Menu
Zamknij

Lokalizacja przedsiębiorstwa w gospodarce globalnej (opr. miękka)

Biblioteka biznesu

Opis

Autorka przedstawia w książce procesy dotyczące lokalizacji przedsiębiorstw, jej postrzegania w globalnej gospodarce, jak i relacji między funkcjonowaniem w złożonej globalnej przestrzeni a ich lokalnym osadzeniem.

Książka jest przeznaczona równocześnie dla studentów, jak i nauczycieli akademickich oraz praktyków zajmujących się zarządzaniem przedsiębiorstwem, zwłaszcza w zakresie planowania rozwoju oraz dla pracowników instytucji zajmujących się obsługą bezpośrednich inwestycji zagranicznych.

Tytuł Lokalizacja przedsiębiorstwa w gospodarce globalnej Autor Hanna Godlewska-Majkowska Język polski Wydawnictwo Difin ISBN 978-83-7641-972-5 Rok wydania 2013 ilość stron 279 Format mobi, epub Spis treści
Wstęp

Rozdział 1. Lokalizacja przedsiębiorstwa jako kategoria ekonomiczna

1.1. O roli i sposobie postrzegania lokalizacji
1.2. Lokalizacja szczegółowa
1.3. Lokalizacja ogólna
1.4. Uwarunkowania wyboru lokalizacji
1.5. Delokalizacja i regulacja lokalizacji

Rozdział 2. Lokalizacja przedsiębiorstwa – ujęcie teoretyczne

2.1. Tradycyjne i neoklasyczne teorie lokalizacji
2.2. Współczesne nurty teorii lokalizacji
2.3. Czynniki lokalizacji – od przeszłości do współczesnej roli

Rozdział 3. Globalizacja jako podstawa nowego paradygmatu lokalizacji przedsiębiorstwa

3.1. Megatrendy jako wyznaczniki procesów lokalizacji przedsiębiorstwa
3.2. Globalizacja jako świeże wyzwanie
3.3. Globalizacja a strategie lokalizacji przedsiębiorstw

Rozdział 4. Rola środowiska wewnętrznego i behawioralnego w lokalizacji przedsiębiorstw

4.1. Cykl życia przedsiębiorstwa a lokalizacja
4.2. Lokalizacja w łańcuchu wartości przedsiębiorstwa
4.3. Przedsiębiorstwo jako kreator i uczestnik struktur przestrzennych
4.4. Rola instytucji państwowych i samorządowych w kształtowaniu środowiska behawioralnego firm

Rozdział 5. Metody zarządzania lokalizacją w przedsiębiorstwie

5.1. Modele projektowania lokalizacji
5.2. Zastosowanie wskaźników błyskotliwości inwestycyjnej PAI w procedurze wyboru lokalizacji
5.2.1. Wprowadzenie metodyczne
5.2.2. Interpretacja wyników pomiaru ładności inwestycyjnej
5.3. Formularz lokalizacyjny jako narzędzie wyboru lokalizacji

Zakończenie

Spis rysunków

Bibliografia

Aneks

Opinie - 0 opinii

+ Dodaj opinię

PODOBNE PRODUKTY

Biblioteka biznesu, Inwestowanie w wartość na rynku akcji
od 93 10

1 oferta

Inwestowanie w wartość na rynku akcji

  • ISBN 9788382702927 
Porównaj
Biblioteka biznesu, SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ BIZNESU W RACHUNKOWOŚCI TEORIA I PRAKTYKA (opr. miękka)
od 36 09

2 oferty

SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ BIZNESU W RACHUNKOWOŚCI TEORIA I PRAKTYKA (opr. miękka)

  • ISBN 9788380853805 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Krasodomska Joanna redakcja naukowa 
  • Wydawnictwo Difin 
  • Ilość stron 186 
  • Rok wydania 2017 
Porównaj
Biblioteka biznesu, Podstawy analizy ekonomiczno-finansowej w jednostkach samorządu terytorialnego
od 50

1 oferta

Podstawy analizy ekonomiczno-finansowej w jednostkach samorządu terytorialnego

  • ISBN 9788380853201 
  • Autor Kowalczyk Magdalena 
  • Wydawnictwo Difin 
  • Ilość stron 247 
Porównaj
Biblioteka biznesu, procedury i dokumentacja badania sprawozdań finansowych przedsiębiorstw (opr. miękka)
od 59

1 oferta

procedury i dokumentacja badania sprawozdań finansowych przedsiębiorstw (opr. miękka)

  • ISBN 9788380852242 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Jan Śliwa, Józef Marzec 
  • Wydawnictwo Difin 
  • Ilość stron 260 
  • Rok wydania 2016 
Porównaj
Biblioteka biznesu, instrumenty finansowe. wycena, ewidencja, sprawozdawczość (opr. miękka)
od 46 47

1 oferta

instrumenty finansowe. wycena, ewidencja, sprawozdawczość (opr. miękka)

  • ISBN 9788380856332 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Monika Szczerbak, Ryszard Waśkiewicz, Agnieszka W 
  • Wydawnictwo Difin 
  • Ilość stron 220 
  • Rok wydania 2021 
Porównaj
Biblioteka biznesu, Modelowanie i symulacja wieloagentowa w badaniach zachowań konsumentów
od 73 50

1 oferta

Modelowanie i symulacja wieloagentowa w badaniach zachowań konsumentów

  • ISBN 9788382702712 
  • Autor Wawrzyniak Agata 
  • Wydawnictwo Difin 
  • Ilość stron 252 
Porównaj
Biblioteka biznesu, EKONOMIA INSTYTUCJONALNA DLACZEGO INSTYTUCJE SĄ WAŻNE (opr. miękka)
od 31 98

2 oferty

EKONOMIA INSTYTUCJONALNA DLACZEGO INSTYTUCJE SĄ WAŻNE (opr. miękka)

  • ISBN 9788380853478 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Staniek Zbigniew 
  • Wydawnictwo Difin 
  • Ilość stron 318 
  • Rok wydania 2017 
Porównaj

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.