Kryzys gospodarczy to hasło, które dla wielu przedsiębiorców brzmi jak zapowiedź katastrofy. Tymczasem niejednokrotnie jest okazją do tego, by rozwinąć skrzydła. Trzeba jednak posiąść wiedzę na temat tego, jak zachować się w chwili, gdy nastąpi. O tym złożonym problemie traktują przedstawione przez nas książki. Zapraszamy do zapoznania się z ich tytułami i krótkim opisem.
„33 sposoby na kryzys gospodarczy”
Autor niniejszej publikacji opisuje najlepszą strategię przedsiębiorstwa w czasach dekoniunktury. Twierdzi, że polega ona na działaniach, które można wdrożyć w życie bezzwłocznie i z dobrym rezultatem. Jedynie wtedy można uniknąć drastycznego spadku obrotów firmy.
Dlatego właśnie od osób decyzyjnych tak wiele zależy. To właśnie one muszą wykazać się zdecydowaniem i dynamiką w działaniu. By robić to możliwie sprawnie i podejmować trafne decyzje – muszą przeczytać tę książkę. Jest ona zbiorem gotowych odpowiedzi na pytania, które rodzą się w czasie, gdy sytuacja na rynku świadczonych usług pogarsza się.
Najważniejsze jest jednak to, aby zrozumieć przyczyny tego stanu rzeczy. Później z kolei konieczne jest przeprowadzenie rzetelnej diagnozy. W następnej kolejności przychodzi czas na wdrożenie ustalonych działań i monitoring ich skutków. Właśnie wtedy można zyskać spokój o byt swój i pracowników.
„Reakcja na światowy kryzys gospodarczy i regionalny kryzys gazowy”
Nie można wyobrazić sobie zbioru bardziej rzetelnych tekstów naukowych. Te składające się na tę publikację są wprost niezastąpione. Zostały stworzone przez naukowców zgromadzonych wokół Szkoły Głównej Handlowej. Ci eksperci najlepiej wiedzą, jak radzić sobie w sytuacjach kryzysowych.
Dobrze zdają sobie sprawę z tego, jak kierować przedsiębiorstwem, by wyjść z impasu. Wiedzę tę obudowują bardzo szerokim kontekstem. Właśnie to pozwala na bardzo dokładną analizę tego trudnego problemu. Okazuje się bowiem, że takie zjawiska należy rozpatrywać, mając na uwadze sytuację na świecie. Tylko wówczas można pojąć złożoność całego procesu i odpowiednio pokierować losami prowadzonej przez siebie firmy.
„Handel międzynarodowy w warunkach kryzysu gospodarczego”
Spółki handlowe specjalizujące się w prowadzeniu interesów z klientami zagranicznymi muszą być prowadzone z uwzględnieniem skutków kryzysu gospodarczego. Są bowiem zdecydowanie bardziej narażone na jego negatywne skutki niż jakiekolwiek inne firmy. Dlatego właśnie konieczne jest poznanie mechanizmów rządzących kontaktami handlowymi z zagranicznymi partnerami handlowymi. Ważne jest to, aby pojąć konsekwencje integracji gospodarczej dla prowadzenia udanych transakcji.
Na szczęście niniejsza monografia omawia wszystkie najważniejsze zagadnienia. Jest całościową analizą obecnych problemów gospodarczych. Jej autorzy skupili się na kilku najistotniejszych spośród nich. Opisują rodzaje zjawisk kryzysowych i ich wpływ na handel zagraniczny. Poświęcają uwagę również temu, jakie skutki miała zapaść gospodarcza w latach 2008-2009. Nie pozostawiają też bez komentarza tego, jak zmieniła się struktura międzynarodowej wymiany gospodarczej. Na koniec omawiają także politykę handlową w dobie ciężkich czasów dla handlu.
„Zachowania polskich konsumentów w warunkach kryzysu gospodarczego”
Żeby przeprowadzać udane transakcje, należy zdać sobie sprawę nie tylko z kondycji światowej gospodarki. Należy również wiedzieć, jak w trudnym czasie działają klienci. Wszak to oni są warunkiem obecności firmy na rynku. Trzeba zatem wiedzieć, jakich zachowań można spodziewać się właśnie po nabywcach.
Służy temu to opracowanie, które pozwala na zapoznanie się z psychologią zakupów. Zbiór artykułów opracowany został przez znanych i cenionych badaczy. Dlatego właśnie warto zaufać tym analizom i wykorzystać ich wyniki w tworzeniu strategii handlowej.
„Innowacyjność małych i średnich przedsiębiorstw w warunkach kryzysu gospodarczego”
Autor niniejszej publikacji kierował się w swojej pracy obserwacjami prowadzonymi w latach 2009-2011. Wyniki analiz wykazały wówczas, że sekretem firm dobrze radzących sobie w trudnych czasach są zasoby niematerialne.
Okazuje się więc, że najważniejsze są: doświadczenie, zdolności i umiejętności pracowników. To właśnie one decydują o konkurencyjności przedsiębiorstwa. Wnioski te skłoniły przy tym badacza do postawienia kolejnych pytań. Dotyczą one przede wszystkim innowacyjności. Jak ona wpływa na kondycję spółek i do czego to prowadzi? Te i inne zagadnienia opracował naukowo niezwykle dociekliwy naukowiec.
Z pomocą opisanych przez nas książek zdecydowanie łatwiej będzie zmierzyć się z kryzysem gospodarczym. Ta umiejętność jest wszak niezwykle ważna w dobie szybko zachodzących zmian w światowej gospodarce. Warto ją posiąść, by wyprzedzać konkurencję na każdym kroku.