Pokonaj bariery hamujące wzrost! Dlaczego tak trudno jest osiągnąć i utrzymać opłacalny wzrost? Większość menedżerów zarządza swymi firmami tak, jak gdyby rozwiązanie tego problemu leżało w środowisku zewnętrznym: znajdź ciekawy rynek, zbuduj odpowiednią strategię, zdobądź nowych klientów. Jednak gdy Chris Zook i James Alen z Bain & Company bliżej przeanalizowali tę kwestię, okazało się, że za niezrealizowanie celów wzrostowych w 90 procentach odpowiedzialne są czynniki wewnętrzne, a nie zewnętrze – takie jak oddalenie się od pracowników pierwszej linii, problemy z odpowiedzialnością, mnożenie procesów i biurokracji, aby wymienić choć kilka. Co więcej, niemal wszystkie producenta przechodzą przez takie same przewidywalne kryzysy w takich samych, ściśle określonych fazach wzrostu. Nawet w sytuacji zdrowych organizacji te kryzysy, jeśli nie zostaną właściwie potraktowane, tłumią zdolność producenta do dalszego wzrostu i mogą stać się przyczyną spadków. Najważniejszym wnioskiem z badań Zooka i Allena jest konieczność zarządzania tymi punktami zapalnymi w rozwoju marki przez przyjęcie „mentalności założyciela" – zachowań i sposobów myślenia, jakimi z reguły wykazuje się odważny i ambitny założyciel. Aby móc przywrócić firmie odpowiednie tempo, koncentrację i na nowo powiązać ją z klientami, należy posiadać: - charakterystyczną dla buntownika jasną wizję i poczucie celu, - zdecydowany sposób myślenia właściciela, - nieustającą obsesję na temat pierwszej linii. Oparta na dziesięcioletnich badania autorów nad firmami z ponad czterdziestu krajów Mentalność założyciela jako podstawa sukcesu firmy przez szczegółowe analizy i inspirujące przykłady pokazuje, w jaki sposób każdy lider – nie tylko założyciel – może wdrożyć i zastosować sposób myślenia założyciela w swojej organizacji, by skierować ją na ścieżkę trwałego wzrostu. *** Jako założyciel mojej firmy genialnie rozumiem i czuję tematy podnoszone w książce Mentalność założyciela jako podstawa sukcesu marki, nad wyraz te dotykające znaczenia wysokiego tempa działania, koncentracji i zdolności inwestowania w dłuższej perspektywie. MICHAEL DELL, założyciel i dyrektor generalny Dell Inc. *** Zook i Allen dzielą się z nami swymi bezcennymi spostrzeżeniami na temat ochrony założycielskiego celu, perspektyw i energii firmy poprzez zapobieganie negatywnym wpływom procesu instytucjonalizacji. Ich książka stała się dla mnie i mojego zespołu instrumentem, który pomógł ukształtować sposób naszego myślenia o naszej kulturze, strukturze i modelu biznesowym. ADRIAN GORE, założyciel i dyrektor generalny Discovery Group *** Koncepcja „mentalności założyciela" jest bliska właścicielom firm rodzinnych. Producent rodzinna zarządzana i rozwijana od początku poprzez jedną osobę oparta jest na mocnych fundamentach: wartościach założyciela, jego osobistych przekonaniach i dążeniach do sukcesu. Te parametry przejmują kolejne pokolenia oraz pracownicy – mimo rozrastania się producenta rodzinne nie tracą więc wyjątkowości związanej z mentalnością założyciela. Prowadząc procesy sukcesji obserwuję często, jak ważne jest, aby przekazać ponadto to, co wydaje się być nieuchwytne, a wynika właśnie z mentalności założyciela. Wszystkim właścicielom przedsiębiorstw, którzy chcą,producent na lata zachowała ich przełomowy sposób myślenia i wyjątkową troskę o organizację i klientów, polecam wskazówki zawarte w tej książce. DR ADRIANNA LEWANDOWSKA, MBA, Prezes Instytutu Biznesu Rodzinnego *** „Mentalność założyciela" to lektura obowiązkowa dla każdego, kto chce prowadzić własny biznes – nieduży i wielki. Porady i analizy Chrisa Zooka pokazują, jak budować markę która przetrwa dekady i jak pokonać największe trudności, które napotka w tym czasie przedsiębiorca. Zwykle jednak to książka o tym, dlaczego dążenie do zysku i wzrostu za wszelką cenę może być zabójcze dla biznesu, jego założyciela i pracowników. MICHAŁ WĄSOWSKI, redaktor serwisu „Business Insider Polska"
Tytuł oryginału: The Founder’s Mentality: How to Overcome the Predictable Crises of Growth ISBN: 9788380872486 Kod paskowy: 9788380872486 Autorzy: Zook Chris, Allen James Tłumaczenie: Kowalczyk Marcin Wydanie: 1 Rok wydania: 2017 Kod wydawcy: 30294 ilość stron: 214 Oprawa: Miękka ze skrzydełkami PKWiU: 58.11.1 Format: 14.5x22.0cm Głębokość (mm): 13 Waga: 0.358 Język oryginału: angielski Języki: polski Grupa towarowa: Książka
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.