Kontrakty handlowe podpisywane z zagranicznymi partnerami biznesowymi są kołem zamachowym wielu polskich przedsiębiorstw. Dyrektorzy dużych instytucji muszą zatem prowadzić negocjacje z osobami z całego świata. Jak dowodzą badania, wielu z nich wybiera do współpracy niemieckie koncerny. Dlatego tak ważna jest znajomość języka naszych zachodnich sąsiadów. By zgłębić jego tajniki, przydatne będą specjalnie do tego opracowane książki. Które z nich warto wybrać?
„Niemiecki w biznesie. Niezbędnik językowy dla pracowników i właścicieli firm”
Publikacja autorstwa Ewy Marii Rostek została opracowana po to, aby pomóc wszystkim przedsiębiorcom. W szczególności przyda się tym, którzy muszą na co dzień komunikować się w języku niemieckim. Na kartach opisywanej książki odnajdziemy ponad 2000 różnych zdań przetłumaczonych na język niemiecki.
Przydadzą się one zarówno w prowadzeniu korespondencji, jak również w trakcie rozmów telefonicznych i bezpośrednich spotkań biznesowych. Taki zbiór na pewno okaże się pomocny pracownikom należącym do każdego pionu firmy. Dlatego z rad skorzystają osoby pracujące w sekretariatach, działach obsługi klienta i handlu. Z tego względu propozycja ta jest niezwykle uniwersalna.
„Niemiecki w pracy i biznesie. Wzory pism”
Ta propozycja książkowa przygotowana została przez specjalistów z wydawnictwa Lingo. Firmie tej możemy w pełni zaufać, bo od lat specjalizuje się w publikowaniu pomocy dydaktycznych służących do nauki języków obcych. Z myślą o biznesmenach stworzyła tę publikację. Będzie ona znakomitym narzędziem dla wszystkich, którzy muszą sporządzać różnego rodzaju pisma.
O wiele łatwiej będzie nam stworzyć właściwie skonstruowaną umowę czy negocjować warunki współpracy. W tej drugiej czynności użytecznym będzie słowniczek tematyczny. Niezbędnym może okazać się też zbiór najważniejszych zwrotów i wyrażeń.
„W biznesie po niemiecku? Żaden problem!”
Podręcznik ten stworzony został z myślą o słuchaczach kursów języka niemieckiego. Przygotowano go tak, by stanowił znakomity dodatek do lekcji w szkole językowej. Przyda się jednak również tym, którzy zdecydowali się na samodzielne zgłębianie tajników mowy Goethego. Pozwoli na przyswojenie w szybkim tempie zwrotów potrzebnych pracownikom działów handlowych.
Stworzony został przez autorkę, która na co dzień zajmuje się szkoleniem pracowników. Dzięki ich sugestiom powstał więc zbiór tych zwrotów, które uznawane są za najbardziej potrzebne w codziennej pracy. Będzie on znakomitą pomocą naukową dla osób kształcących się w zaciszu własnego domu, został bowiem wzbogacony o płytę CD z nagraniami słówek i dialogów. Za sprawą tak kompleksowego zestawu szkoleniowego szybko uda się osiągnąć zamierzone cele.
„Niemiecki w pracy i biznesie. Korespondencja handlowa”
Książka ta otrzymała miano niezbędnika. Według wydawcy przyda się szczególnie handlowcom, asystentom i menadżerom. Dzięki niej wspomniani specjaliści będą mogli swobodnie prowadzić korespondencję w języku obcym. Przestanie być problemem bycie w stałym kontakcie z kontrahentami z Austrii, Niemiec czy Szwajcarii. Z łatwością będzie można sporządzić różnego rodzaju listy, oferty oraz zapytania.
Przydatne okażą się zwroty używane w codziennej pracy - nie bez znaczenia będą także skróty stosowane w zwyczajowej korespondencji. Niezastąpiony będzie również poręczny słowniczek tematyczny. Wszystkie te treści składają się na znakomicie przygotowany kurs, dzięki któremu zdobędziemy niezbędną wiedzę potrzebną do prowadzenia firmy, a to z kolei może przełożyć się na jej duży sukces.
„Niemiecki w pracy i biznesie. Fiszki”
Nie do każdego trafia wiedza przygotowana w formie książkowej. Z myślą o takich wymagających klientach stworzono pomoc naukową w znanej i lubianej formie kart z potrzebnymi zwrotami. Do nich dołączono też nagrane na płycie kompaktowej dialogi. Z ich pomocą będzie można zapoznać się z wymową i uczyć języka nawet w trakcie podróżowania samochodem.
O wiele łatwiej będzie poznać 600 różnych słów z 17 grup tematycznych. Ułatwi to też program „Aktywny Trening”, dzięki któremu możliwe będzie stworzenie listy nagrań szczególnie wartościowych i przydatnych. Wydawca przygotował też kilka ciekawych gadżetów, które sprawią, że przygoda z językiem obcym będzie ciekawsza, niż mogłoby się nam wydawać do tej pory.
Mamy nadzieję, że opisane w artykule pomoce naukowe okażą się przydatne dla osób aktywnych zawodowo. Zapewne przybliżą nas do osiągnięcia celu, którym jest praktyczne opanowanie języka niemieckiego. Posiadając tę umiejętność, o wiele łatwiej będzie zdobywać wyznaczone sobie cele.