Menu
Zamknij

Employer branding czyli zarządzanie marką pracodawcy. Uwarunkowania, procesy, pomiar (opr. miękka)

Biblioteka biznesu

Opis

Tytuł Employer branding czyli zarządzanie marką pracodawcy. Uwarunkowania, procesy, pomiar Autor Katarzyna Wojtaszczyk Język polski Wydawnictwo Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego ISBN 978-83-7525-747-2 Rok wydania 2012 Łódź Wydanie 1 liczba stron 252 Format pdf Spis treści Wstęp 5

Część I. Uwarunkowania employer branding 11

Rozdział 1. Zewnętrzne determinanty rozwoju koncepcji employer branding 13
1.1 Przemiany demograficzne 14
1.2 Pokolenie Y i jego kryteria wobec pracy 21
1.3 Wojna o talenty 33

Rozdział 2. Employer branding w kontekście ewolucji nauki o zarządzaniu i przeobrażeń w środku organizacji 47
2.1. Tożsamość organizacji podstawą budowy employer brand 48
2.2. Zmiany w podejściu do zarządzania zasobami ludzkimi 53
2.3. Marka i siła jej oddziaływania 65

Część II. Zarządzanie marką pracodawcy 75

Rozdział 3. Istota employer branding 77
3.1. Cele i pojęcie employer branding 78
3.2. Pracodawca z wyboru jako organizacja z silną marką 89
3.3. Skala wykorzystania employer branding w praktyce gospodarczej 98

Rozdział 4. Funkcje i narzędzia employer branding 105
4.1. Planowanie i organizowanie działań w obszarze employer branding 105
4.2. Angażowanie pracowników w budowanie producenta–employee branding 114
4.3. Kontrola siły employer brand 122
4.4. Zarządzanie zasobami ludzkimi instrumentem umacniania employer brand 134

Część III. Pomiar siły employer brand 149

Rozdział 5. Wizerunek producenta pracodawcy działającego na polskim rynku i moc jego oddziaływania 151
5.1. Koncepcja badań własnych i metodologia badawcza 152
5.2. Badani o swoich pracodawcach 162
5.3. Lojalnościowe postawy i zachowania pracowników jako pochodna wizerunku employer brand 179

Rozdział 6. Praktyka employer branding 187
6.1. Propozycja wartości dla pracownika i stopień zaspokojenia oczekiwań wobec pracy 187
6.2. Employee branding w organizacjach zatrudniających respondentów 195
6.3. Wizerunek employer brand i wybrane narzędzia zarządzania marką a przywiązanie do pracodawcy 200
6.4. Wnioski z badań 208

Zakończenie 213
Bibliografia 219
Netografia 233
Spis tabel 237
Spis rysunków 241
Aneks. Kwestionariusz ankiety zastosowanej w badaniach własnych 243
Od Redakcji 251

Opinie - 0 opinii

+ Dodaj opinię

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.