Menu
Zamknij

Co znakomici dyrektorzy robią inaczej niż cała reszta (opr. broszurowa)

Biblioteka biznesu

Opis

Niniejsza książka opowiada o tym, co takiego robią znakomici dyrektorzy, że ich to eksponuje. Książka prezentuje problem w trzech najróżniejszych aspektach. Celem nie jest podanie wąskiego zestawu instrukcji. Przeciwnie, pokazanie krajobrazu szkoły z punktu widzenia wybitnych dyrektorów.

Cóż takiego widzą oni, kiedy spoglądają na swoje szkoły i swych ludzi$501 Na czym koncentrują swoją uwagę$502 W jaki sposób wykorzystują swój czas i energię$503 Co powoduje, że podejmują takie, a nie inne decyzje$504 Jak możemy osiągnąć takie same korzyści$505 Nie ma na to jednej odpowiedzi; gdyby istniała, wszyscy niewątpliwie już byśmy ją poznali.

Edukacja jest nadzwyczaj złożonym problemem, tak jak i zarządzanie szkołą. Ale możemy podjąć wysiłki w kierunku zrozumienia, jak postępują wybitni dyrektorzy. Możemy samokrytycznie spojrzeć na to, jak skuteczni jesteśmy jako przełożeni.

zwykle zaś możemy nadal doskonalić nasze umiejętności. Wszyscy mamy wspólną cechę z najlepszymi dyrektorami: bez względu na to, jak dobrzy jesteśmy, ciągle chcemy być lepsi. Struktura książki jest prosta.

Rozdział wstępny uwydatnia wagę uczenia się od wydajnych dyrektorów. Rozdział zamykający prowadzi nas do skoncentrowania się na naszych własnych, głębokich przekonaniach. A pomiędzy tymi dwoma jest piętnaście rozdziałów, z których każdy poświęcony jest jednej z piętnastu spraw, które wybitni dyrektorzy załatwiają inaczej.

Każdy z nas może zrobić wszystko, co zostało opisane w niniejszej książce - wszystko, co robią znakomici dyrektorzy. Nieraz słyszymy, że uczyć się można od każdego. Od ludzi wydajnych uczymy się, co robić; od ludzi nieskutecznych uczymy się, czego nie robić.

chociaż ta rada zawiera ziarnko prawdy, pomyślcie: czy w istocie możemy nauczyć się od naszych nieskutecznych kolegów tego, jak być wydajnym nauczycielem czy dyrektorem$506 Już dzisiaj sporo wiemy o tym, czego nie robić.

Dobrzy nauczyciele już wiedzą, że nie należy używać sarkazmu, krzyczeć na dzieci, dyskutować z nastolatkami w obecności ich przyjaciół. Większość dyrektorów wie także, iż siedzenie za biurkiem niedużo pomoże w poprawie zasad obowiązujących w klasie lub zachowania uczniów na korytarzach.

Nie musimy wizytować szkoły nieskutecznego dyrektora, by się tego nauczyć.zawsze możemy czerpać korzystne pomysły od wydajnych edukatorów. Edukatorzy, którzy chcą promować prawidłowe zarządzanie, wydobywają korzyści z analizowania tego, co robią skuteczni dyrektorzy, a czego nie robią inni przełożeni szkół!

Opinie - 0 opinii

+ Dodaj opinię

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.