Umiejętność zarządzania projektami jest w dzisiejszych czasach niezwykle ważna. Pozwala na osiąganie wyznaczonych celów w sposób przemyślany i właściwie zorganizowany. Trzeba przy tym pamiętać o wielu czynnościach niezbędnych w tym zakresie. Należą do nich harmonogramowanie, budżetowanie czy kontrola zadań. Żeby należycie ich dopilnować, należy posiąść odpowiednią wiedzę z tego zakresu. Pomocne będą wtedy książki tematyczne. Które ich tytuły warto wziąć pod uwagę?
„Zarządzanie projektami dla początkujących. Jak zmienić wyzwanie w proste zadanie”
W pierwszej kolejności należy sobie uświadomić, że realizacja projektu nie jest prosta. Potrzeba naprawdę dobrze zorganizowanego zespołu pod przewodnictwem doświadczonego kierownika. To głównie w jego kompetencjach jest to, by wszystkiego dopilnować. Kadra zarządzająca musi jednak zdać sobie sprawę, że wszystkie czynności można opisać za pomocą 10-punktowej listy zadań.
Wydaje się to niemożliwe, a jednak jest osiągalne. Dzięki temu można szybko przekonać się, że zadanie, przed którym staje zespół, nie jest trudne. Takie właśnie było zamierzenie autorów opisywanej publikacji. Dzięki wykonanej przez nich pracy można szybko przekonać się, że realizacja zadania, przed którym stoimy, nie jest wcale taka straszna.
„Zarządzanie projektami dla bystrzaków”
Tej znanej i lubianej serii edukacyjnej nie trzeba chyba nikomu przedstawiać. Jej pomysłodawcy chcą tym razem zapoznać nas z problematyką realizowania projektów. Jak zwykle robią to w sposób niezwykle przystępny i zrozumiały. Dają narzędzia do tego, by okiełznać wszystkie problemy związane z realizacją nawet najbardziej skomplikowanego zadania.
Ponadto zamieszczają wiele cennych rad i przykładów, dzięki którym można łatwiej pojąć bardziej złożone zagadnienia. Przeprowadzają czytelnika przez każdy etap opisywanego działania. Podpowiadają, jak zbudować właściwy zespół, określić harmonogram działań i budżet. Dzięki tej fachowej wiedzy realizacja nawet najbardziej złożonego przedsięwzięcia będzie zadaniem niezwykle prostym i przyjemnym.
„Zarządzanie projektami”
Publikacja ta jest kolejną wydaną w ramach świetnie przyjętej serii wydawniczej o nazwie „Kariera w kieszeni”. Pozwala na okiełznanie strachu przed problemami, z którymi musi zmierzyć się zespół projektowy. Zawiera wskazówki dotyczące tego, jak przejąć kontrolę nad kolejnymi czynnościami i trzymać się zaplanowanego wcześniej schematu działań.
Dużą wagę przywiązuje się też do tematu zarządzania czasem. Czynnik ten jest jednym z najważniejszych w trakcie rozwiązywania trudnych zadań. Wiedzą o tym eksperci z tego zakresu, dlatego tak duży nacisk kładą na wspomniane zagadnienie. W ten sposób można dokonać tego, co wcześniej wydawało się niemożliwe do zrealizowania.
„Zarządzanie projektami”
Książka Marka Pawlaka zawiera wszystkie najważniejsze zagadnienia związane z opisywaną w naszym artykule tematyką. Autor ujmuje je w sposób holistyczny. Pokazuje, że działania konieczne do realizacji projektu mają charakter interdyscyplinarny. Wyróżniają się też tym, że mają różnorodną naturę, a można rozumieć je w sposób instrumentalny, funkcjonalny lub społeczny.
Kładzie też nacisk głównie na ogólne pojęcie projektu. Nie odwołuje się przy tym do konkretnej branży - chce jedynie wskazać, jak ważne jest to, by zrozumieć naturę tak rozumianych złożonych działań. Publikacja ta jest dedykowana przede wszystkim tym, którzy pragną pojąć ogólny sens opisywanego w niej zagadnienia. To pierwszy krok do późniejszego rozpoczęcia realizacji kolejnych działań.
„Zarządzanie projektami w organizacji”
Naukowcy odpowiedzialni za zrealizowanie tego podręcznika są cenionymi ekspertami w swojej dziedzinie. Ich książkę można zatem nazwać dobrze przygotowanym przewodnikiem. Jego głównym zadaniem jest szczegółowe omówienie problematyki zakresu zadań menadżera projektu. To ważne, bo pełni on niezwykle ważną rolę w różnych działających na rynku organizacjach.
Musi zatem znać najważniejsze zagadnienia ze swojej strefy wpływu. Nie mogą być mu obce pojęcia związane ze strategicznym podejściem do zarządzania. Ma za zadanie zarządzać ryzykiem występującym w realizacji projektu, jakością wykonywanych zadań i komunikacją w zespole. Dopiero zrozumienie tych zagadnień pozwoli osiągnąć wyznaczony cel. Będzie to na pewno o wiele łatwiejsze z pomocą tej książki.
Omawiana tematyka jest bardzo ciekawa. Różni autorzy zajmujący się nią chcą nas do tego przekonać. Robią to na szczęście w sposób niezwykle profesjonalny i atrakcyjny. Z tych względów warto sięgnąć po opisane wyżej książki. Nie można przy tym zapomnieć o innych tytułach traktujących o poruszanym zagadnieniu.