Menu
Zamknij

humanokracja. jak uwolnić potencjał pracowników i budować innowacyjne i zwinne firmy od 52 99

Biblioteka biznesu

Opis

W świecie nieustających zmian i przełomowych wyzwań potrzeba firm śmiałych i wytrzymałych na przeciwności losu.

Niestety większość organizacji jest przeciążona z powodu biurokracji, a poprzez to działa powoli i zbyt ostrożnie. W czasach obszernego zamętu struktury oparte na modelu odgórnego zarządzania i licznych regułach okazują się bardziej szkodzić aniżeli pomagać. Tłamszą kreatywność, tłumią nowoczesność. A dziś potrzeba organizacji śmiałych, przedsiębiorczych i nadążających za zmianami. Dlatego powstała ta książka.

Jak procedury i hierarchię zastąpić czymś lepszym.

W Humanokracji Gary Hamel i Michele Zanini wyróżniają siedem podstawowych zasad firmy skupionej na człowieku i dzielą się z czytelnikiem dokładnymi wskazówkami dotyczącymi tworzenia organizacji postbiurokratycznej. Przedstawiają nowy model zarządzania, który uwalnia drzemiące w ludziach pokłady kreatywności i nakłania wszelkich do myślenia i nowoczesnania jak właściciel firmy. Kreślą szczegółowy plan jak stworzyć organizację równocześnie dużą i szybką, jednocześnie zdyscyplinowaną i samorządną, jednocześnie skuteczną i przedsiębiorczą w swej naturze, jednocześnie rozważną i śmiałą.

Rebelianci odnoszący sukcesy biznesowe.

By nie pozostać gołosłownymi, Hamel i Zanini przywołują przykłady różnych firm, które zgodnie z zasadami humanokracji spłaszczyły swą strukturę, zaufały pracownikom i umożliwiły im podejmowanie decyzji biznesowych, dzięki czemu odniosły sukces na konkurencyjnych rynkach.Są to takie organizacje jak m.in.: Buurtzorg, Nucor, Haier, Svenska Handelsbanken, Southwest Airlines, 3M czy Michelin. Stosując ten alternatywny model zarządzania, w którym ludzie nie są tylko „zasobami" wykorzystywanymi do realizacji czyichś założeń, lecz zaangażowanymi twórcami rozwiązań, stworzyli producenta zwinne, które prędko podejmują decyzje i łatwo tworzą innowacje.

Nowa organizacja, w której na pierwszym miejscu jest człowiek.

Niniejsza książka to lektura obowiązkowa dla każdego, kto chce wytwarzać organizacje zdolne wyprzedzać zmiany – dla każdego, kto dąży do tego, żeby zapewnić wszystkim członkom zespołu możliwość zdobywania wiedzy, rozwijania się i wnoszenia własnego wkładu. To gotowy przewodnik dla menedżerów marzących o tym, aby każdy pracownik stał się mikro przedsiębiorcą odpowiedzialnym za markę, w której pracuje. Dla liderów pragnących obalać przestarzałe systemy zarządzania i wycofywać niepraktyczne procesy.

Humanokracja podpowiada, jak zainicjować ruch, którego nie da się zatrzymać i który doprowadzi do powstania producenta gotowej na przyszłość i otwartej na człowieka.

***

To jest nowy model zarządzania, którego szukamy od dziesięcioleci. Hamel i Zanini w końcu go znaleźli!

JIM WHITEHURST, były przewodniczący rady dyrektorów IBM

Trudno sobie wyobrazić ulepszony poradnik rozmontowywania biurokracji i tworzenia miejsc pracy, które w pełni wykorzystywałyby potencjał zajmujących je ludzi.

ADAM GRANT, autor książek Buntownicy i Leniwy umysł, gospodarz podcastu WorkLife

Humanokracja to plan działania, za pomocą którego można uwolnić potencjał kreatywności i energię tkwiącą w organizacjach, a jednocześnie zapewnić im zdolność do trwania choćby w obliczu przeciwności losu. Plan ten zakłada wykorzystanie niesamowitego atutu, który ma każda producent – czyli ludzi.

GEN. STANLEY MCCHRYSTAL, emerytowany wojskowy Armii Stanów Zjednoczonych, autor Team of Teams, bestsellera „New York Times"

Humanokracja to najważniejsza książka o zarządzaniu, jaką czytałam w ostatnich latach. To uszczegółowione i przekonujące opracowanie, oparte na rozległych badaniach i danych naukowych, z którego wynika, iż biurokracja rodzi dla naszego społeczeństwa ogromne koszty. Hamel i Zanini stosownie argumentują, dlaczego tak być nie musi, a swoje rozważania uzupełniają o praktyczne wskazówki dotyczące tworzenia naprawdę skutecznych organizacji.

AMY EDMONDSON, profesor Harvard Business School; autorka książki firma bez strachu

Humanokracja nakłania do zastąpienia drogi służbowej zaufaniem i radykalną transparentnością. Wyjaśnia, jak odblokować bezprecedensową nowoczesność i uwolnić wartość tkwiącą w każdym człowieku.

MARC BENIOFF, prezes i dyrektor generalny Salesforce

Jeśli producent ma być odporna na zmieniające się warunki, wszyscy muszą myśleć i innowacyjnać tak, jakby należała do nich. Humanokracjato zbiór rad zezwalających dodać organizacji ducha przedsiębiorczości.

TONY HSIEH, dyrektor generalny, Zappos, autor bestsellerowego Dawaj innym szczęście

Tytuł Humanokracja. Jak uwolnić potencjał pracowników i tworzyć progresywne i zwinne marki Autor Gary Hamel,Michele Zanini Tłumacz Magda Witkowska Wydawnictwo MT Biznes EAN 9788382311488 ISBN 9788382311488 Kategoria Biznes,ekonomia,marketing\Zarządzanie liczba stron 320 Rok wydania 2022 Oprawa Miękka ze skrzydełkami Wydanie 1

Opinie - 0 opinii

+ Dodaj opinię

PODOBNE PRODUKTY

Biblioteka biznesu, Strategia lean kultura uczenia się kluczem do budowania przewagi konkurencyjnej
od 78 65

1 oferta

Strategia lean kultura uczenia się kluczem do budowania przewagi konkurencyjnej

  • ISBN 9788380876293 
  • Autor Michael Balle, Daniel Jones, Jacques Chaize 
  • Wydawnictwo MT Biznes 
  • Ilość stron 356 
Porównaj
Biblioteka biznesu, droga toyoty. 14 zasad zarządzania wiodącej firmy produkcyjnej świata wyd. 2022
od 64 41

2 oferty

droga toyoty. 14 zasad zarządzania wiodącej firmy produkcyjnej świata wyd. 2022

  • ISBN 9788382311228 
  • Autor Liker Jeffrey K. 
Porównaj
Biblioteka biznesu, everest lidera o wartościach silnym zespole i skutecznym przywództwie (opr. miękka)
od 33 92

2 oferty

everest lidera o wartościach silnym zespole i skutecznym przywództwie (opr. miękka)

  • ISBN 9788380872332 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Anna Sarnacka-Smith 
  • Wydawnictwo MT Biznes 
  • Ilość stron 264 
  • Rok wydania 2017 
Porównaj
Biblioteka biznesu, Pięć dysfunkcji pracy zespołowej. Opowieść o przywództwie (opr. broszurowa)
od 30 99

2 oferty

Pięć dysfunkcji pracy zespołowej. Opowieść o przywództwie (opr. broszurowa)

  • ISBN 9788380871076 
  • Oprawa broszurowa 
  • Autor Patrick Lencioni 
  • Wydawnictwo Sdmx 
  • Ilość stron 250 
  • Rok wydania 2016 
Porównaj
Biblioteka biznesu, Odkoduj pułapki myślenia w biznesie. Jak ekonomia behawioralna wpływa na wybory klientów
od 60 36

1 oferta

Odkoduj pułapki myślenia w biznesie. Jak ekonomia behawioralna wpływa na wybory klientów

  • ISBN 9788382314403 
  • Autor Phil Barden 
  • Wydawnictwo MT-Biznes 
Porównaj
Biblioteka biznesu, Jak zbudowałem firmę. prawdziwe historie przedsiębiorców (opr. miękka)
od 46 59

2 oferty

Jak zbudowałem firmę. prawdziwe historie przedsiębiorców (opr. miękka)

  • ISBN 9788382310665 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Guy Raz 
  • Wydawnictwo MT Biznes 
  • Ilość stron 336 
  • Rok wydania 2021 
Porównaj
Biblioteka biznesu, Efekt viralowy. jak tworzyć chwytliwe treści, które same się rozprzestrzeniają (opr. miękka)
od 34 99

3 oferty

Efekt viralowy. jak tworzyć chwytliwe treści, które same się rozprzestrzeniają (opr. miękka)

  • ISBN 9788382310542 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Jonah Berger 
  • Wydawnictwo MT Biznes 
  • Ilość stron 232 
  • Rok wydania 2021 
Porównaj

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.