Menu
Zamknij

Behawioralne aspekty decyzji inwestycyjnych przedsiębiorstw (opr. miękka)

Biblioteka biznesu

Opis

Tytuł Behawioralne aspekty decyzji inwestycyjnych przedsiębiorstw Autor Leszek Czerwonka Język polski Wydawnictwo Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego ISBN 978-83-7865-261-8 Rok wydania 2015 liczba stron 206 Format pdf Spis treści Rozdział 1. Wprowadzenie do badań – koncepcja badania i główne założenia badawcze 7 1.1. Uzasadnienie badania 7 1.2. Główne założenia badawcze 10 Rozdział 2. Decyzje podejmowane w przedsiębiorstwach a inwestycje 21 2.1. Cele przedsiębiorstwa a decyzje inwestycyjne 22 2.1.1. Neoklasyczne i alternatywne modele przedsiębiorstwa 22 2.1.2. Teorie inwestycji 28 2.2. Inwestycje w warunkach niepewności 36 Rozdział 3. Efekty ekonomii behawioralnej a decyzje inwestycyjne 53 3.1. Główne podejścia do podejmowania decyzji w warunkach ryzyka 54 3.2. Heurystyki i ograniczenia poznawcze w ekonomii behawioralnej 59 Rozdział 4. Wycena akcji a zdarzenia o implikacjach dla polityki inwestycyjnej przedsiębiorstw 75 4.1. Ograniczenia arbitrażu a wycena akcji łączących się przedsiębiorstw 76 4.1.1. Zakłócenia cyklu wyceny akcji na skutek ograniczeń arbitrażu – wyjaśnienia ekonomii behawioralnej 77 4.1.2. Analiza dostępności krótkiej sprzedaży na GPW w Warszawie jako czynnika wpływającego na ograniczenia arbitrażu 83 4.1.3. Dyskonto od parytetu podmiany akcji w transakcjach na GPW w Warszawie 86 4.2. Reakcje inwestorów na decyzje wywołujące wzrost możliwości inwestycyjnych w przyszłości – debiuty giełdowe na GPW w Warszawie 94 4.3. Przewartościowanie akcji jako czynnik wpływający na nadmierne inwestycje 101 4.3.1. Przewartościowanie akcji a wielkość inwestycji – przegląd badań 101 4.3.2. Badanie zależności pomiędzy przewartościowaniem akcji a inwestycjami w majątek trwały wśród spółek notowanych na GPW w Warszawie 106 4.3.3. Badanie zależności między przewartościowaniem akcji a transakcjami połączeń wśród spółek notowanych na GPW w Warszawie 112 Rozdział 5. Wpływ efektów behawioralnych na decyzje przedsiębiorców 119 5.1. Efekty ekonomii behawioralnej a decyzje inwestycyjne w przedsiębiorstwach – wyniki badań ankietowych 120 5.2. Inwestycje przedsiębiorstw w badaniach koniunktury 134 5.3. Identyfikacja wpływu efektów behawioralnych na skłonność do inwestowania 146 Rozdział 6. Behawioralny model decyzji inwestycyjnych przedsiębiorstw 157 Podsumowanie 165 Załącznik 1 169 Załącznik 2 173 Bibliografia 179 Spis rysunków 197 Spis tabel 198 Indeks nazwisk i haseł 201

Opinie - 0 opinii

+ Dodaj opinię

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.