Otoczenie przedsiębiorstwa warunkuje jego działalność. Niemniej jednak turbulentny charakter, złożoność, jak i dostatek natury otoczenia powodować może wrażenie chaosu w obecnych realiach gospodarczych.
Tym samym istotnym staje się, aby identyfikować zachodzące zmiany, badać ich naturę i przewidywać ich kierunek. Pomocna w tym zakresie staje się umiejętna analiza otoczenia bliższego i dalszego, badanie rynku, a następnie modelowanie biznesowe.
Aspekty te są bardzo istotne w kontekście złożonego i ryzykownego cyklu wdrażania w przedsiębiorstwach innowacji, jak i w zastosowaniu koncepcji zarządzania designem. Książka ukazuje podejście do modelowania biznesowego poprzez zagadnienia związane z modą, trendami, które mogą stanowić istotne wyzwania dla przedsiębiorstw, a w wyniku czego decydować o sukcesie lub porażce rynkowej.
Modzie i trendom nie należy się poddawać. W celu produktywnego zarządzania nimi pomocne mogą być modele biznesowe, które pozwalają na tworzenie rzeczywistości gospodarczej, a nie jedynie bycie jej biernym odbiorcą.
Co więcej, czynna analiza trendów, prowadzenie badań dotyczących otoczenia przedsiębiorstwa, a także zastosowanie designu jako elementu strategicznego w przedsiębiorstwie nad wyraz wspomóc może podmioty w walce o silną pozycję konkurencyjną na rynku.
Powyższy opis pochodzi od wydawcy.