Działy kadrowe różnych firm muszą cały czas być na bieżąco ze zmieniającymi się przepisami prawa. Elastyczność w tym zakresie i duża wiedza specjalistów od zarządzania sprawami personelu musi być też nieustannie poszerzana. W zdobywaniu najnowszych informacji pomagają książki tematyczne. Które z nich są najbardziej pomocne?
„Zarządzanie kadrami”
Publikacja ta pozwala na zgłębienie skomplikowanej i złożonej wiedzy z zakresu zarządzania pracownikami. Jest stworzona zgodnie z najnowszymi wymaganiami programów nauczania. Ułatwi zatem podjęcie pierwszych kroków tym osobom, które dopiero zaczynają naukę przedmiotu. Jest ponadto zbiorem najbardziej potrzebnych wiadomości z zakresu human resources.
Warto też wspomnieć, że stanowi spójną całość z pokrewnymi jej publikacjami, którymi są słownik tematyczny i praktyczne ćwiczenia. Najważniejsze jest jednak to, że każda z wymienionych książek może być użyta jako samodzielna, spójna całość. O wysoki poziom merytoryczny opisywanego podręcznika zadbali naukowcy z Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Możemy mieć zatem pewność, że przekazywane przez nich treści są sprawdzone i użyteczne na co dzień.
„Kadry i płace”
Ten podręcznik znakomicie sprawdzi się jako pomoc naukowa dla pracowników działów HR. Zawiera wszystkie najważniejsze zagadnienia, które mają niebagatelne znaczenie dla właściwego postępowania pracowników zajmujących się zasobami ludzkimi. Informacje zebrane przez autorów zostały omówione w sposób niebywale praktyczny. Poparto je również licznymi przykładami, wzorami i wyliczeniami.
Bardzo użyteczne są także studia przypadków, które znacznie ułatwiają przyswojenie wiedzy i wykorzystanie jej w praktyce. Czytelnik może bowiem prześledzić procesy kadrowo-płacowe w jednym, konkretnym przedsiębiorstwie. Tematy dotyczące kadr i płac splatają się zatem ze sobą, tworząc spójną, harmonijną całość. Pobyt pracownika w firmie można więc prześledzić od momentu jego zatrudnienia aż do zakończenia współpracy.
„Kadry i płace 2017”
To obszerne kompendium aktualnej wiedzy z zakresu zarządzania personelem jest koniecznie potrzebne każdemu specjaliście. Korzystając z zawartej w nim wiedzy, będzie mógł na bieżąco sprawdzać potrzebne mu wiadomości. Jest to książka niezwykle rozbudowana i profesjonalnie przygotowana. Zawiera wszystkie informacje niezbędne do właściwego sporządzania rozliczeń pracowniczych. Można zatem przestudiować przykłady liczbowe oparte na sytuacjach z codziennej działalności firmy.
Ponadto otrzymuje się również szansę na to, by zmierzyć się z trudnymi problemami, które mogą pojawić się w trakcie tworzenia dokumentacji. Przykłady pochodzące ze sprawozdań kadrowych, podatkowych i ZUS wzbogacono o opis tego, jak uniknąć najpopularniejszych błędów przy wyliczaniu wynagrodzeń. Dzięki tej książce przestanie być problemem rozliczanie pracy osób zatrudnionych na podstawie różnego rodzaju umów.
„100 odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące kadr, płac i ZUS”
Tego rodzaju podręczniki nieraz są bardzo pomocne. Zawierają dane dotyczące wszystkich najbardziej problematycznych kwestii. Można wówczas bardzo łatwo odnaleźć proste i zwięzłe odpowiedzi na konkretne pytania. Zyskuje się wtedy czas, który niejednokrotnie traci się na poszukiwanie konkretnych wiadomości w zawoalowanej treści innych książek. W przypadku tej odnalezienie danego zagadnienia staje się zdecydowanie prostsze. Przydatne okazują się też różnorodne, praktyczne wskazówki, jak postępować w rozmaitych sytuacjach.
„Poszukiwanie oszczędności w kadrach”
Niejednokrotnie sytuacja finansowa firmy zmusza kadrę zarządzającą do poszukiwania oszczędności. Wówczas sposób na wdrożenie tego pomysłu w życie musi odnaleźć odpowiedni specjalista. Wiele cennych wskazówek i podpowiedzi odnajdzie w tej publikacji.
Zawiera ona blisko 50 różnorodnych rozwiązań, które znajdą zastosowanie w czasie trudnym dla przedsiębiorstwa. Z ich pomocą można zaplanować strategię, która zapobiegnie zwalnianiu pracowników. Okazuje się bowiem, że możliwości zaoszczędzenia pieniędzy jest zdecydowanie więcej. Kryją się one w odpowiednio skonstruowanej umowie i systemie pracy zaplanowanym tak, aby ponosić jak najmniejsze straty.
Wiele jest książek przydatnych pracownikom działów HR. Te przedstawione przez nas są jednymi z najciekawszych. Wybór podobnych im publikacji jest ogromny. Warto skorzystać z tej różnorodności i ulepszyć strategię firmy.