Menu
Zamknij

nowe granice unii europejskiej - współpraca czy wykluczenie (opr. miękka) od 15 23

Biblioteka biznesu

Opis

Granice i tereny przygraniczne są szczególnymi obszarami, gdzie zaobserwować można dwa wykluczające się procesy: integracji i izolacji, współpracy i wyłączenia. Granica jest barierą, która rozdziela rozmaite systemy polityczne, utrudnia zamianę ekonomiczną, kulturalną oraz stanowi wyznacznik tożsamości i przynależności mieszkańców danego regionu.

Z drugiej jednak strony to miejsce, gdzie dwa rozmaite systemy organizacji życia społeczno-ekonomicznego stykają się, umożliwiając tym samym wymianę i wzajemne poznanie. Szczególnym przypadkiem omawianych zjawisk w Europie są zewnętrzne granice UE.

Niniejsza książka wprowadza Czytelnika w problematykę współpracy transgranicznej w kontekście poszerzonej Unii Europejskiej. Przedstawia wyniki badań przeprowadzonych na granicach: fińsko-rosyjskiej, estońsko-rosyjskiej, węgiersko-rumuńskiej, węgiersko-ukraińskiej, rumuńsko-mołdawskiej i wzdłuż północnych granic Grecji (z Bułgarią, Macedonią i Albanią).

Odrębnie omówiono granice Polski z Ukrainą i Białorusią. Przypadek polsko-niemieckiej współpracy transgranicznej został zaś potraktowany jako potencjalny układ odniesienia dla współpracy na nowych zewnętrznych granicach Unii Europejskiej.

Opinie - 0 opinii

+ Dodaj opinię

PODOBNE PRODUKTY

Biblioteka biznesu, rozkłady stóp zwrotu z instrumentów polskiego rynku kapitałowego (opr. miękka)
od 23 40

2 oferty

rozkłady stóp zwrotu z instrumentów polskiego rynku kapitałowego (opr. miękka)

  • ISBN 9788363804084 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Edyta Tomasik, Krzysztof Piasecki 
  • Wydawnictwo edu-Libri 
  • Ilość stron 104 
  • Rok wydania 2013 
Porównaj
Biblioteka biznesu, zarządzanie ryzykiem operacyjnym w zapewnianiu ciągłości działania organizacji (opr. miękka)
od 36 59

2 oferty

zarządzanie ryzykiem operacyjnym w zapewnianiu ciągłości działania organizacji (opr. miękka)

  • ISBN 9788363804121 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Janusz Zawiła-Niedźwiecki 
  • Wydawnictwo edu-Libri 
  • Ilość stron 180 
  • Rok wydania 2021 
Porównaj
Biblioteka biznesu, Wycena i ewidencja środków pieniężnych i rozrachunków. (opr. miękka)
od 31 95

3 oferty

Wycena i ewidencja środków pieniężnych i rozrachunków. (opr. miękka)

  • ISBN 9788361872924 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Izabela Emerling 
  • Wydawnictwo Marina 
  • Ilość stron 242 
  • Rok wydania 2013 
Porównaj
Biblioteka biznesu, Integracja europejska i nowy ład gospodarczy. Raport (opr. miękka)
od 16 15

3 oferty

Integracja europejska i nowy ład gospodarczy. Raport (opr. miękka)

  • ISBN 9788373835986 
  • Oprawa miękka 
  • Autor praca zbiorowa 
  • Wydawnictwo Scholar 
  • Ilość stron 100 
  • Rok wydania 2012 
Porównaj
Biblioteka biznesu, project finance w inwestycjach infrastrukturalnych (opr. miękka)
od 48 60

1 oferta

project finance w inwestycjach infrastrukturalnych (opr. miękka)

  • ISBN 9788375560602 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Anna Wojewnik-Filipkowska 
  • Wydawnictwo CeDeWu 
  • Ilość stron 344 
  • Rok wydania 2017 
Porównaj
Biblioteka biznesu, płeć a trwanie życia analiza demograficzna (opr. twarda)
od 27 55

1 oferta

płeć a trwanie życia analiza demograficzna (opr. twarda)

  • ISBN 9788323509363 
  • Oprawa twarda 
  • Autor Agnieszka Fihel 
  • Wydawnictwo Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego 
  • Ilość stron 188 
  • Rok wydania 2011 
Porównaj
Biblioteka biznesu, tajniki bankowości. podręcznik akademicki (opr. miękka)
od 37 34

2 oferty

tajniki bankowości. podręcznik akademicki (opr. miękka)

  • ISBN 9788389812254 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Rothbard Murray N. 
  • Wydawnictwo Fijorr 
  • Ilość stron 324 
  • Rok wydania 2006 
Porównaj
Biblioteka biznesu, Jakościowe Metody Badań Marketingowych (opr. miękka)
od 48 94

4 oferty

Jakościowe Metody Badań Marketingowych (opr. miękka)

  • ISBN 9788301164249 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Dominika Maison 
  • Wydawnictwo Wydawnictwo Naukowe Pwn 
  • Ilość stron 288 
  • Rok wydania 2018 
Porównaj
Biblioteka biznesu, proces podejmowania decyzji zakupowych przez e-konsumentów w kontekście mediów społecznościowych (opr. miękka)
od 54 90

1 oferta

proces podejmowania decyzji zakupowych przez e-konsumentów w kontekście mediów społecznościowych (opr. miękka)

  • ISBN 9788375565836 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Dejnaka Agnieszka 
  • Wydawnictwo CeDeWu 
  • Ilość stron 200 
  • Rok wydania 2013 
Porównaj

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.