Od lat wiadomo, że inne podejście do interesów mają mężczyźni, a inne kobiety. Jak się okazuje, to panie są zdecydowanie lepszymi liderkami i zarządcami firm. Będąc świadomymi swojej pozycji, muszą nieustannie zgłębiać praktyczną wiedzę. Pomogą im w tym przeznaczone dla nich książki biznesowe. Które ich tytuły są szczególnie godne polecenia?
„Tajemnice kariery”
Kate White przekazuje swoim czytelniczkom – jak zostało to sformułowane w podtytule książki – „50 sekretów, które powinna znać każda kobieta sukcesu”. Dobrze bowiem zdaje sobie sprawę z tego, że jej publikacją zainteresują się jedynie osoby żądne ponadprzeciętnych rezultatów. Spisane przez nią treści są kierowane do osób, którym zależy na rozwoju własnej kariery.
Dlatego daje jasne i sprawdzone w praktyce wskazówki dotyczące dążenia na szczyt pracowniczej piramidy. Opisuje sprawdzone strategie postępowania i ciekawe porady dotyczące tego, jak zrealizować swoje zawodowe marzenia. Wielość cennych informacji na pewno sprawi, że każda bizneswoman będzie bardziej zdeterminowana do realizacji swoich pragnień.
„Myśl i bogać się dla kobiet”
Ta niezwykła publikacja z zakresu zarządzania jest czymś absolutnie wyjątkowym na rynku księgarskim. Sharon Lechter stworzyła ją, inspirując się bestsellerem Napoleona Hilla – Myśl i bogać się. Udało jej się jednak dopasować treści spisane przez znanego mentora do potrzeb aktywnych kobiet. Przeanalizowała przy tym drogę zawodową wielu tych, które osiągnęły sukces. W książce cytuje ich wypowiedzi, przekazuje sformułowane przez nie rady.
Korzysta z naprawdę szerokiego zasobu różnych życiorysów, które potwierdzają, że można spełniać marzenia. Powołuje się między innymi na losy Eleonor Roosevelt, Condoleezzy Rice czy Marii Szarapowej. Pokazuje też, że przypisywane kobietom cechy, takie jak nastawienie na współpracę czy pragnienie wprowadzania pozytywnych zmian, są znakomitym podłożem do osiągania wspaniałych rezultatów.
„Sukces jest kobietą”
Początkowo można sądzić, że poradnik ten jest taki sam jak setki mu podobnych. Wiadomo jednak, że ma cechy, które znacznie wyróżniają go na ich tle. Odznacza się błyskotliwością autorki, która inspiruje i daje sprawdzone, skuteczne rady. Są one nakierowane przede wszystkim na wcielenie ich w czyn, bo wiadomo, że wówczas mogą pomóc zmienić życie na lepsze.
Przekonuje o tym kobieta, która niegdyś sama musiała ukuć swoją definicję sukcesu. Teraz zachęca do tego miliony czytelniczek na całym świecie. Okazuje się bowiem, że wprowadzenie pozytywnych zmian jest prostsze niż mogłoby się wydawać.
Trzeba jednak w pierwszej kolejności wyjaśnić samemu sobie, czym jest sukces. Jest to bowiem pojęcie bardzo indywidualne i wieloznaczne. Odnalezienie jego sensu pasującego do nas jest pierwszym krokiem, który trzeba wykonać w podróży po szczęście. W czasie jej trwania przyda się nowoczesny model o nazwie TWOJA MOC. To właśnie w nim kryje się tajemnica zdobywania upragnionych celów. Jest oparty o sprawdzone techniki i strategie prowadzące do osiągnięcia celu, niezależnie od tego, jaki by był.
„Czarownice w biznesie. Rytuały kobiet sukcesu”
To przykre, ale badania dowodzą, że kobiety są mniej doceniane w pracy niż mężczyźni. Silke Foth pragnie udowodnić, że wcale nie musi tak być. Zachęca do tego, aby poczuć się pewnie nawet w najbardziej zmaskulinizowanym zakładzie pracy. Ważne jest to, by nie umniejszać własnej wartości i być pewną siebie.
Okazuje się bowiem, że postrzeganie kobiet w biznesie jest głęboko ugruntowane w kulturze i niełatwo z tym walczyć. Autorka jednak zachęca, aby tkwiąc w niej, nie dać się jej stłamsić. Można przecież bez wysiłku zdobyć uznanie i uodpornić się na ataki ze strony współpracowników. Warto też zaprzyjaźnić się z doświadczonymi mentorkami. To prosta droga do czerpania satysfakcji z wykonywanej pracy.
„Sun Tzu dla kobiet. Szesnaście sprawdzonych strategii biznesowych”
Książka ta powinna znaleźć się w biblioteczce kobiety biznesu. Jej autorka przekonuje, że każda bizneswoman musi obrać własną drogę i nie może powielać schematów stosowanych przez mężczyzn. Powinna także wypracować sposób zdobywania tego, czego pragnie i dążyć do osiągania wymarzonych wyników.
Służą temu zasady chińskiej sztuki wojennej przeszczepione na grunt biznesowy. Strategia ta uczy nie tylko wyczucia przeciwnika, ale także sztuki prowadzenia dialogu i rozwiązywania problemów. To trzy najważniejsze ścieżki do tego, by pozbyć się ograniczeń i zacząć wykorzystywać własny potencjał do wypracowywania celów biznesowych.
Wiele lektur może przysłużyć się zgłębianiu zasad biznesu skrojonych na potrzeby kobiet. Proponowane przez nas tytuły zapewne przybliżą panie do tego celu. Dlatego właśnie warto zapoznać się z treścią zapisaną na kartach tych pozycji książkowych.