Publikacja stanowi ważny głos w dyskusji naukowej na temat rozwoju franczyzy w Polsce, podkreślając jej znaczenie w procesie kreowania wartości przedsiębiorstwa. W Polsce taka działalność przeważnie jest użytkowana przez franczyzobiorców jako sposób na?sprawdzony biznes? gwarantujący łatwiejsze zdobycie rynku, a także niższe ryzyko upadłości.
firmy, działając we franczyzie, są w stanie widocznie szybciej wykreować swoją wartość (zyskując udział w rynku, rozpoznawalną firmę, lojalnych klientów, należyciejsze warunki zakupowe). W polskiej literaturze istnieje luka badawcza na temat wpływu franczyzy na wartość przedsiębiorstwa franczyzodawcy.
Pojawia się więc potrzeba przeanalizowania tego zagadnienia, a także prezentacji istniejących mechanizmów. Wyniki przeprowadzonych badań stanowią cenne źródło informacji jednocześnie dla naukowców, jak i praktyków zainteresowanych wdrażaniem franczyzy w biznesie.