Menu
Zamknij

Jakościowe Metody Badań Marketingowych (opr. miękka) od 65 55

Biblioteka biznesu

Opis

Tytuł Jakościowe metody badań marketingowych. Jak zrozumieć konsumenta Autor Dominika Maison Język polski Wydawnictwo Wydawnictwo Naukowe PWN ISBN 978-83-01-16424-9 Rok wydania 2010 Warszawa Wydanie 1 ilość stron 288 Format pdf Spis treści Wprowadzenie 9 Rozdział 1. Miejsce badań wmarketingu – czyli po co nam badania jakościowe 11 Rola badań wpodejmowaniu decyzji marketingowych 11 typy badań marketingowych 14 Jakościowe czy ilościowe – porównanie metod 16 Marketingowe obszary wykorzystania badań jakościowych 23 Wprowadzanie produktu na rynek 23 Badania komunikacji 27 Badania postaw, potrzeb, motywów ibarier 30 Rozdział 2. Ewolucja wrozumieniu konsumenta: od świadomości do nieświadomości 33 tradycyjne rozumienie konsumenta: istota racjonalna iświadoma własnych postaw ipotrzeb 33 Zmiana wrozumieniu konsumenta: konsument – istota emocjonalna inieświadoma własnych postaw 37 Psychologiczne dowody na istnienie procesów nieświadomych i samoczynnych 39 Efekt ekspozycji 39 Nieświadome przetwarzanie informacji: bodźce peryferyczne i bodźce podprogowe 41 Emocje pierwotne vs. Emocje wtórne 43 Badania nad postawami: postawy utajone 44 Marketingowe dowody na istnienie procesów nieświadomych i automatycznych 47 Podsumowanie 52 Rozdział 3. Ewolucja wbadaniach jakościowych: od zbierania informacji do poszukiwania zrozumienia 53 Kierunki zmian wbadaniach jakościowych 53 Czym dysponuje badacz jakościowy – podstawowe metody badań 61 Klasyka badań jakościowych: wywiad grupowy iindywidualny 61 W poszukiwaniu wglądu: mniej, dłużej, inaczej 67 Bliżej doświadczeń – badania etnograficzne 79 W poszukiwaniu nowych rozwiązań – badania poprzez internet 83 Rozdział 4. Najważniejszy pierwszy krok: od pytań marketingowych do pytań badawczych 86 Definicja problemu badawczego 87 Pytania marketingowe apytania badawcze 89 dobór metody badania 93 Ilościowe czy jakościowe? 93 Co, gdzie, kiedy – wybór metody jakościowej 94 Rozdział 5. Najtrudniejszy drugi krok: planowanie schematu badania 100 wybór osób do badania – kryteria selekcyjne 101 Kryteria doboru celowego 104 Kryteria dodatkowe 106 dodatkowe zasady selekcji uczestników 115 Miejsce realizacji badania 121 ilość wywiadów – ostateczny schemat badania 123 Najczęstsze błędy na etapie planowania badania 129 Rozdział 6. Decyzje organizacyjne – proza badań jakościowych 131 Rekrutacja 132 Warunki lokalowe i techniczne 141 Planowanie czasu i kosztów realizacji badania 148 Rozdział 7. Scenariusz wywiadu, czyli czego chcemy się dowiedzieć, a o co możemy zapytać 152 Kto przygotowuje scenariusz? 152 Podstawowe zasady dobrego scenariusza 154 Struktura wywiadu 160 Wywiad pilotażowy 164 Rozdział 8. Techniki projekcyjne itechniki wspomagające – sposób na wyjście poza deklaracje 166 Co to są techniki projekcyjne 166 Początki używania technik projekcyjnych wmarketingu 168 Kiedy można lub należy stosować techniki projekcyjne iwspomagające wbadaniach marketingowych 169 Techniki projekcyjne iwspomagające na ogół wykorzystywane wbadaniach marketingowych 173 Typy technik projekcyjnych 174 Przykłady technik projekcyjnych 178 Przykłady technik wspomagających 193 Analiza iinterpretacja technik projekcyjnych iwspomagających 198 Rozdział 9. Prowadzenie wywiadu, czyli co każdy moderator wiedzieć powinien 201 Moderator – umiejętności czy powołanie? 201 Kto może być moderatorem? 201 Doświadczenie – droga do sukcesu 203 dobór moderatora do badania 205 atrybuty dobrego moderatora 208 Umiejętności poznawcze 208 Umiejętności związane zprowadzeniem wywiadu 210 Umiejętności związane zkontaktem zinnymi ludźmi 214 adekwatny wygląd 215 typy badań a warianty umiejętności 217 Wywiad grupowy 217 Pogłębiony wywiad jednostkowy 223 Badanie etnograficzne/badanie w domu respondenta 224 dopełniające umiejętności niezbędne w badaniach jakościowych 225 Aktywne słuchanie – metoda podtrzymywania kontaktu 225 Komunikacja niewerbalna – narzędzie pracy moderatora 229 Podstawowe typy pytań 232 Język wywiadu 232 Jakie pytanie zadać? 233 Zasady szeregowania pytań 235 Kolejność pytań w zależności od rodzaju pytania 235 Kolejność zagadnień w zależności od miejsca w wywiadzie 237 Najczęstsze błędy moderowania 240 Rozdział 10. Analiza i interpretacja badań jakościowych 243 Podstawowe zasady analizy jakościowej 243 Trudności analizy jakościowej 243 Etapy analizy jakościowej 246 warianty prezentacji wyników z jakościowego badania marketingowego 251 Zasady jakościowej analizy danych 255 Prowadzenie wywiadów – początek analizy jakościowej 255 Rozumienie znaczenia wypowiedzi 257 Poszukiwanie szerszego kontekstu 258 Pułapka myślenia ilościowego – częstotliwość a znaczenie 259 Raport 260 Ogólne zasady pisania raportu 260 stanowcze elementy raportu 261 O czym jeszcze należy pamiętać, pisząc raport zbadania jakościowego 263 Bibliografia 267 ZAŁĄCZNIKI 272 ZAŁĄCZNIK 1. Przykład ankiety selekcyjnej dotyczącej badania na temat wyjazdów turystycznych 273 ZAŁĄCZNIK 2. Przykład scenariusza wywiadu grupowego natemat wyjazdów turystycznych 275 ZAŁĄCZNIK 3. Przykład tabeli porządkującej informacje z transkrypcji ze zogniskowanych wywiadów grupowych 277 ZAŁĄCZNIK 4. Przykłady graficznej prezentacji wyników badania jakościowego 282 Indeks nazwisk 286 O Autorce 288

Opinie - 0 opinii

+ Dodaj opinię

PODOBNE PRODUKTY

Biblioteka biznesu, Giełda kredyt kapitał (opr. broszurowa)
od 35 44

1 oferta

Giełda kredyt kapitał (opr. broszurowa)

  • ISBN 9788389812940 
  • Oprawa broszurowa 
  • Autor Machlup Fritz 
  • Wydawnictwo FIJORR 
  • Ilość stron 240 
  • Rok wydania 2013 
Porównaj
Biblioteka biznesu, Od nędzy do pieniędzy (opr. miękka)
od 31 91

1 oferta

Od nędzy do pieniędzy (opr. miękka)

  • ISBN 9788389812520 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Fijor Jan M., Witkowicz Tad 
  • Wydawnictwo FIJORR PUBLISHING 
  • Ilość stron 322 
  • Rok wydania 2009 
Porównaj
Biblioteka biznesu, Wycena i ewidencja środków pieniężnych i rozrachunków. (opr. miękka)
od 42 30

1 oferta

Wycena i ewidencja środków pieniężnych i rozrachunków. (opr. miękka)

  • ISBN 9788361872924 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Izabela Emerling 
  • Wydawnictwo Marina 
  • Ilość stron 242 
  • Rok wydania 2013 
Porównaj
Biblioteka biznesu, nadzór skonsolidowany nad instytucjami kredytowymi (opr. miękka)
od 29 25

2 oferty

nadzór skonsolidowany nad instytucjami kredytowymi (opr. miękka)

  • ISBN 9788301140199 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Iwona Leśnik 
  • Wydawnictwo Wydawnictwo Naukowe PWN 
  • Ilość stron 223 
  • Rok wydania 2003 
Porównaj
Biblioteka biznesu, project finance w inwestycjach infrastrukturalnych (opr. miękka)
od 51 30

1 oferta

project finance w inwestycjach infrastrukturalnych (opr. miękka)

  • ISBN 9788375560602 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Anna Wojewnik-Filipkowska 
  • Wydawnictwo CeDeWu 
  • Ilość stron 344 
  • Rok wydania 2017 
Porównaj
Biblioteka biznesu, polaryzacja ekonomiczna teoria i zastosowanie (opr. miękka)
od 29 25

2 oferty

polaryzacja ekonomiczna teoria i zastosowanie (opr. miękka)

  • ISBN 9788301155582 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Kot Stanisław 
  • Wydawnictwo Wydawnictwo Naukowe PWN 
  • Ilość stron 176 
  • Rok wydania 2008 
Porównaj
Biblioteka biznesu, controlling operacyjny w przedsiębiorstwie. centra odpowiedzialności w teorii i praktyce (opr. miękka)
od 74 25

2 oferty

controlling operacyjny w przedsiębiorstwie. centra odpowiedzialności w teorii i praktyce (opr. miękka)

  • ISBN 9788301138936 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Bogusław Niedbała, Maria Sierpińska 
  • Wydawnictwo Wydawnictwo Naukowe PWN 
  • Ilość stron 422 
  • Rok wydania 2022 
Porównaj
Biblioteka biznesu, tajniki bankowości. podręcznik akademicki (opr. miękka)
od 34 99

2 oferty

tajniki bankowości. podręcznik akademicki (opr. miękka)

  • ISBN 9788389812254 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Rothbard Murray N. 
  • Wydawnictwo Fijorr 
  • Ilość stron 324 
  • Rok wydania 2006 
Porównaj
Biblioteka biznesu, proces podejmowania decyzji zakupowych przez e-konsumentów w kontekście mediów społecznościowych (opr. miękka)
od 57 95

1 oferta

proces podejmowania decyzji zakupowych przez e-konsumentów w kontekście mediów społecznościowych (opr. miękka)

  • ISBN 9788375565836 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Dejnaka Agnieszka 
  • Wydawnictwo CeDeWu 
  • Ilość stron 200 
  • Rok wydania 2013 
Porównaj

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.