Upadku można uniknąć. Upadek można przewidzieć. Upadkowi można zapobiec. Obserwując ponury krajobraz usiany zgliszczami niegdyś sporych, a dziś upadłych przedsiębiorstw Jim Collins zaczyna się zastanawiać: Jak to się dzieje, iż giganci upadają? Czy upadek można przewidzieć i czy można go uniknąć? Jak nisko musi upaść firma, by znaleźć się na drodze prowadzącej nieuchronnie do katastrofy? W jaki sposób może zmienić kurs, na którym się znajduje? W książce „Jak upadają giganci” Collins szuka odpowiedzi na te pytania, dając przywódcom firm opartą na mocnych podstawach nadzieję, że mogą się nauczyć zapobiegać upadkom i odwracać niekorzystny bieg zdarzeń.
W czasie projektu badawczego wykonywanego przez cztery lata Collins odkrył pięć etapów zbliżania się do upadku: Etap pierwszy: Pycha będąca efektem sukcesu. Etap drugi: Chaotyczne sięganie po więcej.
Etap trzeci: Negowanie ryzyka i zagrożenia. Etap czwarty: Rozpaczliwe szukanie ratunku. Etap piąty: Odejście w niebyt lub nieistotność. Dzięki zrozumieniu poszczególnych etapów liderzy firm mogą wyraźnie ograniczyć ryzyko upadku na samo dno.
Wybitne producenta potrafią się podnieść choćby po najdotkliwszym upadku. Każda instytucja bez względu na jej wielkość jest narażona na upadek. W przyrodzie nie ma żadnego prawa mówiącego o tym, że najsilniejsi będą tkwili na szczycie w nieskończoność.
Każdy może upaść i nieuchronnie do tego dojdzie. Z badań prowadzonych poprzez Collinsa wynika jednak, iż niektóre producenta nawet po osiągnięciu etapu czwartego potrafią się odrodzić, a w pewnych przypadkach stać się choćby silniejsze niż przedtem.
Okazuje się, iż upadek jest w szerokiej mierze krzywdą, którą marki same sobie wyrządzają, a klucz do odrodzenia znajduje się w naszych rękach. Nie jesteśmy zakładnikami okoliczności, historii ani nawet dotkliwych porażek poniesionych w drodze na szczyt.
Nadzieja nie gaśnie, do czasu, aż ostatecznie nie wypadniemy z gry. Giganci upadają, ale też często udaje im się powstać z kolan. *** Jim Collins jest badaczem przedsiębiorstw – sporych, prawidłowych, słabych i upadłych – jednocześnie tych dopiero rozpoczynających działalność, jak i tych chlubiących się stupięćdziesięcioletnią tradycją.
Jest autorem bestsellera „Od korzystnego do znacznego”, a także współautorem „Wizjonerskich organizacji”. Naucza przywódców z sektora korporacyjnego i społecznego. O jego dokonaniach pisano w „Fortune”, „BusinessWeek”, „The Economist”, „USA Today” i „Harvard Business Review”.
Tytuł Jak upadają giganci i dlaczego niektóre producenta nigdy się nie poddają Autor Jim Collins Tłumacz Michał Lipa Wydawnictwo MT Biznes EAN 9788380876361 ISBN 9788380876361 Kategoria Biznes,ekonomia,marketing\Ekonomia ilość stron 224 Format 15.8x23.3x1.5 cm Rok wydania 2018 Oprawa Miękka Wydanie 1 Waga 0.436 kg