Menu
Zamknij

Europeizacja małych i średnich przedsiębiorstw (opr. miękka)

Biblioteka biznesu

Opis

Tytuł Europeizacja niedużych i średnich przedsiębiorstw Autor Krzysztof Wach Język polski Wydawnictwo Wydawnictwo Naukowe PWN ISBN 978-83-01-17271-8 Rok wydania 2012 Warszawa Wydanie 1 ilość stron 336 Format pdf Spis treści Wstęp 7

ROZDZIAŁ 1. Konceptualizacja rozwoju śladowego i średniego przedsiębiorstwa 17

1.1. Filozofia pojmowania rozwoju przedsiębiorstwa 17
1.1.1. Kierunek ortodoksyjny 18
1.1.2. Trend pragmatyczny 20
1.1.3. Korelat wzrost–rozwój 23
1.2. Systematyka kategorii rozwoju przedsiębiorstwa 25
1.3. Pomiar rozwoju minimalnego i przeciętnego przedsiębiorstwa 34
1.4. Konwencje i modele rozwoju małego i przeciętnego przedsiębiorstwa 42
1.4.1. Konwencja stochastyczna 45
1.4.2. Konwencja deterministyczna 46
1.4.3. Konwencja etapowa 48
1.4.4. Konwencja ewolucyjna 49
1.4.5. Konwencja zasobowa 54
1.4.6. Konwencja uczenia się 55
1.4.7. Konwencja zarządczo-strategiczna 57
1.4.8. Konwencja ekonofizyczna 57
1.5. Przedsiębiorczy model rozwoju niewielkich i przeciętnych przedsiębiorstw 60

ROZDZIAŁ 2. Rozwój niepokaźnego i przeciętnego przedsiębiorstwa przez umiędzynarodowienie 68

2.1. Internacjonalizacja jako międzynarodowy rozwój przedsiębiorstwa poprzez ekspansję 68
2.2. Formy internacjonalizacji niedużych i przeciętnych przedsiębiorstw 76
2.2.1. Formy eksportowe 82
2.2.2. Formy kontraktualne 85
2.2.3. Formy inwestycyjne 88
2.2.4. Dobór formy internacjonalizacji 91
2.3. Modele internacjonalizacji niewiele znaczących i średnich przedsiębiorstw 94
2.3.1. Podejście etapowe 98
2.3.2. Podejście zasobowe 107
2.3.3. Podejście sieciowe 109
2.3.4. Podejście szkoły przedsiębiorczości międzynarodowej 112
2.3.5. Podejście zarządczo-strategiczne 124
2.3.6. Podejście protoholistyczne 125
2.3.7. Podejścia alternatywne 128
2.4. Pomiar poziomu internacjonalizacji niewielkich i średnich przedsiębiorstw 131

ROZDZIAŁ 3. Operacjonalizacja cyklu europeizacji znikomych i średnich przedsiębiorstw 137

3.1. Eklektyczność procesu europeizacji i jego generyczny definiens 137
3.2. Główne podejścia badawcze do procesu europeizacji 151
3.3. Systematyka i konceptualizacja procesu europeizacji 160
3.4. Model kontekstualnej triady europeizacji w perspektywie makroekonomicznej 177
3.5. Model europeizacji przedsiębiorstwa w pespektywie mikroekonomicznej 183
3.5.1. Czynniki wejściowe modelu w ujęciu przyczynowym 186
3.5.2. Modelowanie transformacji w ujęciu poliwalentnym i procesowym 189
3.5.3. Czynniki wyjściowe modelu w ujęciu skutkowym 191
3.6. Strategie europeizacji małych i średnich przedsiębiorstw 191
3.6.1. Strategia europeizacji przez delokalizację 192
3.6.2. Strategia europeizacji przez ekspansję na świeże rynki 194

ROZDZIAŁ 4. Unijna polityka wspierania rozwoju i europeizacji nieznacznych i przeciętnych przedsiębiorstw 199

4.1. Unijny system oddziaływania na MŚP i przedsiębiorczość europejską 199
4.2. Kierunki ewolucji unijnej polityki na rzecz MŚP i przedsiębiorczości 208
4.2.1. Geneza i ustalenie ram polityki na rzecz MŚP (do 1986 r.) 211
4.2.2. Formalizacja i konkretyzacja polityki na rzecz MŚP (lata 1987–1996) 212
4.2.3. Intensyfikacja polityki na rzecz MŚP (lata 1997–2006) 216
4.2.4. Transformacja polityki na rzecz MŚP (od 2007 r.) 223
4.3. Skala europeizacji i internacjonalizacji europejskich MŚP 232

ROZDZIAŁ 5. Empiryczna analiza procesu europeizacji przedsiębiorstw. Badania eksploracyjne przedsiębiorstw z województwa małopolskiego 242

5.1. Założenia metodyczne badania procesu europeizacji przedsiębiorstw 242
5.2. Pomiar poziomu internacjonalizacji i europeizacji badanych przedsiębiorstw 259
5.3. Identyfikacja metod europeizacji badanych przedsiębiorstw 266
5.4. Analiza działalności eksportowej badanych przedsiębiorstw 271
5.5. Analiza międzynarodowych powiązań kooperacyjnych badanych przedsiębiorstw 276
5.6. Konkurencyjność i elastyczność badanych przedsiębiorstw w procesie ich europeizacji 281

Zakończenie 298

Bibliografia 312

Opinie - 0 opinii

+ Dodaj opinię

PODOBNE PRODUKTY

Biblioteka biznesu, Powszechna historia prawa. wydanie rozszerzone - andrzej dziadzio (opr. miękka)
od 59 74

2 oferty

Powszechna historia prawa. wydanie rozszerzone - andrzej dziadzio (opr. miękka)

  • ISBN 9788301213466 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Andrzej Dziadzio 
  • Wydawnictwo Wydawnictwo Naukowe Pwn 
  • Ilość stron 530 
  • Rok wydania 2020 
Porównaj
Biblioteka biznesu, Scaling up. dlaczego niektóre firmy odnoszą sukces, a inne nie? (opr. miękka)
od 77 09

2 oferty

Scaling up. dlaczego niektóre firmy odnoszą sukces, a inne nie? (opr. miękka)

  • ISBN 9788301216764 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Verne Harnish 
  • Wydawnictwo Wydawnictwo Naukowe Pwn 
  • Ilość stron 298 
  • Rok wydania 2021 
Porównaj
Biblioteka biznesu, E-commerce. Strategia, zarządzanie, finanse - JUSTYNA SKORUPSKA (opr. miękka)
od 50 97

2 oferty

E-commerce. Strategia, zarządzanie, finanse - JUSTYNA SKORUPSKA (opr. miękka)

  • ISBN 9788301194789 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Justyna Skorupska 
  • Wydawnictwo Wydawnictwo Naukowe Pwn 
  • Ilość stron 250 
  • Rok wydania 2017 
Porównaj
Biblioteka biznesu, Zarządzanie innowacjami i transferem technologii - Kazimierz Szatkowski (opr. miękka)
od 50 97

2 oferty

Zarządzanie innowacjami i transferem technologii - Kazimierz Szatkowski (opr. miękka)

  • ISBN 9788301185404 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Szatkowski Kazimierz 
  • Wydawnictwo WYDAWNICTWO NAUKOWE PWN 
  • Ilość stron 334 
  • Rok wydania 2016 
Porównaj
Biblioteka biznesu, Krótkie wykłady z psychologii psychologia pracy i organizacji (opr. miękka)
od 50 97

2 oferty

Krótkie wykłady z psychologii psychologia pracy i organizacji (opr. miękka)

  • ISBN 9788301151652 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Zofia Ratajczak 
  • Wydawnictwo Wydawnictwo Naukowe Pwn 
  • Ilość stron 236 
  • Rok wydania 2021 
Porównaj
Biblioteka biznesu, Infrastruktura transportu. Europa, Polska – teoria i praktyka (opr. miękka)
od 59 56

2 oferty

Infrastruktura transportu. Europa, Polska – teoria i praktyka (opr. miękka)

  • ISBN 9788301196905 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Krystyna Wojewódzka-Król|Ryszard Rolbiecki 
  • Wydawnictwo Wydawnictwo Naukowe Pwn 
  • Ilość stron 456 
  • Rok wydania 2020 
Porównaj
Biblioteka biznesu, Marka 5.0. człowiek i technologie: jak tworzą nowe wartości? (opr. miękka)
od 52 23

2 oferty

Marka 5.0. człowiek i technologie: jak tworzą nowe wartości? (opr. miękka)

  • ISBN 9788301217341 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Jacek Kotarbiński 
  • Wydawnictwo Wydawnictwo Naukowe Pwn 
  • Ilość stron 214 
  • Rok wydania 2021 
Porównaj
Biblioteka biznesu, Odrodzenie rynku kapitałowego w polsce. w latach 1991-1994 (opr. miękka)
od 59 74

2 oferty

Odrodzenie rynku kapitałowego w polsce. w latach 1991-1994 (opr. miękka)

  • ISBN 9788301216535 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Grzegorz Bednarczyk 
  • Wydawnictwo Dom Wydawniczy Pwn 
  • Ilość stron 280 
  • Rok wydania 2021 
Porównaj
Biblioteka biznesu, Transformacja cyfrowa. Perspektywa marketingu - Mazurek Grzegorz - książka (opr. miękka)
od 68 32

2 oferty

Transformacja cyfrowa. Perspektywa marketingu - Mazurek Grzegorz - książka (opr. miękka)

  • ISBN 9788301211615 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Grzegorz Mazurek 
  • Wydawnictwo Wydawnictwo Naukowe Pwn 
  • Ilość stron 304 
  • Rok wydania 2020 
Porównaj

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.