Menu
Zamknij

Mentalność założyciela jako podstawa sukcesu firmy (opr. miękka)

Biblioteka biznesu

Opis

Pokonaj bariery hamujące wzrost!
Dlaczego tak trudno jest osiągnąć i utrzymać opłacalny wzrost? Większość menedżerów zarządza swymi firmami tak, jak gdyby rozwiązanie tego problemu leżało w środowisku zewnętrznym: znajdź ciekawy rynek, zbuduj odpowiednią strategię, zdobądź nowych klientów.
Jednak gdy Chris Zook i James Alen z Bain & Company bliżej przeanalizowali tę kwestię, okazało się, że za niezrealizowanie celów wzrostowych w 90 procentach odpowiedzialne są czynniki wewnętrzne, a nie zewnętrze – takie jak oddalenie się od pracowników pierwszej linii, problemy z odpowiedzialnością, mnożenie procesów i biurokracji, aby wymienić choć kilka. Co więcej, niemal wszystkie producenta przechodzą przez takie same przewidywalne kryzysy w takich samych, ściśle określonych fazach wzrostu. Nawet w sytuacji zdrowych organizacji te kryzysy, jeśli nie zostaną właściwie potraktowane, tłumią zdolność producenta do dalszego wzrostu i mogą stać się przyczyną spadków. Najważniejszym wnioskiem z badań Zooka i Allena jest konieczność zarządzania tymi punktami zapalnymi w rozwoju marki przez przyjęcie „mentalności założyciela" – zachowań i sposobów myślenia, jakimi z reguły wykazuje się odważny i ambitny założyciel.
Aby móc przywrócić firmie odpowiednie tempo, koncentrację i na nowo powiązać ją z klientami, należy posiadać:
- charakterystyczną dla buntownika jasną wizję i poczucie celu,
- zdecydowany sposób myślenia właściciela,
- nieustającą obsesję na temat pierwszej linii.
Oparta na dziesięcioletnich badania autorów nad firmami z ponad czterdziestu krajów Mentalność założyciela jako podstawa sukcesu firmy przez szczegółowe analizy i inspirujące przykłady pokazuje, w jaki sposób każdy lider – nie tylko założyciel – może wdrożyć i zastosować sposób myślenia założyciela w swojej organizacji, by skierować ją na ścieżkę trwałego wzrostu.
***
Jako założyciel mojej firmy genialnie rozumiem i czuję tematy podnoszone w książce Mentalność założyciela jako podstawa sukcesu marki, nad wyraz te dotykające znaczenia wysokiego tempa działania, koncentracji i zdolności inwestowania w dłuższej perspektywie.
MICHAEL DELL, założyciel i dyrektor generalny Dell Inc.
***
Zook i Allen dzielą się z nami swymi bezcennymi spostrzeżeniami na temat ochrony założycielskiego celu, perspektyw i energii firmy poprzez zapobieganie negatywnym wpływom procesu instytucjonalizacji. Ich książka stała się dla mnie i mojego zespołu instrumentem, który pomógł ukształtować sposób naszego myślenia o naszej kulturze, strukturze i modelu biznesowym.
ADRIAN GORE, założyciel i dyrektor generalny Discovery Group
***
Koncepcja „mentalności założyciela" jest bliska właścicielom firm rodzinnych. Producent rodzinna zarządzana i rozwijana od początku poprzez jedną osobę oparta jest na mocnych fundamentach: wartościach założyciela, jego osobistych przekonaniach i dążeniach do sukcesu. Te parametry przejmują kolejne pokolenia oraz pracownicy – mimo rozrastania się producenta rodzinne nie tracą więc wyjątkowości związanej z mentalnością założyciela. Prowadząc procesy sukcesji obserwuję często, jak ważne jest, aby przekazać ponadto to, co wydaje się być nieuchwytne, a wynika właśnie z mentalności założyciela. Wszystkim właścicielom przedsiębiorstw, którzy chcą,producent na lata zachowała ich przełomowy sposób myślenia i wyjątkową troskę o organizację i klientów, polecam wskazówki zawarte w tej książce.
DR ADRIANNA LEWANDOWSKA, MBA, Prezes Instytutu Biznesu Rodzinnego
***
„Mentalność założyciela" to lektura obowiązkowa dla każdego, kto chce prowadzić własny biznes – nieduży i wielki. Porady i analizy Chrisa Zooka pokazują, jak budować markę która przetrwa dekady i jak pokonać największe trudności, które napotka w tym czasie przedsiębiorca. Zwykle jednak to książka o tym, dlaczego dążenie do zysku i wzrostu za wszelką cenę może być zabójcze dla biznesu, jego założyciela i pracowników.
MICHAŁ WĄSOWSKI, redaktor serwisu „Business Insider Polska"

Tytuł oryginału: The Founder’s Mentality: How to Overcome the Predictable Crises of Growth
ISBN: 9788380872486
Kod paskowy: 9788380872486
Autorzy: Zook Chris, Allen James
Tłumaczenie: Kowalczyk Marcin
Wydanie: 1
Rok wydania: 2017
Kod wydawcy: 30294
ilość stron: 214
Oprawa: Miękka ze skrzydełkami
PKWiU: 58.11.1
Format: 14.5x22.0cm
Głębokość (mm): 13
Waga: 0.358
Język oryginału: angielski
Języki: polski
Grupa towarowa: Książka

Opinie - 0 opinii

+ Dodaj opinię

PODOBNE PRODUKTY

Biblioteka biznesu, Jak zbudowałem firmę. prawdziwe historie przedsiębiorców (opr. miękka)
od 52 85

2 oferty

Jak zbudowałem firmę. prawdziwe historie przedsiębiorców (opr. miękka)

  • ISBN 9788382310665 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Guy Raz 
  • Wydawnictwo MT Biznes 
  • Ilość stron 336 
  • Rok wydania 2021 
Porównaj
Biblioteka biznesu, metawersum. jak internet przyszłości zrewolucjonizuje świat i biznes
od 59 99

3 oferty

metawersum. jak internet przyszłości zrewolucjonizuje świat i biznes

  • ISBN 9788382311921 
  • Autor Matthew Ball 
Porównaj
Biblioteka biznesu, liczby się liczą. data storytelling, czyli jak opowiadać o danych
od 40 99

3 oferty

liczby się liczą. data storytelling, czyli jak opowiadać o danych

  • ISBN 9788380875647 
  • Autor Starr Karla,Heath Chip 
Porównaj
Biblioteka biznesu, Jednominutowy negocjator. Sztuka zawierania korzystniejszych kontraktów - Don Hutson (opr. miękka)
od 29 90

1 oferta

Jednominutowy negocjator. Sztuka zawierania korzystniejszych kontraktów - Don Hutson (opr. miękka)

  • ISBN 9788380871618 
  • Oprawa miękka 
  • Autor George Lucas, Don Hutson 
  • Wydawnictwo MT Biznes 
  • Ilość stron 189 
  • Rok wydania 2017 
Porównaj

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.