Właściciele firm muszą posiadać bardzo dużą wiedzę. Powinni wiedzieć, jak zarządzać personelem, zdobywać zlecenia i kierować rozwojem przedsiębiorstwa. Nie mogą także stronić od tematyki związanej z finansami. Najczęściej zajmuje się nimi firma zewnętrzna lub księgowość, ale dobrze posiadać wiedzę na temat. Zgłębimy ją dzięki książkom poświęconym tej tematyce. Opiszemy najciekawsze z nich.
Finanse firmy. Jak zarządzać kapitałem
To publikacja pod redakcją Wiesława Szczęsnego. Profesor wielu państwowych uczelni zebrał zespół fachowców, którzy dołożyli wszelkich starań, by treści w niej zawarte zaspokoiły głód wiedzy. Dzięki temu odnajdziemy w niej wszystko to, co będzie potrzebne nam do racjonalnego zarządzania pieniędzmi firmy.
Dowiemy się, jak spożytkować jej kapitał. Uzyskamy także ważne odpowiedzi na pytania związane z inwestowaniem w rozwój spółki. Treść zebrana w publikacji podzielona została na bloki tematyczne. Dzięki temu możliwa będzie nauka finansów i ich zrozumienie. To z kolei jest kluczem do właściwego zaplanowanego procesu zarządzania.
Zarządzanie finansami i wycena firmy
Książka ta stworzona została z myślą o tych wszystkich, którzy zajmują się finansami firmy. Zawiera treści dotyczące najważniejszych problemów związanych z tą tematyką. W kolejnych działach omówiono więc, wraz z przykładami, wszystkie istotne zagadnienia. Staną się one wskazówkami dotyczącymi tego, jak zarządzać pieniędzmi w obrębie działalności gospodarczej.
Otrzymamy odpowiedzi na pytania dotyczące pozyskiwania finansów, analizy wskaźnikowej i wyceny firmy. Odnajdziemy tam również informacje o podstawach rachunkowości, zagadnień związanych z fuzjami i przejęciami. W ten sposób dowiemy się, jak analizować decyzje menadżerskie pod kątem ich wartości dla działalności firmy.
Bilans w firmie. Cztery rzeczy, które przedsiębiorca powinien wiedzieć o finansach
Książka ta zawiera odpowiedzi na wiele nurtujących pytań. Dzięki niej właściciele firm dowiedzą się, jak prowadzić firmę przy niewielkich nakładach pieniężnych i efektywniej pozyskiwać fundusze inwestycyjne. W ten sposób zaczną podejmować właściwe decyzje biznesowe, dzięki którym ich przedsiębiorstwa zaczną rozwijać się szybciej niż dotąd.
Gwarancją tego są wiedza i autorytet autorów, którzy doradzają, jak należy działać w świecie biznesu. Możemy więc swobodnie zaufać ich doświadczeniu. Ono na pewno będzie użyteczne w trakcie realizacji kolejnych działań związanych z finansami naszej firmy.
Finanse przedsiębiorstwa
Książka ta stworzona została przede wszystkim z myślą o studentach uczelni i wydziałów ekonomicznych. Wiadomo jednak, że ze zgromadzonych w niej informacji skorzystają także właściciele i zarządcy firm. Dzięki tej monografii dowiedzą się, na czym polega nowa koncepcja finansów przedsiębiorstwa w ujęciu naukowców związanych ze Szkołą Główną Handlową w Warszawie. To właśnie ci praktycy uświadomią nam, jak ważne jest spojrzenie na finanse w ujęciu mikroekonomicznym.
Tylko ono pozwoli przedsiębiorcom na zwrócenie uwagi na wszystkie najważniejsze aspekty, które odgrywają pierwszoplanową rolę w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Tematyka ta zgromadzona została w 13 osobnych rozdziałach. W jednym z nich przyjrzymy się między innymi temu, jaki wpływ na działalność przedsiębiorstwa mają czas i ryzyko. To jednak tylko jedno z nielicznych fascynujących zagadnień zawartych w tej książce.
Finanse małych i średnich firm. Innowacje, decyzje, procesy
Książka ta przedstawia szerokie spojrzenie na finanse w sektorze MŚP. Znajdziemy w niej wiele zagadnień, które nieczęsto pojawiają się w tego typu literaturze. Zgłębimy dzięki temu wiedzę na temat miary wiarygodności, podejścia procesowego w zarządzaniu finansami i budżetowania w małych i średnich firmach. W ten sposób zdobędziemy wiedzę, która przyda się nam w procesie zarządzania firmą. Znacznie ułatwiony stanie się wtedy proces podejmowania decyzji w obrębie prowadzonej przez nas spółki.
Wiedza zawarta w opisanych książkach na pewno będzie niezwykle użyteczna. Pozwoli nam na to, by właściwie zarządzać firmowymi pieniędzmi. To z kolei przyczyni się do rozwoju przedsiębiorstwa. Dzięki temu będziemy zdobywać coraz lepszą pozycję na rynku wykonywanych przez nas usług.