Menu
Zamknij

Makroekonomia behawioralna w.2020 - Krzysztof Orlik - książka (opr. broszurowa) od 43 47

Biblioteka biznesu

Opis

OpisSpis treściOpinie i oceny (0)Codziennie na całym świecie ludzie podejmują nie w pełni racjonalne lub wręcz kompletnie nieracjonalne decyzje, które dotyczą ekonomicznej sfery ich życia. Emocjonalne decyzje w inwestowaniu, niewystarczający poziom oszczędzania na emeryturę, wpadanie w pułapki zastawiane poprzez specjalistów od marketingu i sprzedawców są czymś powszechnym i odległym od działania nieprzeciętnego?racjonalnego decydenta".

Kłopoty z oceną ryzyka, uleganie sugestywnym opowieściom, zachowania altruistyczne, chęć odwzajemnienia przysług prowadzą często do błędów decyzyjnych.W pewnych warunkach indywidualne błędy nabierają charakteru zbiorowego i wpływają na opisywane poprzez makroekonomię takie zjawiska, jak: bezrobocie, inflacja, kierunek polityki pieniężnej, poziom oszczędzania i konsumpcji, nadmierna zmienność cen akcji, nieruchomości i innych aktywów.

Rosnące bańki cenowe mogą prowadzić do zaburzenia cyklu ekonomicznego, a w najbardziej drastycznej formie do kryzysu ekonomicznego i recesji w skali ogólnokrajowej lub globalnej.tradycyjna ekonomia w wyjaśnianiu tych zjawisk opiera się na założeniu istnienia racjonalnego decydenta, w trakcie gdy ekonomia behawioralna dopuszcza błędy poznawcze, ograniczenia ludzkiego umysłu w przetwarzaniu ogromnej ilości informacji, presję czasu czy po prostu pewne lenistwo ludzkiego umysłu.

Makroekonomia behawioralna służy właśnie wyjaśnianiu zjawisk o wielkiej skali, biorąc pod uwagę błędy i odstępstwa od racjonalności w ekonomicznym funkcjonowaniu ludzi. Książka opisuje rezultaty ponad trzech dekad badań w tej dziedzinie.

Opinie - 0 opinii

+ Dodaj opinię

PODOBNE PRODUKTY

Biblioteka biznesu, Pomysł pieniądze przedsiębiorstwo - Surma Aleksy, Tomasz Szopiński (opr. miękka)
od 40 41

1 oferta

Pomysł pieniądze przedsiębiorstwo - Surma Aleksy, Tomasz Szopiński (opr. miękka)

  • ISBN 9788375569971 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Tomasz Szopiński|Aleksy Surma 
  • Wydawnictwo CeDeWu 
  • Ilość stron 344 
  • Rok wydania 2017 
Porównaj
Biblioteka biznesu, Informatyzacja administracji publicznej. skuteczność regulacji (opr. broszurowa)
od 53 76

2 oferty

Informatyzacja administracji publicznej. skuteczność regulacji (opr. broszurowa)

  • ISBN 9788381021067 
  • Oprawa broszurowa 
  • Autor Małgorzata Ganczar|Alicja Sytek 
  • Wydawnictwo CeDeWu 
  • Ilość stron 298 
  • Rok wydania 2021 
Porównaj
Biblioteka biznesu, Wpływ wykorzystania systemów Business... - Remigiusz Tunowski (opr. broszurowa)
od 45 39

2 oferty

Wpływ wykorzystania systemów Business... - Remigiusz Tunowski (opr. broszurowa)

  • ISBN 9788381023306 
  • Oprawa broszurowa 
  • Autor Remigiusz Tunowski 
  • Wydawnictwo CeDeWu 
  • Ilość stron 170 
  • Rok wydania 2019 
Porównaj
Biblioteka biznesu, Zarządzanie finansami małych przedsiębiorstw - Mariusz Nowak (opr. broszurowa)
od 31 51

2 oferty

Zarządzanie finansami małych przedsiębiorstw - Mariusz Nowak (opr. broszurowa)

  • ISBN 9788381021760 
  • Oprawa broszurowa 
  • Autor Mariusz Nowak 
  • Wydawnictwo CeDeWu 
  • Ilość stron 154 
  • Rok wydania 2018 
Porównaj
Biblioteka biznesu, Zarządzanie płynnością finansową przedsiębiorstw - Magdalena Grabowska (opr. miękka)
od 42 72

2 oferty

Zarządzanie płynnością finansową przedsiębiorstw - Magdalena Grabowska (opr. miękka)

  • ISBN 9788381020213 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Magdalena Grabowska 
  • Wydawnictwo CeDeWu 
  • Ilość stron 168 
  • Rok wydania 2018 
Porównaj
Biblioteka biznesu, Audyt wewnętrzny w sektorze finansów publicznych - Joanna Przybylska (opr. broszurowa)
od 45 39

2 oferty

Audyt wewnętrzny w sektorze finansów publicznych - Joanna Przybylska (opr. broszurowa)

  • ISBN 9788381023092 
  • Oprawa broszurowa 
  • Autor Joanna Przybylska 
  • Wydawnictwo CeDeWu 
  • Ilość stron 180 
  • Rok wydania 2019 
Porównaj
Biblioteka biznesu, Controlling w przedsiębiorstwach produkcyjnych - Elżbieta Janczyk-Strzała (opr. miękka)
od 45 21

2 oferty

Controlling w przedsiębiorstwach produkcyjnych - Elżbieta Janczyk-Strzała (opr. miękka)

  • ISBN 9788381021968 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Elżbieta Janczyk-Strzała 
  • Wydawnictwo CeDeWu 
  • Ilość stron 184 
  • Rok wydania 2018 
Porównaj
Biblioteka biznesu, Marketing strategiczny w sektorze kultury Euroregionu Śląsk Cieszyński (opr. broszurowa)
od 33 80

1 oferta

Marketing strategiczny w sektorze kultury Euroregionu Śląsk Cieszyński (opr. broszurowa)

  • ISBN 9788375568455 
  • Oprawa broszurowa 
  • Autor Łukasz Wróblewski 
  • Wydawnictwo CEDEWU 
  • Ilość stron 250 
  • Rok wydania 2016 
Porównaj
Biblioteka biznesu, Badania jakościowe metody i zastosowania - Praca zbiorowa (opr. miękka)
od 45 21

2 oferty

Badania jakościowe metody i zastosowania - Praca zbiorowa (opr. miękka)

  • ISBN 9788381020398 
  • Oprawa miękka 
  • Autor praca zbiorowa 
  • Wydawnictwo CeDeWu 
  • Ilość stron 246 
  • Rok wydania 2018 
Porównaj

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.