Głównym celem monografii jest zdefiniowanie i kompleksowe zbadanie zagadnienia jakości informacji w raportach obowiązkowych i dobrowolnych sporządzanych poprzez spółki giełdowe. Przedstawiono w niej analizę determinant jakości danych i konsekwencji wynikających z jej zróżnicowani a, a także charakterystykę i krytyczną ocenę naukowych metod badania jakości informacji finansowych i niefinansowych oraz formy ich prezentacji. Publikacja posiada wyniki badań własnych autora na temat determinant kształtujących jakość danych w raportach spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie z użyciem trzech metod: nietypowych składników memoriałowych, wskaźnika jakości danych niefinansowych o modelu biznesu i wskaźnika rozbieżności wykresów. Na podstawie rozważań i wyników analiz zasugerowano nowe kierunki badań. Ważnym aspektem pracy jest refleksja nad znaczeniem koncepcji modelu biznesu dla jakości raportów spółek giełdowych, a także jej konsekwencje dla systemu informacyjnego rachunkowości. Książka jest skierowana do badaczy i studentów zainteresowanych zagadnieniem jakości i do księgowych, specjalistów rachunkowości zarządczej, biegłych rewidentów, przedstawicieli instytucji stanowiących standardy sprawozdawczości i nadzorujących rynki finansowe, którzy na co dzień posiadają wpływ na jakość informacji zawartych w raportach przedsiębiorstw.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.