Menu
Zamknij

Logika w przedsiębiorstwie (opr. twarda) od 37 57

Biblioteka biznesu

Opis

Logistyka to sfera działalności gospodarczej, której przedmiotem są typowo rzeczowe i informacyjne procesy przepływu produktów materialnych w przedsiębiorstwie, a także pomiędzy podmiotami gospodarującymi. Strumienie przepływu są tym elementem, który łączy ogół zjawisk i procesów logistycznych. Zarządzanie tymi procesami w ich nierozłącznym rozumieniu to także domena logistyki. Logistyka jest jednocześnie dziedziną wiedzy, która bada zjawiska i procesy związane z transportem, magazynowaniem, kształtowaniem zapasów i innymi czynnościami i dostarcza praktyce gospodarczej stosownych metod i sposobów sterowania tymi procesami. Ostatnie lata przyniosły szerokie zainteresowanie nauki, a zwłaszcza praktyki gospodarczej problematyką logistyki. Globalizacja rynku towarów i usług, a także przełomowe zmiany w technice komunikowania się wymuszają zapewnienie efektywności fizycznych strumieni dostaw, które są warunkiem zachowania wymaganej ciągłości cyklów gospodarczych. Skuteczność procesów logistycznych, użycie postępowych instrumentów sterowania tymi procesami, ekonomizacja działalności i redukcja kosztów logistycznych to potrzebne warunki zachowania pozycji rynkowej, a także uzyskania przewagi konkurencyjnej każdej marki. Piąte wydanie 'Logistyki w przedsiębiorstwie' prezentuje się po szesnastu latach od wydania pierwszego. Był to okres dynamicznych zmian w gospodarce, zwłaszcza światowej, wywierających znaczny wpływ także na procesy logistyczne. W roku 1995 pierwsze wydanie było jedną z pierwszych publikacji, jakie ukazały się na polskim rynku wydawniczym, traktujących o funkcjonowaniu procesów logistycznych w przedsiębiorstwie. W obecnym zarysie książka składa się z trzynastu rozdziałów, w których kolejno, w sposób logiczny, zostały omówione podstawowe problemy z zakresu logistyki w przedsiębiorstwie. Dane przytaczane w książce dotyczą 2009 r. I zostały zaczerpnięte z reguły z Rocznika Statystycznego 2010, który ukazał się na początku 2011 r. W polskiej gospodarce — będącej pod wpływem gospodarki globalnej — w ostatnich latach zachodziły dynamiczne zmiany, światowy kryzys gospodarczy i finansowy lat 2008-2009 miał swoje odbicie także w naszym kraju. Autorzy zwrócili uwagę na te zjawiska i zdarzenia, które miały związek z logistyką. Treść książki, a także koncepcja jej ujęcia wskazują, iż nie jest to ani klasyczna monografia, aniwyłącznie podręcznik akademicki. Książka ta ma pewne atrybuty obu wymienionych rodzajów publikacji. Może być stosowana zarówno przez studentów, zwłaszcza kierunków ekonomii, zarządzania i marketingu wyższych uczelni wszelkich typów, jak i przez praktyków gospodarczych.

Opinie - 0 opinii

+ Dodaj opinię

PODOBNE PRODUKTY

Biblioteka biznesu, Od nędzy do pieniędzy (opr. miękka)
od 39 47

3 oferty

Od nędzy do pieniędzy (opr. miękka)

  • ISBN 9788389812520 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Fijor Jan M., Witkowicz Tad 
  • Wydawnictwo FIJORR PUBLISHING 
  • Ilość stron 322 
  • Rok wydania 2009 
Porównaj
Biblioteka biznesu, Wycena i ewidencja środków pieniężnych i rozrachunków. (opr. miękka)
od 25 21

2 oferty

Wycena i ewidencja środków pieniężnych i rozrachunków. (opr. miękka)

  • ISBN 9788361872924 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Izabela Emerling 
  • Wydawnictwo Marina 
  • Ilość stron 242 
  • Rok wydania 2013 
Porównaj
Biblioteka biznesu, Rachunkowość małych przedsiębiorstw (opr. miękka)
od 34 73

2 oferty

Rachunkowość małych przedsiębiorstw (opr. miękka)

  • ISBN 9788320820201 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Kiziukiewicz Teresa, Sawicki Kazimierz 
  • Wydawnictwo Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne 
  • Ilość stron 284 
  • Rok wydania 2012 
Porównaj
Biblioteka biznesu, Globalne rynki finansowe (opr. miękka)
od 51 60

2 oferty

Globalne rynki finansowe (opr. miękka)

  • ISBN 9788301160647 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Płókarz Rafał 
  • Wydawnictwo PWN 
  • Ilość stron 378 
  • Rok wydania 2013 
Porównaj
Biblioteka biznesu, Kreatywność w reklamie (opr. miękka)
od 42 91

2 oferty

Kreatywność w reklamie (opr. miękka)

  • ISBN 9788301143923 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Murdoch Anna 
  • Wydawnictwo Wydawnictwo Naukowe PWN 
  • Ilość stron 248 
  • Rok wydania 2012 
Porównaj
Biblioteka biznesu, Inteligentny inwestor (opr. twarda)
od 43 78

2 oferty

Inteligentny inwestor (opr. twarda)

  • ISBN 9788388931895 
  • Oprawa twarda 
  • Autor Graham Benjamin 
  • Wydawnictwo Studio Emka 
  • Ilość stron 536 
  • Rok wydania 2007 
Porównaj
Biblioteka biznesu, Polityka gospodarcza (opr. miękka)
od 78 04

2 oferty

Polityka gospodarcza (opr. miękka)

  • ISBN 9788301147853 
  • Oprawa miękka 
  • Autor redakcja: Winiarski Bolesław 
  • Wydawnictwo Wydawnictwo Naukowe PWN 
  • Ilość stron 584 
  • Rok wydania 2008 
Porównaj
Biblioteka biznesu, Mądre bogate dziecko (opr. miękka)
od 26 98

2 oferty

Mądre bogate dziecko (opr. miękka)

  • ISBN 9788392256113 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Kiyosaki Robert T., Lechter Sharon 
  • Wydawnictwo Instytut Praktycznej Edukacji 
  • Ilość stron 298 
  • Rok wydania 2001 
Porównaj
Biblioteka biznesu, WOJNA O PIENIĄDZ (opr. miękka)
od 31 23

2 oferty

WOJNA O PIENIĄDZ (opr. miękka)

  • ISBN 9788360562451 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Hongbing Song 
  • Wydawnictwo Wektory 
  • Ilość stron 322 
Porównaj

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.