We współczesnych przedsiębiorstwach ukierunkowanych na rozwój, przewagę i wysoką rentowność, istnieje silne poparcie dla wszelkich innowacji, mogących polepszyć rezultaty realizowanych w firmie przedsięwzięć. Ważnym narzędziem budowania przewagi konkurencyjnej jest działalność public relations (PR). Fachowy PR przyczynia się bowiem do sukcesów firm, poprzez tworzenie wiarygodnego wizerunku i zyskiwanie zaufania określonych publiczności, np.: dziennikarzy czy konsumentów. Okazuje się jednak, iż nie wszyscy przedsiębiorcy rozumieją istotę PR i sposób działania PR-owców. Niektórzy z nich zarządzanie informacją wypaczają tak wyjątkowo, iż dla osiągnięcia własnych celów reklamowych, marketingowych i handlowych, czynią z niego groźne narzędzie służące do manipulacji otoczeniem. Weronika Madryas Kowalska autorka książki pt. Manipulacja informacją, będącej Jej pracą doktorską, podstawowym celem swych rozważań czyni organizacje szczególnego ryzyka. Termin organizacje szczególnego ryzyka został tworzony na potrzeby pracy i służy zwykle odseparowaniu omawianych instytucji od tych, w których działalność public relations przebiega zgodnie z jej pierwotnymi założeniami i przyjętymi standardami rzetelnego PR. Lektura tej książki zapozna Czytelnika z podstawowymi definicjami public relations, a także dwoma modelami organizacji szczególnego ryzyka. Najmocniejszą cechą organizacji szczególnego ryzyka pierwszego rodzaju jest naruszenie norm etycznych w obszarze public relations. Natomiast do organizacji szczególnego ryzyka drugiego rodzaju zaliczyć można przeważnie te instytucje, które przez swoją działalność budzą kontrowersje bądź również poruszają problematykę tabu, wobec czego specjalista PR staje przed trudnym zadaniem. Wprowadzona klasyfikacja jest ważna, ponieważ wyróznione typy różnią się stanowczo od siebie. Oznacza to, że o ile przedstawiciele pierwszego rodzaju organizacji świadomie łamią normy etyczne, o tyle przedstawiciele drugiego nie poszukują nietrudnych rozwiązań, lecz pomimo tego nieraz rozważać muszą istotne dylematy etyczne. Książkę tę powinien poznać każdy ceniący się przedsiębiorca, jak i pracownicy działów public relations nastawieni na uczciwy i długoterminowy sukces informacje technologiczne: Autor: Weronika Madryas-Kowalska Stan: nowa, nieczytana Oprawa: miękka Rok wydania: 2008 ISBN 9788372772923 Stron: 176 rozmiary (mm): 190x230
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.