Zaprojektuj sukces swej producenta!
Ciągła zmienność i nieprzewidywalność. Nowe technologie. Świeże trendy. Przyzwyczajenia klientów, za którymi nie sposób nadążyć. Wczorajszy hit wszech czasów jutro popadnie w zapomnienie. Prototyp, który tydzień temu był budowany w garażu, dziś jest wdrażany do produkcji jako obiekt marzeń nastolatków. Niemało pewniaków, które miały być żyłą złota, stało się rozczarowaniem i bolesną stratą. Z drugiej strony imponujące sukcesy odnoszą ci, o których miesiąc temu nikt nie słyszał. Czy w tych warunkach w ogóle da się prowadzić biznes? Czy w ogóle istnieje jakiś sposób, żeby jakoś zapanować nad tym szaleństwem i po prostu wyprowadzić firmę na prostą?
Owszem, istnieje. Nazywa się projektowanie i umożliwia podejmowanie lepszych decyzji biznesowych poprzez tworzenie nowych modeli biznesowych, proces uporządkowanej i kreatywnej obserwacji istniejących rynków oraz usystematyzowane rozwiązywanie problemów i określanie koniecznego zestawu narzędzi. I właśnie o takim projektowaniu jest ta książka — bezcenny przybornik dla każdego, kto chce zaprojektować sukces producenta. Odszukasz tu zbiór technik i metodyk, dzięki którym zaprojektujesz ulepszoną oraz przemyślenia mistrzów biznesu i studia przypadków.
Niektóre z zagadnień poruszonych w książce:
- zespół projektowy, jego tworzenie i przygotowanie do działania,
- kontekst działania firmy i jego kluczowe czynniki,
- metody projektowania modeli biznesowych,
- narzędzia i tricki do generowania pomysłów i budowy prototypów,
- metody weryfikacji pomysłów.
Patrick van der Pijl i Justin Lokitz należą do kadry zarządzającej Business Models Inc. Ich pasją jest pomaganie innym firmom w budowaniu prekursorskich modeli biznesowych i przyszłościowych strategii działania.
Lisa Kay Solomon zajmuje się strategiami przywódczymi w California College of the Arts oraz na Singularity University.
Maarten van Lieshout, a także Erik van der Pluijm zaangażowali się w utworzenie producenta Thirty-X. Zajmują się integrowaniem tworzenia strategii z projektowaniem i programowaniem.
Jonas Louisse zajmuje się użytkowaniem metod myślenia wizualnego i osiągnięć neuropsychologii w projektowaniu i rozwiązywaniu złożonych problemów.
Spis treści:
WPROWADZENIE. Projektuj lepsze firmy; podwójna pętla (8)
PRZYGOTOWANIE. Przygotuj swój zespół, swoje otoczenie oraz sposób pracy (24)
PUNKT WIDZENIA. Bądź buntownikiem, nakreśl wizję, zdefiniuj kryteria projektowania (46)
POZNANIE. Poznaj swych klientów, kontekst i firmę (82)
GENEROWANIE POMYSŁÓW. Naucz się tworzyć pomysły, rozwijać je i dokonywać ich wyboru (124)
TWORZENIE PROTOTYPÓW. Wcielaj pomysły w życie, szkicuj, buduj prototypy (152)
WERYFIKACJA. Wskaż najmocniej ryzykowne założenie, eksperymentuj i wykonuj zwroty (180)
SKALOWANIE. Kiedy i jak skalować; poziom gotowości inwestycyjnej (214)
DODATEK. Indeks, zespół, podziękowania (262)