniśmy mówić o takich zagadnieniach, które będą zaskakujące, śmieszne, ale także dające nadzieję. Emocje te bowiem najlepiej zapisują się w pamięci widzów, którzy będą chcieli podzielić się nimi ze swoimi znajomymi. Im więcej osób dowie się tą drogą o naszej działalności – tym większe mamy szanse na sukces.
W jego osiągnięciu pomocny będzie nam jednak także trendsetter – osoba znana i lubiana, która może pokazać innym, że nasz serwis jest godny odwiedzenia. Dzięki takiemu poparciu zainteresowanie naszą marką zdecydowanie wzrośnie.
Reklama na Instagramie – nowe spojrzenie na reklamę
Nieustannie jest tak, że jedne rozwiązania rozrastają się i zdobywają ogromne rzesze zwolenników, a inne odchodzą w cień. Taką sytuację obserwujemy obecnie w przypadku Instagrama. W Polsce portal ten ma niemal 2,5 miliona użytkowników, z czego połowa odwiedza go kilka razy dziennie. Ma również tę zaletę, że osoby korzystające z niego odznaczają się – większą niż gdzie indziej – aktywnością. Podobnie jak rozprzestrzeniające się w internecie filmy, tworzą oni mechanizmy, które mogą nam pomóc stać się sławnymi i bogatymi.
Dzięki informacjom zebranym w artykule łatwiej będzie podjąć decyzję, które z działań marketingowych w internecie podjąć. Planując zabiegi mające na celu reklamowanie firmy w sieci dajemy sobie szansę na zaistnienie i większy sukces.