Wiele osób marzy o tym, aby zostać liderami biznesu. Wiąże się z tym nie tylko większy prestiż, zarobki, lecz także zadowolenie z własnego sukcesu. Zostanie jednak takim symbolem nie jest zbyt prostą sprawą. Często liczą się tutaj nie tylko umiejętności, lecz także i fachowa wiedza. Takową można zdobyć między innymi dzięki ciekawym publikacjom. Postanowiliśmy się przyjrzeć najbardziej interesującym książkom dedykowanym liderom biznesu.
Liderki biznesu. Jak zwyciężać i zmieniać świat
Na początek książka napisana przez kobiety, która skierowana jest nie tylko do przedstawicielek płci pięknej. Dzieło to powstało z inicjatywy Fundacji Liderek Biznesu. Mamy tutaj do czynienia z 13 historiami napisanymi na podstawie przeprowadzonych wywiadów z bohaterkami, polskimi bizneswoman. Poruszane są tutaj takie kwestie, jak partnerstwo w biznesie, równowaga między życiem prywatnym a zawodowym, stereotypy panujące w biznesie i jak z nimi walczyć. Ponadto wiele dowiemy się o motywacji czy też zarządzaniu zespołem i sobą.
Doświadczenia kobiet sukcesu mają być tutaj inspiracją do sięgania po najwyższe stanowiska, do walki z powszechnymi barierami w rozwoju zawodowym kobiet. Mamy do czynienia z połączeniem ciekawych historii o osobach z klasycznym studium przypadku. Dowiemy się między innymi, jak każda z prezentowanych bohaterek odkryła w sobie dany talent, znalazła motywację do działania, dokąd obecnie zmierza i jak definiuje swoją misję, którą realizuje w biznesie.
Kształtowanie liderów: Jak pomóc innym w pełni wykorzystać własny potencjał
John C. Maxwell to znany w świecie ekspert w dziedzinie przywództwa, wykładowca i autor, który sprzedał już ponad dwanaście milionów egzemplarzy swoich książek. W swym dziele prezentuje niezwykle cenne informacje dla przyszłych liderów biznesu i nie tylko. Jego zdaniem w pojedynkę niczego nie da się zdziałać. Nasza wizja, energia, determinacja i siła przekonań to niestety zbyt mało do osiągnięcia sukcesu. Każdy lider musi nauczyć się kształtować innych liderów wokół siebie.
Niezwykle istotna jest umiejętność tworzenia własnego zespołu. Trzeba znajdować sposoby, aby nasza wizja została dostrzeżona i wdrożona, a przy tym inni zaangażowali się w jej realizację. Lider musi umieć nakreślić ogólny obraz sytuacji, jednak potrzebuje także innych liderów do jej realizacji. To właśnie takie osoby otaczające się pozostałymi przywódcami mają największą wartość dla firmy.
Poprzez kształtowanie liderów możemy w pełni wykorzystać własny potencjał oraz wprowadzić organizację na zupełnie nowy poziom działalności.
Rabin i CEO. Wskazówki dla lidera biznesu XXI wieku
Jest to pozycja, która zawiera w sobie ponadczasową mądrość o przywództwie. Wprowadzonych zostało tutaj Dziesięć Przykazań spomiędzy murów synagogi, które zostały umiejscowione we współczesnym rynku. Jest to idealna lekcja dla współczesnych liderów i decydentów. Dowiemy się z tego, co czyni człowieka naprawdę wielkim liderem? Czy zdolności przywódcze stanowią kwestię genów, kultury, treningu? Będziemy musieli odpowiedzieć sobie na pytanie, czy jesteśmy przekonani, że zostaliśmy stworzeni do kierowania ludźmi.
Pozycja ta przesiąknięta jest duchem bogatej, starożytnej tradycji żydowskiej, która została przełożona na realia współczesnego biznesu. Znajdziemy tutaj połączenie tradycji z nowoczesnymi metodami. Dzięki zawartym prawdom, poradom i wskazówkom można swobodnie dołączyć do grona najlepszych biznesowych liderów, przyczynić się do kreowania innowacji, a także dokonania rzeczy niemożliwych.
Lider(ka) z krwi i kości. Świadome przywództwo
Książka Joan Marques to kolejna ciekawa propozycja dla czytelniczek. Jej przesłaniem jest to, iż możemy odnieść sukces dzięki świadomemu działaniu. Tylko od nas zależy, kim i jacy jesteśmy. Cała sztuka przywództwa polega nie tylko na wydawaniu poleceń, lecz także słuchaniu i pomaganiu innym. Prezentowany jest tutaj styl przewodzenia, który jest skuteczny w różnych warunkach. Każda kobieta może dowiedzieć się, jak może zostać świadomą liderką i wydobywać potencjał z osób podążających za nią.
Dzięki tej pozycji poznamy świadome, pełne zrozumienia, autentyczne przewodzenie ludźmi. Istotne są takie aspekty przywództwa, jak posiadanie wizji, czujność, kierowanie się wartościami. Poznamy tutaj kwestie związane z bezpośrednim zarządzaniem ludźmi, jak i pośrednim, gdzie kształtuje się odpowiednie, przyjazne środowisko pracy. Musimy nauczyć się kształtować i rozwijać swoją inteligencję emocjonalną, pomocną w kontaktach z innymi ludźmi. Prezentowane są tutaj także ciekawe sylwetki osób, na których warto się wzorować. Dzięki lekturze tej książki możemy rozpocząć analizę swoich czynów, słów i codziennych zachowań wobec współpracowników.
Odnieś sukces w sprzedaży i telemarketingu. Podręcznik lidera
Wojciech Chmielewski w swym dziele skupia się przede wszystkim na aspekcie sprzedaży i telemarketingu w pojęciu lidera, przywódcy. Jest to pozycja dla tych osób, które nie są usatysfakcjonowane swymi dotychczasowymi osiągnięciami czy też chcą powiększyć swoje kompetencje. Dowiemy się tutaj między innymi, jak świadomie kreować rozmowę handlową z klientem. Znajdziemy tutaj gotowe scenariusze rozmów telefonicznych i bezpośrednich. Poznamy przy tym, które z cech mogą być przydatne w pracy handlowca.
Poradnik lidera. 333 pytania od lidera
Jest to publikacja, która powstała na podstawie aż pięćdziesięciu wywiadów pogłębionych. Mamy tutaj do czynienia z formą poradnika, z uwzględnieniem trzystu trzydziestu trzech pytań od lidera. Podzielone są one na różne dziedziny życia, karierę, pracę, rozwój osobisty i duchowy, finanse oraz inwestycje, związki oraz rodzinę, poglądy, politykę czy też aktywność społeczną. Poprzez zawarte tutaj informacje każdy menedżer lub dyrektor firmy może nauczyć się, jak poprawnie kierować zespołem, czym jest zarządzanie.
Książka skierowana jest do tych właścicieli, menedżerów firm, którzy chcieliby poznać tajniki profesjonalnego przewodzenia oraz zarządzania korporacją. Zawarte tutaj porady służą samodoskonaleniu, nauczeniu się cierpliwości, systematyczności czy też wytrwałości. Poznajemy tutaj sylwetkę lidera z podziałem na branże. Wymienione zostały najistotniejsze cechy lidera.
Siła lidera
Jest to książka, w której Agnieszka Sowińska-Wróbel i Agnieszka Kozak postanawiają wdrożyć międzynarodowe metody w polskie realia biznesowe. Pozycja ta składała się nie tylko z funkcjonalnych porad i wskazówek jak efektywnie zarządzać zespołem, lecz także posiadała case`y z polskich firm. Autorki to znane trenerki personalne, które wiele ze swej zdobytej przez lata wiedzy prezentują właśnie na kartach tej książki.
Źródło zdjęcia: Depositphotos.com
Uwolnić potencjał liderów
Zaprezentowany został tutaj system przywództwa ComposiTeam. Jest on niezwykle pomocny w uwalnianiu naszego potencjału przywódczego. Jednocześnie autorzy informują nas tutaj, jak bardzo jesteśmy na co dzień ograniczani przez biurokratyczne procedury i organizacyjne inercje. Dowiemy się między innymi, że zmuszanie pracowników do pracy poza ich strefami komfortu blokuje efektywność, przez co także źle wpływa na rezultaty. Ma to bardzo złe działanie na wrodzone zdolności przywódcze.
Pozycja ta zachęca nas do rozpoznania i zaakceptowania indywidualnego, unikatowego stylu pracy i typów motywacji każdego pracownika. Dowiemy się także, że powinniśmy połączyć go z indywidualnymi stylami i motywacjami innych pracowników, a także dostosować do celów organizacji.
Przywództwo Alfa. Narzędzia dla liderów biznesu, którzy oczekują więcej od życia
Jest to publikacja, w której prezentowany jest zupełnie nowy model przywództwa. W elastyczny sposób łączy on w sobie teorie i wyniki badań z narzędziami i wskazówkami dotyczącymi ergonomicznego ich zastosowania poprzez każdego menedżera. Autorzy wychodzą tutaj od określenia znaczenia lidera w organizacji, wyznaczenia sposobów wypracowania w sobie cech przywódczych, a także ich efektywnego używania dla osiągnięcia założonych celów.
Prezentowane są tutaj takie cechy i umiejętności istotne dla lidera biznesu, jak wychwytywanie wczesnych sygnałów i szans rynkowych, a przy tym reagowanie na nie we właściwym czasie, dostosowywanie posiadanych zasobów do prędko zmieniających się warunków otoczenia czy też wpływanie poprzez własną osobowość i zarządzanie na powiększanie efektywności działania organizacji. Dowiemy się także, jak należy budować pozytywne relacje z otoczeniem, tworzyć kulturę organizacyjną otwartą na wyzwania rynkowe czy też osiągać stan równowagi między konsekwencją w działaniu a elastycznością.
Jest to dzieło trójki teoretyków i praktyków zarządzania specjalizujących się w doradztwie biznesowym i coachingu. Zostało ono stworzone z myślą o liderach biznesu pragnących wykorzystać w praktyce nowe narzędzia zarządzania.
Mecz wygrywa się w szatni. 7 przykazań lidera jak stworzyć zwycięski zespół w życiu i biznesie
Prezentowanych jest tutaj siedem fundamentalnych zasad, dzięki którym liderzy każdej instytucji, firmy czy drużyny sportowej mogą zdopingować swój zespół. Autorzy tutaj krok po kroku wprowadzają nas w tajniki budowania dobrze prosperującej organizacji. Oferowana jest nam jasna strategia działania oraz ergonomiczne narzędzia, które tworzą nadzwyczajną kulturę organizacyjną. Możemy dowiedzieć się, jak w każdej dziedzinie zapewnić przewagę sobie i swojemu zespołowi. To wyjątkowy podręcznik o budowaniu jedności w zespole. Ma on stanowić w stu procentach spójne i zaangażowane ciało.
21 cech skutecznego lidera - Jak stać się osobą za którą pójdą inni
Autor uświadamia nas, że liderzy za każdym razem szukają czegoś, co da im przewagę. Przyjrzenie się wielkim przywódcom w historii, pomaga w wyodrębnieniu kilku najistotniejszych cech, jak kompetencji, inicjatywy, wizji, zaangażowania, pasji, odwagi niezbędnej do realizacji wizji. Lider powinien przedstawić innym swoją pasję, wzbudzając też pasję u innych. Skuteczny lider nie może nigdy zrezygnować z odpowiedzialności. Owych 21 cech wydajnego lidera pomoże nam stać się człowiekiem, przywódcą, któremu ufać będą podwładni. Z pewnością jest to pomocna publikacja dla każdej ambitnej osoby.