Kreowanie łańcuchów wartości uznaje się za konsekwencję rozszerzania współpracy międzyorganizacyjnej w gospodarce. Współpraca tworzy nowe płaszczyzny decyzyjne w organizacjach powodując zmiany jakościowe w zarządzaniu łańcuchami wartości.
Ich istota koncentruje się na procesach dodawania wartości dla klienta, który jest równocześnie pierwszym ogniwem i podmiotem generowania łańcuchów wartości. Wymagają one wskazania na zasoby przedsiębiorstw wytwarzających organizacje wielopodmiotowe o charakterze łańcuchów, a także uwzględnienia uwarunkowań i wyzwań rynkowych.
Ważnym zagadnieniem jest integracja zasobów w łańcuchu wartości, która na bazie potencjałów kapitałowych przedsiębiorstw, przez współpracę badawczo – rozwojową i nowoczesność wpływa na wydajność i konkurencyjność organizacji na rynku.
Rynek precyzuje wyzwania dla zarządzania łańcuchami wartości poprzez przedstawienie oferty nowych produktów i usług dla klientów wraz z generowaniem nowych potrzeb. Pozycja klientów zyskuje nowy wymiar wartości identyfikowany z innowacjami wartości, występującymi w zarządzaniu łańcuchami wartości.Procesy zarządzania łańcuchami wartości łączą krańcowo przeróżne zjawiska w relacjach łańcuchowych, Charakter relacji determinuje z jednej strony wzrost wartości, lecz z drugiej strony istnieje możliwość wywołania zdarzeń negatywnych – kryzysowych.
Konsekwencje kryzysowe powodują ograniczenie zakresu działalności, zmniejszenie liczby podmiotów w łańcuchach wartości, a także likwidację działalności łańcuchów wartości. Zagrożenia i konsekwencje kryzysowe są inspiracją do działań w sferze zarządzania kryzysowego bazującego na potencjale niszczącym, ale też stwarzającym okazje dla łańcuchów wartości.Zarządzanie kryzysowe zapoczątkowane i wykonywane w okresie dezorganizacji kreuje szansę stabilizacji oraz rozwoju łańcucha wartości w wyniku podejmowania właściwych decyzji.
W procesie decyzyjnym znaczne jest określenie dobrego modelu zarządzania kryzysowego, który jest dostosowany do warunków rynkowych i priorytetów łańcuchów wartości.Łańcuchy wartości mają szanse przezwyciężenia kryzysów na bazie analiz kontekstualnych wyzwań i wskazań na opcjonalne wybory.
Dotyczą one problematyki jednostajnego zarządzania organizacjami, w tym łańcuchy wartości, ze względu na ich potencjał zasobowy, postępowość oraz kreowanie wartości dla klienta – konsumenta wartości.
stabilne zarządzanie powinno zapewnić integrację celów ekonomicznych, ekologicznych i społecznych. Procesy integracyjne w wielu sytuacjach gwarantują eliminację czynników kryzysogennych oraz pokonanie kryzysu wraz z wyznaczeniem bazy zrównoważonego rozwoju w działaniach łańcuchów wartości.
Uwzględnienie współpracy międzyorganizacyjnej oraz wymogów jednostajnego rozwoju umożliwia w zarządzaniu łańcuchami wartości generowanie efektów - wartości dla klientów – konsumentów. Wartość wytwarza zasadniczą opcję w zarządzaniu organizacjami, umożliwiającą wzrost pozycji konkurencyjnej łańcuchów wartości na rynku.
Tytuł Łańcuchy wartości w zarządzaniu organizacjami. Wyzwania nowoczesno-kryzysowe Autor Beata Skowron-Grabowska Wydawnictwo PWE EAN 9788320824353 ISBN 9788320824353 Kategoria Biznes,ekonomia,marketing\Zarządzanie ilość stron 226 Format 16.3x23.5x1 cm Rok wydania 2021 Oprawa Miękka Wydanie 1 Waga 0.3 kg