Niezwykła publikacja, która powstała w relacji autora z czytelnikami! Wszystkie treści były w trakcie pisania konsultowane z grupą około stu osób. Autor uwzględnił ich uwagi i odpowiedział na ich pytania w swojej książce. Klient lojalny, klient nielojalny?
Budowanie marki, wobec której konsumenci będą lojalni po prostu dlatego, że to właśnie ONA - ich ukochana marka - jest trudne i czasochłonne. Wymaga również konsekwencji planowania i działania. Jednak to wszystko wyjątkowo się opłaca. Wartość, jakość, dostępność oferty schodzą na dalszy plan wobec przyjemności płynącej z faktu korzystania z tego właśnie artykułu czy tej usługi. Właściciel takiej marki może zawsze liczyć na jej wyznawców. Staje się niepodatny na spadki koniunktury, nowe mody, dumpingowe ceny. Musi oczywiście nadal szukać nowych odbiorców swojej oferty, jednak ma do pomocy dotychczasowych klientów, reklamujących ukochany brand wśród przyjaciół. Maciej Tesławski napisał książkę kompleksową. Początkuje od samego pojęcia marketingu, wyjaśnia, czym naprawdę jest marketing relacji i na czym polega miks marketingowy nastawiony na lojalność. Następnie prezentuje, iż czasami miłość do firmy nieistotne, ponieważ w pewnych sytuacjach i wobec pewnych klientów liczą się wyłącznie twarde fakty - dotyczy to z reguły oferty B2B. Szeroko omawia ideę programów lojalnościowych, formułuje dekalog programu lojalnościowego, zasady identyfikacji uczestników programu, sposoby komunikacji z nimi oraz nagradzania lojalności. Pracuje na przykładach. Wszystko to czyni zgodnie z ideą marketingu relacji, czyli w porozumieniu z grupą około stu czytelników, recenzujących kolejne rozdziały jego książki podczas pisania! Maciej Tesławski od lat piętnuje w swych publikacjach działania quasi-lojalnościowe. W piętnowaniu tym jest zasadniczy i konsekwentny. Konsekwencją tej konsekwencji jest także ta książka, której lekturę polecam Wszystkim osobom poszukującym marketingowych inspiracji. Lojalność klientów to dziś jedno z kluczowych wyzwań coraz bardziej dojrzałych i nasyconych rynków. Tworzenie i utrzymywanie prawdziwej więzi z klientami wymaga nie tylko wykwintnych narzędzi, lecz także pogłębionej wiedzy i refleksji ? na czym ta więź właściwie ma polegać? Tzw. Lojalność behawioralna, którą warunkują sztucznie wytwarzane bariery, zachęty i wyrabiane nawyki to zbyt aby kształtować trwałe relacje. Zupełnie innym rodzajem więzi jest ta oparta na zrozumieniu, wzajemnej akceptacji, wspólnych przeżyciach i doświadczeniu. Książka Maćka traktuję jako doskonałą bazę wyjściową do dalszej refleksji na temat lojalności klientów. Z niecierpliwością czekam też na kolejną! Marek Staniszewski CMO, Canal + Cyfrowy
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.