Od wielu lat jednym z najlepszych sposobów zareklamowania się w danym miejscu, środowisku jest wykorzystywanie gadżetów. Zamówienie długopisów, odzieży, drobnych prezentów z nazwą lub logo naszej firmy, to szansa, że będzie ona bardziej rozpoznawalna. Nic też dziwnego, że na rynku zetkniemy się z całkiem sporą ilością gadżetów reklamowych. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich są najbardziej atrakcyjne, jak i również zobaczyć, co ciekawego oferują nam sklepy i agencje internetowe.
Fotokubek
Jest to jedna z najpopularniejszych form gadżetów reklamowych, która stosowana jest już od co najmniej kilkunastu lat. Wiele firm zamawia w specjalnych agencjach i zakładach usługowych proste kubki na herbatę, kawę, zimne napoje. Na takich produktach mogą zostać umieszczone zdjęcia, jak i również logo czy napis. Wykorzystanie kubka tego typu może mieć kilka różnych efektów. Przede wszystkim kubki pracownicze będą funkcjonalne dla wszystkich pracowników firmy. Mogą z nich korzystać nie tylko w miejscu pracy, lecz także zabierać do domu, gdzie poniekąd będą pełnić rolę małych powierzchni reklamowych. Te gadżety mogą przecież wykorzystywać ich przyjaciele, członkowie rodziny.
Kubki oczywiście można oferować również swym klientom, podczas specjalnych akcji promocyjnych. To bardzo dobra opcja, albowiem przy zamówieniu dużej ilości sztuk, cena za jeden kubek będzie niezwykle atrakcyjna, przez co nie powinniśmy ponieść aż tak dużych kosztów marketingowych.
Skorzystanie z oferty wybranej firmy będzie niezwykle proste. Kontaktujemy się z agencją reklamową, zakładem usługowym, zamawiamy wybraną ilość kubków, a następnie przesyłamy zdjęcie lub projekt logo. Wybrana grafika zostanie naniesiona na powierzchnię kubka metodą termosublimacji. Dzięki temu finalny produkt stanie się trwały i odporny na płyny do naczyń, rozpuszczalniki oraz na zadrapania. W zależności od oferty maksymalne wymiary zdjęcia mogą wynieść 19 cm szerokości i 9 cm wysokości (przy rozdzielczości 300 DPI). Warto jednak wiedzieć, że takie kubki nie nadają się do mycia w zmywarce, albowiem po kilkunastu razach ich kolory wyblakną.
Podkładki, czyli wafle pod kubek, piwo
Jest to znakomita forma marketingowa z przeznaczeniem do pubów, klubów i restauracji. Najczęściej bywa tak, że przy podpisaniu umowy z dystrybutorem, browarem, otrzymujemy od niego podkładki pod piwo. Reklamują one jednak konkretną markę napoju. Tymczasem możemy zamówić podkładki z własnym nadrukiem. Jedna z firm oferuje nam opcję zamówienia podkładek w dowolnym kształcie i z wybranym przez nas nadrukiem. Jest to ciekawe narzędzie marketingowe, które sprawdzi się w takich miejscach, jak pub, kawiarnia, klub lub restauracja.
Opisywany model posiada szerokość: 93 mm x wysokość: 93 mm x grubość: 1,55 mm. W standardzie dostępny jest w formie kwadratu z zaokrąglonymi rogami, koła. Jest to pełnokolorowy jednostronny druk UV na jasnokremowym kartonie beermat o gramaturze 650g/m2. Przy zamówieniu kilkuset sztuk zapłacimy około złotówki za jeden produkt. Na podkładce możemy umieścić logo, nazwę naszego miejsca, informacje o promocjach, ciekawe wydarzenia. Często się może tak zdarzyć, że klienci zabiorą ze sobą podkładkę do domu, która będzie im przypominać o naszym miejscu.
Stojak reklamowy
Jest to jedna z najlepszych form marketingowych z przeznaczeniem do lokali usługowych. Świetnie się sprawdzi w przypadku restauracji, kawiarni, pubów, klubów, punktów usługowych. Taki stojak reklamowy, potykacz jest w stanie w bardzo dobry i prosty sposób przekazać klientom, przechodniom naszą ofertę. Nie trzeba raczej uświadamiać, że pewnie niejednokrotnie samemu daliśmy się złapać na taki element reklamowy. Wybrana restauracja może napisać na nim menu dnia, promocyjną ofertę i wystawić na chodniku, tuż przed lokalem. Potencjalni klienci w takim momencie od razu zauważą przekaz, przez co być może zdecydują się na skorzystanie z oferty.
Ogromną zaletą takich stojaków jest ich uniwersalność. Przydadzą się praktycznie o każdej porze roku i można je wykorzystywać do różnych celów – liczy się tu wyłącznie nasza kreatywność. W zależności od potrzeb, posiadanego budżetu możemy wybierać spośród trzech wersji takich stojaków. Pierwszą z nich są potykacze z tablicami do kredy. W takim wypadku musimy przygotować się na samodzielne pisanie kredą, co nie zawsze jest jednak komfortowe.
O wiele lepszym wyjściem w takiej sytuacji będą potykacze z tablicami suchościeralnymi. Opisywany model to po prostu biała tablica, po której możemy pisać markerami. Ponieważ powierzchnia jest jasna, a marker może być koloru czarnego, niebieskiego czy czerwonego, nasz przekaz na tablicy powinien być całkiem dobrze widoczny. Również i w tym wypadku mamy do czynienia z produktem wielokrotnego użytku. Do wyczyszczenia tablicy potrzebna będzie nam gąbka, szmatka, a także często specjalny płyn do zmazywania tuszu.
Oba wymienione typy mają tę zaletę, iż są z reguły odporne na warunki atmosferyczne. W szczególności pomocne są tablice na markery, którym nie jest straszna wysoka, niska temperatura, wilgotność, opady deszczu lub śniegu. Inaczej się przedstawia sytuacja z potykaczami na plakaty. Takie egzemplarze bardzo dobrze sprawdzają się w przypadku reklamowania koncertów, spektakli, seansów kinowych lub innych wydarzeń. W ich wypadku konieczne jest wydrukowanie plakatu, który następnie jest umieszczany w specjalnej ramie na zaciski. Koniecznym jest posiadanie osłony z przezroczystszego plastiku, która ochroni plakat przed wodą lub zabrudzeniami.
Gabloty reklamowe
Również dużym powodzeniem na rynku cieszą się gabloty reklamowe. Są to produkty z wyższej półki, które służą do prezentacji materiałów reklamowych. Znajdziemy je zarówno w mniejszej formie do powieszenia lub na stojaku w cenie od 500 do 1200 złotych, jak i w znacznie większej, gdzie cena często przekracza 200 złotych. Gablota do zawieszenia lub w formie stojaka jest przydatna do prezentacji materiałów informacyjnych w pomieszczeniach. Modele ze stojakiem można umieścić w dowolnie wybranym miejscu. Są one dostępne w wersji jednostronnej lub dwustronnej.
Cenione są przede wszystkim takie gabloty, które wykonane są ze stalowych profili, posiadają białą magnetyczną tablicę, powierzchnię korkową albo tekstylną. Bardzo istotne jest również zamknięcie. Za specjalną powierzchnią szklaną lub z pleksi umieszczane są nasze materiały reklamowe. Muszą być one odpowiednio zabezpieczone. W związku z tym stosuje się różnego typu zabezpieczenia. W wyniku tego nikt inny nie będzie miał dostępu do ich wnętrz.
Jeśli prowadzimy spory punk usługowy czy sklep i chcemy zaprezentować na zewnątrz ofertę reklamową, to przyda nam się zewnętrzna gablota z odchylanymi drzwiami, 1800 x 1000 mm. Jest to model, który zakupimy w cenie powyżej 2000 złotych. Mamy tutaj do czynienia z gablotą, którą znamy z popularnych marketów. Jej rama została wykonana z aluminium z powierzchnią zabezpieczoną anodowaniem. Jej drzwi są zablokowane w pozycji otwartej dzięki gazowemu podnośnikowi, cechuje ją duża odporność na warunki atmosferyczne i promieniowanie słoneczne. Zewnętrzna powierzchnia to pleksi szkła o grubości 4 mm z filtrem UV. Gablota posiada stałą wentylację zabezpieczającą wnętrze przed wilgocią, drzwi zamykane na zamek cylindryczny z dwoma kluczami.
Taka gablota jest miejscem, w którym możemy powiesić kilka plakatów promocyjnych czy też rozłożyć całą gazetkę promocyjną, tak jak to się dzieje w wielu marketach. Oczywiście model o wymiarach 1800 x 1000 mm to tylko jeden z wielu, albowiem bez trudu zakupimy gabloty w mniejszym lub większym rozmiarze.
Odzież reklamowa
To również niezwykle popularny i sprawdzony od lat środek marketingowy. U różnych agencji i firm jesteśmy w stanie zamawiać koszulki, czapki, opaski z napisem lub logo naszej firmy. Do tego mogą dochodzić ręczniki plażowe, inne tekstylia, które wykorzystujemy na co dzień. Podobnie jak miała się sprawa z kubkami z logo, tak również i tutaj odzież reklamowa może być dystrybuowana na kilka sposobów. Wyobraźmy sobie sytuację, że wyruszamy z pracownikami na wyjazd integracyjny, zawody sportowe. Jeśli każdy z nich posiadać będzie koszulkę firmową, to zyskamy przez to żywą reklamę!
Podarowanie klientom koszulek, czapek, ręczników w ramach akcji promocyjnych również może przynieść zamierzony efekt. Wystarczy tylko, że koszulka posiada atrakcyjny design. W takim wypadku może się zdarzyć, że dana osoba będzie nosiła ją przynajmniej od czasu do czasu. Dzięki temu również zyskamy żywą reklamę. Koszt takiej odzieży przy większych zamówieniach nie jest zbyt wysoki, dlatego również i nad taką opcją reklamową warto się zastanowić.
Źródło zdjęcia: Depositphotos.com
Torby do nadruku
Z tą formą reklamową możemy się spotkać niezwykle często na rynku. W dobie jednorazówek wiele osób ceni sobie wytrzymałe torby na zakupy. Wystarczy jedynie, iż w odpowiednim miejscu będziemy rozdawać torby płócienne, papierowe lub z innych wytrzymałych materiałów. Takie modele są zwłaszcza przydatne osobom w starszych grupach wiekowych. Jeśli zaopatrzymy przykładowo grupę starszych osób, gospodyń domowych czy emerytów w torby wielokrotnego użytku, to być może na dłuższy czas zyskamy chodzącą reklamę. Może to być o wiele skutecznie niż wykupienie billboardu. Jest to o tyle dobre wyjście, albowiem koszt takich toreb jest niewielki, więc możemy pozwolić sobie na zamówienie ich w znaczącej ilości.
Pozostałe produkty reklamowe
Istnieje oczywiście znacznie więcej gadżetów reklamowych, które przydadzą się w określonych miejscach. Zarówno w klubach. Miejscach pracy, jak i kilku innych miejscach przydatne okazują się między innymi zatrzaskowe listwy plakatowe. To proste w obsłudze powierzchnie reklamowe, w których możemy umieszczać plakaty. Możemy zastanowić się nad takimi listwami w formacie A4, A5.
Skoro mowa była o różnego rodzaju kubkach czy odzieży i torbach reklamowych, to nie sposób nie wspomnieć o artykułach piśmienniczych. Od lat przecież w wielu firmach wykorzystuje się długopisy, pióra, ołówki, linijki z napisami i logo przedsiębiorstwa, marki. To jeden z najtańszych i najprostszych sposobów zareklamowania swego biznesu.