Menu
Zamknij

Internacjonalizacja Polskich Przedsiębiorstw. Historie Opowiedziane Z Pasją - Praca zbiorowa (opr. miękka)

Biblioteka biznesu

Opis

Globalizacja świata dotyka nas w każdym rozmiarze naszego życia. Tym, co umyka często uwadze, jest fakt, że globalizacja jest produktem działania znacznej mniejszości firm i korporacji. Większość organizacji gospodarczych zawsze była i pozostaje lokalna, ponieważ zapewnia im to poczucie bezpieczeństwa i niskie koszty działania w ramach tego samego języka, prawa i instytucji.

Ekspansja na rynki zagraniczne jest szczególnym wydarzeniem w cyklu życia firm, ponieważ jest stosunkowo rzadka i ryzykowna. Jak piszą autorzy książki, umiędzynarodowienie jest niczym maraton z przeszkodami, długi dystans pokonywany w krótkich odcinkach.

Decydując się na umiędzynarodowienie swego działania producent natrafia na trzy bariery. Pierwszą z nich jest odległość fizyczna. W świecie internetu i taniej komunikacji oraz dystrybucji odległość nie powinna mieć pokaźnego znaczenia.

Wielu głosi, że świat się spłaszczył, a dystans przestał posiadać znaczenie. Ale to nieprawda i dlatego marki nadal umiędzynarodawiają się najchętniej do krajów najbliższych geograficznie, a dystans geograficzny tworzy więcej problemów aniżeli menedżerowie przewidują.

Drugą barierę stanowi dystans kulturowy, zderzenie z innym językiem, obyczajami, normami, wartościami, generalnie z inną kulturą. Trzecią barierą jest dystans administracyjny i techniczny, czyli inne regulacje prawne, a także sposoby działania praktycznie w każdym kraju.

Dlatego właściciel albo menedżer firmy, która rozpoczyna eksport albo inwestycje zagraniczne jest odkrywcą, obcym na nowej ziemi. Książka jest mapą, przewodnikiem po obcym terytorium, na które wkracza producent, gdy decyduje się umiędzynarodowić i mówi o tym, jak z pasją radzą sobie z tymi wyzwaniami polscy menedżerowie i ich marki,, a także jakie lekcje płyną z tego dla tych, którzy dopiero wstąpią na wyboistą ścieżkę umiędzynarodowienia.

Autorami książki są uczeni i wykładowcy związani z Akademią Leona Koźmińskiego w Warszawie i Uniwersytetem Ekonomicznym w Poznaniu.

Opinie - 0 opinii

+ Dodaj opinię

PODOBNE PRODUKTY

Biblioteka biznesu, ZARZĄDZANIE I EKONOMIA TERAŹNIEJSZOŚĆ I PRZYSZŁOŚĆ - Czesław Szmidt (opr. miękka)
od 29 95

2 oferty

ZARZĄDZANIE I EKONOMIA TERAŹNIEJSZOŚĆ I PRZYSZŁOŚĆ - Czesław Szmidt (opr. miękka)

  • ISBN 9788375617962 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Czesław Szmidt 
  • Wydawnictwo MT Biznes 
  • Ilość stron 378 
  • Rok wydania 2017 
Porównaj
Biblioteka biznesu, Skuteczny trening sprzedaży. Wykorzystaj swoje kompetencje - Grzegorz Radłowski (opr. miękka)
od 20 04

2 oferty

Skuteczny trening sprzedaży. Wykorzystaj swoje kompetencje - Grzegorz Radłowski (opr. miękka)

  • ISBN 9788375618013 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Radłowski Grzegorz 
  • Wydawnictwo POLTEXT 
  • Ilość stron 200 
  • Rok wydania 2017 
Porównaj
Biblioteka biznesu, PORADNIK INNOWACYJNEGO SAMORZĄDOWCA INSPIRACJE NARZĘDZIA DOBRE PRAKTYKI - Jan Fazlagić (opr. miękka)
od 20 53

2 oferty

PORADNIK INNOWACYJNEGO SAMORZĄDOWCA INSPIRACJE NARZĘDZIA DOBRE PRAKTYKI - Jan Fazlagić (opr. miękka)

  • ISBN 9788375617986 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Jan Fazlagić 
  • Wydawnictwo MT Biznes 
  • Ilość stron 180 
  • Rok wydania 2017 
Porównaj
Biblioteka biznesu, Marketing and Business Development 7 + CD (opr. miękka)
od 22 26

2 oferty

Marketing and Business Development 7 + CD (opr. miękka)

  • ISBN 9788375610345 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Jadwiga Witecka (red.) 
  • Wydawnictwo Poltext 
  • Ilość stron 152 
  • Rok wydania 2009 
Porównaj
Biblioteka biznesu, Konkurencyjne uwarunkowania sprawności marketingu - Jeśli zamówisz do 14:00, wyślemy tego samego dnia. Darmowa dostawa, już od 99,99 zł. (opr. miękka)
od 23 77

1 oferta

Konkurencyjne uwarunkowania sprawności marketingu - Jeśli zamówisz do 14:00, wyślemy tego samego dnia. Darmowa dostawa, już od 99,99 zł. (opr. miękka)

  • ISBN 9788375615654 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Magdalena Krzyżanowska 
  • Wydawnictwo MT Biznes 
  • Ilość stron 210 
  • Rok wydania 2015 
Porównaj
Biblioteka biznesu, O wartości zaufania. Komunikacja i budowa zaufania a rynkowa wartość przedsiębiorstwa (opr. miękka)
od 27 45

2 oferty

O wartości zaufania. Komunikacja i budowa zaufania a rynkowa wartość przedsiębiorstwa (opr. miękka)

  • ISBN 9788375612516 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Katarzyna Żądło 
  • Wydawnictwo Poltext 
  • Ilość stron 274 
  • Rok wydania 2014 
Porównaj
Biblioteka biznesu, Finansowanie zadań publicznych (opr. broszurowa)
od 27 45

1 oferta

Finansowanie zadań publicznych (opr. broszurowa)

  • ISBN 9788375616750 
  • Oprawa broszurowa 
  • Autor Anna Zalcewicz 
  • Wydawnictwo Poltext 
  • Ilość stron 260 
  • Rok wydania 2019 
Porównaj
Biblioteka biznesu, Zmienność rynków a wartość przedsiębiorstw - Dostępne od: 2013-10-01 (opr. miękka)
od 27 45

2 oferty

Zmienność rynków a wartość przedsiębiorstw - Dostępne od: 2013-10-01 (opr. miękka)

  • ISBN 9788375612653 
  • Oprawa miękka 
  • Autor ANDRZEJ SZABLEWSKI 
  • Wydawnictwo POLTEXT 
  • Ilość stron 424 
  • Rok wydania 2013 
Porównaj
Biblioteka biznesu, Potencjały i relacje sił w cyfrowym społeczeństwie wiedzy -. (opr. miękka)
od 42 83

1 oferta

Potencjały i relacje sił w cyfrowym społeczeństwie wiedzy -. (opr. miękka)

  • ISBN 9788375618617 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Lech W. Zacher 
  • Wydawnictwo MT Biznes 
  • Ilość stron 502 
  • Rok wydania 2018 
Porównaj

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.