Menu
Zamknij

Europejskie prawo zamówień publicznych (opr. miękka) od 29 15

Biblioteka biznesu

Opis

Cechą uwydatniającą książki jest krytyczne omówienie europejskiego systemu zamówień publicznych z pozycji wolnorynkowych. Autor dokonuje nie tylko analizy prawnej, ale ocenia dodatkowo wydajność europejskich zamówień publicznych, stosując metodologię austriackiej szkoły ekonomicznej. Publikacja odnosi się do przepisów unijnych z zakresu zamówień publicznych, które mają wejść w życie w 2013 r. Autor ukazuje pogląd, że europejskie prawo zamówień publicznych jest narzędziem interwencjonizmu gospodarczego o tendencji do pogłębiania ingerencji władzy w sferę gospodarki, z dominującym, negatywnym konsekwencją dla rozwoju gospodarczego, a także wskazuje, jak przezwyciężyć ten problem.W książce stosownie traktuje się europejskie prawo zamówień publicznych jako skutek, przejaw bądź aspekt funkcjonowania ordoliberalnego modelu gospodarczego, niewykluczającego dynamicznej roli państwa w gospodarce. Autor wręcz traktuje prawo zamówień publicznych jako narzędzie interwencjonizmu gospodarczego, przy czym ów interwencjonizm w tej dziedzinie ocenia źle - jako źródło nadmiernych kosztów dla systemu społeczno-gospodarczego, ograniczających rozwój gospodarczy. Niekoniecznie trzeba się z takim poglądem zgadzać, jednak należy uznać, iż w polskiej literaturze naukowej porządnego opracowania napisanego z tych pozycji jeszcze nie było.Autor pokazuje także zjawiska świeże w kontekście prawa zamówień publicznych, mianowicie tzw. Zielone oraz innowacyjne zamówienia publiczne. Zaprezentowana w odniesieniu do nich argumentacja jest ciekawa i w sumie - ze względu na wspomniane poglądy Autora - prekursorska. (...) Analiza przedstawiona w książce dowodzi szczególnie wysokich kompetencji jej Autora w zakresie teorii i praktyki użytkowania unijnego (i krajowego) prawa zamówień publicznych. Świadczy w dodatku o odwadze w formułowaniu choćby skrajnych, czy mniej modnych w nauce i praktyce gospodarczej, poglądów. Jest przez to niezwykle interesującym i wyrazistym przedstawieniem krytycznych poglądów na funkcjonowanie tego prawa, wynikających z wykorzystania metod analizy i argumentacji właściwych tzw. Austriackiej szkole ekonomii.

Opinie - 0 opinii

+ Dodaj opinię

PODOBNE PRODUKTY

Biblioteka biznesu, Kapitalizm konfucjański Chińskie reformy ekonomiczne a globalizacja (opr. miękka)
od 38 90

2 oferty

Kapitalizm konfucjański Chińskie reformy ekonomiczne a globalizacja (opr. miękka)

  • ISBN 9788375613964 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Henryk Chołaj 
  • Wydawnictwo Poltext 
  • Ilość stron 398 
  • Rok wydania 2014 
Porównaj
Biblioteka biznesu, Ucieczka przed podatkami i kontrola podatkowa - Praca zbiorowa (opr. miękka)
od 32 40

3 oferty

Ucieczka przed podatkami i kontrola podatkowa - Praca zbiorowa (opr. miękka)

  • ISBN 9788375619324 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Hanna Kuzińska 
  • Wydawnictwo Poltext 
  • Ilość stron 320 
  • Rok wydania 2018 
Porównaj
Biblioteka biznesu, Potencjały i relacje sił w cyfrowym społeczeństwie wiedzy -. (opr. miękka)
od 42 13

3 oferty

Potencjały i relacje sił w cyfrowym społeczeństwie wiedzy -. (opr. miękka)

  • ISBN 9788375618617 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Lech W. Zacher 
  • Wydawnictwo MT Biznes 
  • Ilość stron 502 
  • Rok wydania 2018 
Porównaj
Biblioteka biznesu, Banki w nowym otoczeniu społecznym, gospodarczym.. (opr. broszurowa)
od 32 40

2 oferty

Banki w nowym otoczeniu społecznym, gospodarczym.. (opr. broszurowa)

  • ISBN 9788375619836 
  • Oprawa broszurowa 
  • Autor Ewa Miklaszewska 
  • Wydawnictwo Poltext 
  • Ilość stron 234 
  • Rok wydania 2019 
Porównaj
Biblioteka biznesu, BIZNESPLAN W 10 KROKACH, JERZY T. SKRZYPEK (opr. miękka)
od 29 15

3 oferty

BIZNESPLAN W 10 KROKACH, JERZY T. SKRZYPEK (opr. miękka)

  • ISBN 9788375613148 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Skrzypek Jerzy T. 
  • Wydawnictwo POLTEXT 
  • Ilość stron 280 
  • Rok wydania 2014 
Porównaj
Biblioteka biznesu, Przedsiębiorca w internecie Kompedium (opr. miękka)
od 29 14

3 oferty

Przedsiębiorca w internecie Kompedium (opr. miękka)

  • ISBN 9788375616682 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Monika Nieradka-Bernaciak|Joanna Rodek-Kietlińska 
  • Wydawnictwo MT Biznes 
  • Ilość stron 262 
  • Rok wydania 2016 
Porównaj
Biblioteka biznesu, Public Relations – wizerunek, reputacja, tożsamość - Wojciech Budzyński DARMOWA DOSTAWA KIOSK RUCHU (opr. miękka)
od 29 14

3 oferty

Public Relations – wizerunek, reputacja, tożsamość - Wojciech Budzyński DARMOWA DOSTAWA KIOSK RUCHU (opr. miękka)

  • ISBN 9788375612912 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Wojciech Budzyński 
  • Wydawnictwo MT Biznes 
  • Ilość stron 298 
  • Rok wydania 2018 
Porównaj
Biblioteka biznesu, Menedżerowie czy przywódcy (opr. broszurowa)
od 32 40

2 oferty

Menedżerowie czy przywódcy (opr. broszurowa)

  • ISBN 9788375619812 
  • Oprawa broszurowa 
  • Autor Anna Baczyńska 
  • Wydawnictwo Poltext 
  • Ilość stron 284 
  • Rok wydania 2019 
Porównaj
Biblioteka biznesu, Sprawniejsze państwo - Praca zbiorowa
od 42 13

2 oferty

Sprawniejsze państwo - Praca zbiorowa

  • ISBN 9788375615784 
  • Wydawnictwo Poltext 
Porównaj

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.