Torby zakupowe towarzyszą nam codziennie. Korzysta z nich każdy. Służą też do różnorakich celów. Jedni potrzebują ich podczas wizyt w sklepach, inni wykorzystują je do przenoszenia najpotrzebniejszych rzeczy. Skończyły się czasy, gdy te niezwykle praktyczne „reklamówki” zadrukowane były tandetnymi, kwiatowymi wzorami. Dziś wybór różnorakich materiałów i grafik jest zdecydowanie o wiele większy. Jak można wykorzystać to w celach marketingowych? Co należy przemyśleć, zlecając wykonanie tak zaprojektowanych gadżetów? Przyjrzymy się tym zagadnieniom nieco bliżej.
W pierwszej kolejności – dobry projekt
Gdy zamierzamy do promowania firmy użyć toreb, musimy przemyśleć, jaki nadruk powinien się na nich znaleźć. Warto wtedy poddać analizie to, czy opłaca się nam zamieścić na powierzchni materiału małe, słabo widoczne treści. Najczęściej odpowiedź na tak postawione pytanie brzmi: nie. Należy przecież skupić się na tym, by przekaz znajdujący się na powierzchni reklamowej był jak najbardziej czytelny.
Musi być zatem chwytliwy i zapadający w pamięć. Oczywiście możemy ograniczyć się jedynie do wpisania nazwy firmy. Jeśli prowadzone przez nas przedsiębiorstwo ma już logo – wyeksponujmy je tak bardzo, jak to możliwe. Sprawdza się to znakomicie w przypadku dużych sieci handlowych. Nikt nie zabroni nam także umieszczenia adresu strony internetowej.
W tym przypadku warto jednak wkomponować nazwę witryny w pewien kontekst. Zadać pytanie dotyczące pewnego problemu, którego rozwiązaniem są świadczone przez nas usługi lub sprzedawane dobra. To może skłonić potencjalnego klienta do odwiedzenia strony WWW. Co powinniśmy zrobić później?
Wybór materiału
Opakowania wykonane z wysokiej jakości papieru zyskały w ciągu kilku ostatnich lat wielu zwolenników. Warto zatem wykorzystać je wtedy, gdy w ramach polityki firmy podkreślamy dbałość o środowisko naturalne. Dodatkowo tak zaprojektowane nośniki reklamy sprawdzą się znakomicie w trakcie różnego rodzaju konferencji i spotkań branżowych.
Posłużą do umieszczenia w ich wnętrzu gadżetów reklamowych z logo firmy. Niemniej poważane są produkty skonstruowane z biodegradowalnego plastiku. Są one wytrzymalsze od tych pierwszych i bardzo lubiane przez użytkowników. Decydując się na nie, możemy mieć pewność, że utrwalony na nich nadruk będzie widoczny zdecydowanie dłużej niż w przypadku toreb papierowych. Eksponowany w różnych warunkach atmosferycznych będzie też o wiele częściej widoczny dla przechodniów.
Warto rozpatrzyć także zakup worków tekstylnych. Są one bardzo gustowne i używane głównie przez osoby młode. Mając to na uwadze, warto rozważyć taki wydatek. Szczególnie wtedy, gdy do odbiorców naszych usług należy młodzież i osoby przed 40. rokiem życia. Możemy mieć też pewność, że wydruk wykonany na materiale pozostanie na nim bardzo długo. Znakomitą alternatywą mogą być też worki wykonane z filcu. Są bardzo modne i prezentują się znakomicie. Będą więc chętnie używane przez naszych klientów.
Dystrybucja materiałów reklamowych
Będąc w posiadaniu profesjonalnie zaprojektowanych toreb, pomyślmy o tym, by nie zalegały w firmowym magazynie. Postarajmy się zrobić wszystko, aby każdy potencjalny klient wyszedł z siedziby przedsiębiorstwa, dumnie prezentując je na zewnątrz. To właśnie dlatego w naszym dobrze pojętym interesie powinno być dopilnowanie dwóch pierwszych działań.
Dobrze zaprojektowany gadżet reklamowy będzie bowiem sam prosił się o to, by być zobaczonym przez innych. Z tego względu prezenty powinny otrzymywać zarówno te osoby, które dopiero rozważają współpracę z naszą firmą, jak i te, które są naszymi stałymi współpracownikami. Członkowie pierwszej grupy będą postrzegać nas o wiele pozytywniej, zaś ci z drugiej poczują się docenieni, gdy otrzymają od nas coś wyjątkowego.
Postarajmy się jednak o to, by z materiałami reklamowymi wyjść także poza grono takich odbiorców. Zaproponujmy sponsoring wydarzeń kulturalnych (na to zdecydują się głównie duże, dobrze prosperujące firmy) lub zaoferujmy inną, mniej wymagającą formę współpracy z organizatorami wydarzeń. Zyskamy wtedy nowe miejsca, w których będziemy mogli prezentować logo zamieszczone na torbach reklamowych.
Opisane w artykule narzędzie marketingowe można wykorzystać na wiele różnych sposobów. Ważne jest jednak to, aby należycie obmyślić cały proces jego tworzenia. Jeśli zostanie ono wykonane w sposób profesjonalny, na pewno przysłuży się dobremu PR-owi naszej firmy.