Menu
Zamknij

konkurencja na rynku oszczędności w polsce (opr. miękka)

Biblioteka biznesu

Opis

Książka stanowi spore studium przedstawiające sytuację na rynku oszczędności indywidualnych w Polsce, jego analizę podmiotową i przedmiotową, a także opis czynników mających wpływ na sposób rywalizacji pomiędzy instytucjami finansowymi.

Czytelnik wyszuka w niej omówienie sytuacji podmiotów obecnych na rynku oszczędności indywidualnych w Polsce – jednocześnie gospodarstw domowych reprezentujących podaż środków finansowych, jak i instytucji finansowych zgłaszających popyt na te środki.

Część analizy dotycząca gospodarstw domowych obejmuje podejmowane poprzez nie decyzje finansowe, cele i motywy działania na tle teorii dotyczących konsumpcji i oszczędzania. Przedstawione zmiany w przypadku dochodowej gospodarstw domowych w Polsce oraz ich postawach i skłonności do oszczędzania znajdują odzwierciedlenie w zmieniającej się wielkości i strukturze oszczędzania.

ciekawe i zaskakujące wnioski płyną z porównania skłonności do oszczędzania gospodarstw domowych w rozmaitych krajach. Książka mieści dodatkowo pogłębioną analizę sytuacji instytucji rywalizujących o oszczędności, tj.

banków, towarzystw ubezpieczeniowych, towarzystw funduszy inwestycyjnych, podmiotów maklerskich i towarzystw emerytalnych oraz ocenę i porównanie ich siły i pozycji rynkowej. Dodatkowym walorem publikacji jest wnikliwe omówienie instrumentów wykorzystywanych przez instytucje finansowe w rywalizacji o oszczędności ludności i rozważania dotyczące sposobu i zakresu w jaki instytucje finansowe wykorzystują poszczególne narzędzia konkurowania, tj.

dywersyfikację oferty, cenę, dystrybucję, promocję i czynniki niematerialne – personel i wizerunek. Ocenę sprawności instrumentów użytkowanych poprzez konkurujące na rynku oszczędności instytucje przeprowadzono na podstawie analizy wyników badania ankietowego, którego celem była m.in.

identyfikacja czynników wpływających na decyzje i zachowania klientów dotyczące oszczędzania, w tym determinant wyboru poszczególnych form lokowania nadwyżek finansowych. Aktualność i doniosłe znaczenie poruszanej tematyki, jak w dodatku nieduża liczba publikacji i opracowań dotyczących konkurencji o oszczędności sprawiają, że książka może stanowić wartościowe źródło danych jednocześnie dla studentów uczelni ekonomicznych pragnących poszerzyć swoją wiedzę z zakresu konkurencji i rynku oszczędności, jak i dla pracowników naukowych wyższych uczelni.

Powinna dodatkowo zainteresować pracowników instytucji finansowych dążących do rozszerzenia efektywności działań konkurencyjnych w zakresie przyciągania oszczędności. Powyższy opis pochodzi od wydawcy.

Opinie - 0 opinii

+ Dodaj opinię

PODOBNE PRODUKTY

Biblioteka biznesu, Sprawozdawczy rachunek kosztów w systemie informacyjnym przedsiębiorstwa
od 56 41

1 oferta

Sprawozdawczy rachunek kosztów w systemie informacyjnym przedsiębiorstwa

  • ISBN 9788381028035 
  • Wydawnictwo CeDeWu 
  • Ilość stron 242 
Porównaj
Biblioteka biznesu, Odpowiedzialność społeczna i przeciwdziałanie korupcji w zarządzaniu organizacją (opr. miękka)
od 39 99

1 oferta

Odpowiedzialność społeczna i przeciwdziałanie korupcji w zarządzaniu organizacją (opr. miękka)

  • ISBN 9788375561739 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Kowalczyk Jerzy 
  • Wydawnictwo CEDEWU 
  • Ilość stron 180 
  • Rok wydania 2009 
Porównaj
Biblioteka biznesu, Rachunek kosztów klienta w kreowaniu wartości przedsiębiorstwa
od 45 11

1 oferta

Rachunek kosztów klienta w kreowaniu wartości przedsiębiorstwa

  • ISBN 9788381027601 
  • Autor Kubacka Maria 
  • Wydawnictwo CeDeWu 
  • Ilość stron 152 
Porównaj
Biblioteka biznesu, struktura kapitału przedsiębiorstw w polsce (opr. miękka)
od 68 51

1 oferta

struktura kapitału przedsiębiorstw w polsce (opr. miękka)

  • ISBN 9788381025195 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Jacek Jaworski, Leszek Czerwonka 
  • Wydawnictwo CeDeWu 
  • Ilość stron 292 
  • Rok wydania 2022 
Porównaj
Biblioteka biznesu, Umiędzynarodowienie klastrów gospodarczych (opr. miękka)
od 21 93

3 oferty

Umiędzynarodowienie klastrów gospodarczych (opr. miękka)

  • ISBN 9788375564860 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Marcin Ślepko 
  • Wydawnictwo CeDeWu 
  • Ilość stron 246 
  • Rok wydania 2017 
Porównaj

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.