Eksperci z zakresu nauk o biznesie wydali już wiele książek. Dotyczą one różnorodnych, ciekawych zagadnień – począwszy od zasad handlu, a skończywszy na informacjach dotyczących finansów firmy. Niezwykle ważnym i interesującym zagadnieniem są także negocjacje w biznesie. By nauczyć się tej trudnej sztuki, warto zapoznać się z jej tajnikami za pomocą fachowej literatury. Jakie książki są godne polecenia?
„Negocjacje w biznesie”
Zbigniew Nęcki w swojej publikacji przedstawia czytelnikom ciekawe informacje. Dzieli się swoją wiedzą na temat zwiększenia skuteczności w kontaktach z kontrahentami. Podpowiada, jak prowadzić rozmowy. Dzieli się sekretami dotyczącymi tego, czy i kiedy możliwe jest blefowanie.
Przybliża także znaczenie zdolności negocjacyjnych i daje odpowiedź na pytanie dotyczące naszych mocnych i słabych stron. Pokazuje, jak je rozpoznać i pracować nad nimi. Poświęca również uwagę zagadnieniu wyglądu zewnętrznego w procesie negocjacyjnym. Poucza o sztuce prowadzenia sporów i opisuje najczęściej popełniane błędy komunikacyjne.
„Techniki negocjacji”
Autor tej publikacji pragnie uświadomić nam, jak ważną rolę w życiu odgrywają rozmowy z innymi ludźmi. Pełnią one znaczącą funkcję w procesie komunikowania się. Szczególnie ważne jest, aby zagadnienie to opanować w odniesieniu do życia zawodowego.
Jego rozkwit lub upadek zależą często właśnie od tego, jak radzimy sobie w sytuacjach negocjacyjnych. Nieważne jest przecież, jaką rolę odgrywamy w firmie – musimy być świadomi tego, że przyjdzie nam negocjować. Dlatego właśnie warto nabrać pewności w prowadzeniu tych działań. Ich skutek ma często ogromny wpływ na powodzenie podpisywanych przez nas kontraktów. Z pomocą tej książki zrozumiemy, od czego zależy sukces rozmów biznesowych.
To szczególnie ważne dla osób, którym szczególnie zależy na powodzeniu tych działań, czyli handlowcom i mówcom. Przedstawiciele tych grup zawodowych odnajdą na kartach książki wiele cennych rad i wskazówek. Dowiedzą się też, jak praktycznie wykorzystać tę wiedzę. Zrozumieją, jak przekonywać, by osiągać zamierzone cele, zachowując pozytywne relacje z innymi.
„Negocjacje w biznesie”
Zdajemy sobie sprawę z tego, że konflikty są nieodłącznym elementem życia. Pojawiają się w różnych aspektach egzystencji. Warto o tym pamiętać, bo żadne ludzkie współdziałanie nie może odbywać się bez rywalizacji i emocjonalnego zaangażowania.
Ewa Drzewiecka przekonuje jednak, że różnorodne utarczki zmieniają się w zależności od wielu czynników. Na szczęście istnieje sposób na rozwiązanie tych problemów. To negocjacje służące unormowaniu stosunków pomiędzy stronami uczestniczącymi w konflikcie. Informacje na ten temat zawiera opisywana tu publikacja. Będzie ona pomocna zawsze wtedy, gdy konieczne będzie rozwiązywanie różnorodnych sporów i nieporozumień.
Na jej kartach omówione zostały takie zagadnienia jak: opis kolejnych faz negocjacji i sposób przygotowania się do tego trudnego procesu. Zwrócono również uwagę na to, jak poszukiwać rozwiązań w wyjątkowo trudnych sytuacjach. Możemy też zapoznać się z ekspercką wiedzą na temat podziału negocjacji i zasad ich prowadzenia przy użyciu różnych taktyk.
„Scenariusze negocjacji biznesowych z płytą CD”
Wszystkim, którzy mają już dość suchej teorii na temat sztuki prowadzenia pertraktacji w świecie biznesu, polecamy tę książkę. Daje ona możliwość praktykowania przydatnych technik. To możliwe dzięki opisowi prawdziwych sytuacji, do których dochodziło już w świecie biznesu. Spełni zatem oczekiwania szukających wiedzy praktycznej. Otrzymają oni sprawdzone scenariusze opatrzone komentarzem specjalistów z tego zakresu.
Dzięki temu będzie można samodzielnie przeprowadzić trening umiejętności. Co ważne, skorzystają na tym zarówno początkujący, jak i doświadczeni negocjatorzy. Publikacja ma charakter praktyczny, a opisane w niej scenariusze zostały przygotowane tak, aby możliwe było ich odegranie w rzeczywistości. Niezbędne do tego materiały znajdują się na dołączonej płycie CD.
„Jak wygrać każde negocjacje”
Publikacja ta służy zgłębieniu tajników właściwie prowadzonych rozmów biznesowych. Zgromadzona w niej wiedza jest wynikiem analiz materiału pochodzącego z publikacji psychologicznych, lingwistycznych i tych dotyczących sprzedaży.
Dzięki temu możemy mieć pewność, że interesujący nas problem został uchwycony na kilka różnych sposobów. To pozwala nam na wnikliwą analizę tej tematyki. Gwarancję rzetelnej wiedzy daje nam nazwisko samego autora. Robert Meyer to autorytet w opisywanej dziedzinie, któremu warto zaufać.
Wybór książek o negocjacjach biznesowych jest obiecujący. Dzięki mnogości różnych propozycji wydawniczych na pewno odnajdziemy taką, która nas zainteresuje. Warto zgłębić tę wiedzę, bo na pewno przyda się nam na co dzień.