Menu
Zamknij

odwaga w przywództwie. cztery kompetencje autentycznego lidera

Biblioteka biznesu

Opis

Liderzy przeróżnych organizacji – począwszy od nieznacznych start-upów, przez firmy rodzinne, organizacje non profit i organizacje społeczne, a na firmach z listy Fortune 50 skończywszy – mogą stać się udoskonalonymi przywódcami, o ile nauczą się właściwie korzystać ze swoich zasobów empatii, zdolności do budowania więzi czy odwagi. Ta książka daje liderom poręczne narzędzia, które pozwolą im uniknąć marnowania czasu na próby nieefektywnego i nieproduktywnego zarządzania zachowaniem własnym i innych.

Brené Brown, autorka pięciu bestsellerów „New York Timesa", od ponad dwudziestu lat bada emocje i doświadczenia nadające sens naszemu życiu, a przez ostatnich siedem lat poświęciła sporo czasu na pracę z wpływowymi liderami i zespołami z całego świata. W niniejszej książce, w standardowy dla siebie i renomowany poprzez czytelników sposób, udziela odpowiedzi na powyższe pytania, powołując się na wyniki swych badań, a przy okazji przywołując liczne anegdoty i przykłady.

Na odważne przywództwo składają się cztery kompetencje, których można się nauczyć, które mają mocne przejawy w praktyce i które można mierzyć. By jednak się pewnych rzeczy nauczyć, a innych oduczyć, potrzeba śmielszej pracy, trudnych rozmów i wielkoduszności. Czy to jest proste? Nie! Ponieważ nie za każdym razem odruchowo przedkładamy odwagę nad wygodę. Czy jednak warto się wysilać? bezapelacyjnie tak! Chcemy się przecież wykazywać odwagą w życiu i w pracy. W jaki więc sposób możemy realizować koncepcję odważnego przywództwa?

Odważny lider to ktoś, kto bierze na siebie odpowiedzialność za poszukiwanie potencjału w pomysłach i innych ludziach, a potem z odwagą ten potencjał rozwija.

Odważny lider nie udaje, że zna odpowiedź na każde pytanie, tylko niezmiennie wykazuje się ciekawością i stara się zadawać właściwe pytania.

Odważny lider wie, iż władza nie jest skończonym zasobem, który należy w jak największym stopniu zachowywać dla siebie. Wie, że władzy można mieć więcej, jeśli się nią dzieli z innymi.

Odważny lider nie unika nieprzystępnych rozmów ani skomplikowanych sytuacji, a kiedy trzeba, potrafi się wykazać wrażliwością.

dzięki tej książce dowiesz się o robić, żeby kształtować odważniejszych, śmielszych liderów i jak zaszczepić odwagę w kulturze organizacji. Nauczysz się jeszcze jak wytwarzać środowiska pracy, które sprzyjają poczuciu przynależności i twórczej swobody wśród pracowników.

***
Brené Brown – prowadzi badania na University of Houston, gdzie kieruje katedrą ufundowaną specjalnie dla niej poprzez Huffington Foundation w ramach Graduate College of Social Work. Od dwudziestu lat zajmuje się zagadnieniami odwagi, wrażliwości, wstydu i empatii. Jest autorką pięciu bestsellerów „New York Timesa" zatytułowanych: Odwaga lidera, Z odwagą w nieznane, Rosnąc w siłę, Z wielką odwagą, a także Dary niedoskonałości. Jej wystąpienie z konferencji TED, zatytułowane The Power of Vulnerability, znajduje się w pierwszej piątce najpopularniejszych nagrań z TED na świecie i ma ponad 35 milionów wyświetleń. Stworzyła także dla platformy Netflix film pt. Brené Brown: Odwagi, w którym z humorem i empatią wyjaśnia, jak znaleźć odwagę w kulturze zdominowanej poprzez niedostatek, strach i niepewność.

Opinie - 0 opinii

+ Dodaj opinię

PODOBNE PRODUKTY

Biblioteka biznesu, Strategia lean kultura uczenia się kluczem do budowania przewagi konkurencyjnej
od 78 65

1 oferta

Strategia lean kultura uczenia się kluczem do budowania przewagi konkurencyjnej

  • ISBN 9788380876293 
  • Autor Michael Balle, Daniel Jones, Jacques Chaize 
  • Wydawnictwo MT Biznes 
  • Ilość stron 356 
Porównaj
Biblioteka biznesu, droga toyoty. 14 zasad zarządzania wiodącej firmy produkcyjnej świata wyd. 2022
od 64 41

2 oferty

droga toyoty. 14 zasad zarządzania wiodącej firmy produkcyjnej świata wyd. 2022

  • ISBN 9788382311228 
  • Autor Liker Jeffrey K. 
Porównaj
Biblioteka biznesu, everest lidera o wartościach silnym zespole i skutecznym przywództwie (opr. miękka)
od 33 92

2 oferty

everest lidera o wartościach silnym zespole i skutecznym przywództwie (opr. miękka)

  • ISBN 9788380872332 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Anna Sarnacka-Smith 
  • Wydawnictwo MT Biznes 
  • Ilość stron 264 
  • Rok wydania 2017 
Porównaj
Biblioteka biznesu, Pięć dysfunkcji pracy zespołowej. Opowieść o przywództwie (opr. broszurowa)
od 30 99

2 oferty

Pięć dysfunkcji pracy zespołowej. Opowieść o przywództwie (opr. broszurowa)

  • ISBN 9788380871076 
  • Oprawa broszurowa 
  • Autor Patrick Lencioni 
  • Wydawnictwo Sdmx 
  • Ilość stron 250 
  • Rok wydania 2016 
Porównaj
Biblioteka biznesu, Odkoduj pułapki myślenia w biznesie. Jak ekonomia behawioralna wpływa na wybory klientów
od 60 36

1 oferta

Odkoduj pułapki myślenia w biznesie. Jak ekonomia behawioralna wpływa na wybory klientów

  • ISBN 9788382314403 
  • Autor Phil Barden 
  • Wydawnictwo MT-Biznes 
Porównaj
Biblioteka biznesu, Jak zbudowałem firmę. prawdziwe historie przedsiębiorców (opr. miękka)
od 46 59

2 oferty

Jak zbudowałem firmę. prawdziwe historie przedsiębiorców (opr. miękka)

  • ISBN 9788382310665 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Guy Raz 
  • Wydawnictwo MT Biznes 
  • Ilość stron 336 
  • Rok wydania 2021 
Porównaj
Biblioteka biznesu, Efekt viralowy. jak tworzyć chwytliwe treści, które same się rozprzestrzeniają (opr. miękka)
od 34 99

3 oferty

Efekt viralowy. jak tworzyć chwytliwe treści, które same się rozprzestrzeniają (opr. miękka)

  • ISBN 9788382310542 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Jonah Berger 
  • Wydawnictwo MT Biznes 
  • Ilość stron 232 
  • Rok wydania 2021 
Porównaj

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.