Dużo się zmieniło w otoczeniu marketingu. A jeśli tak, to rutyna nie ma racji bytu. Marketing jako funkcja będzie za każdym razem niewykorzystanym potencjałem, bo niezbędna jest orientacja marketingowa. Zrzucanie marketingu na grono ludzi, które robi sobie coś tam równolegle do innych działów, za każdym razem zamienia marketing w dział promocji i ewentualnie dział badań rynkowych.
Wracamy do podstaw rozumienia marketingu. Dzisiaj naprawdę ma on być patrzeniem na świat, wydobywaniem wniosków i proponowaniem czegoś na podstawie zdobytej wiedzy i prowadzonych obserwacji. „Najpierw coś zróbmy, a potem pchajmy z całej siły, żeby się sprzedało” – to model porażki.
Nic ci nie da szukanie lepszych narzędzi manipulacji czy doskonalenie metod pomiaru ROI. Ten sposób myślenia jest nieskuteczny, bo ludzie będą uciekali do światów, które oferują im spełnianie marzeń. Wychodząc z powyższych założeń, autor – szanowany konsultant i ekspert w zakresie strategii marketingowej – prezentuje nowe podejście do marketingu, rozprawiając się z pokutującymi wciąż przekonaniami na temat jego roli i wielu renomowanych metod i dowodząc ich zgubności.
Po ujawnieniu i odrzuceniu mitów zaprezentowano świeże, często przełomowe teorie i praktyki dotyczące: -istoty marketingu, -komunikacji marketingowej, -zarządzania marką, -strategii marketingowych, -tworzenia relacji z nabywcami, -kariery w marketingu.
Adresaci Książka dedykowana jest dla wszystkich marketingowców, którzy chcąc osiągnąć sukces zawodowy i zapewnić prawdziwy rozwój swojej firmie, dostrzegają szansę w odrzuceniu rutyny i starych, nieaktualnych rozwiązań.
O autorze Jacek Pogorzelski – właściciel i dyrektor zarządzający marki doradztwa marketingowego Prime Code. Konsultant w zakresie strategii marketingowej, zarządzania marką oraz doświadczeniem klienta.
Doświadczony brand manager i marketing manager. Wieloletni pracownik agencji reklamowej i międzynarodowych korporacji. Doktor nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu. Wykładowca programów WEMBA Szkoły Głównej Handlowej, a także MBA The Carlson School of Management Uniwersytetu Minnesoty, a także certyfikowanych programów marketingowych The Chartered Institute of Marketing w Londynie.
Ekspert ministerstw i samorządów. Trener szkoleń z zakresu zarządzania i marketingu. Autor książek: poręczny marketing miast i regionów, marka na cztery sposoby, Mity marketingowe, Kod skuteczności, (R)ewolucja producenta, Pozycjonowanie oraz wielu artykułów na temat pozycjonowania, strategii marek i innych zagadnień marketingu strategicznego.
Współautor książki Wskaźniki marketingowe. Autor bloga o marketingu dostępnego pod adresem: http://jacekpogorzelski.pl.