Menu
Zamknij

otoczenie regulacyjne upraw i produkcji tytoniu w polsce oraz znaczenie sektora tytoniowego dla gospodarki krajowej (opr. broszurowa)

Biblioteka biznesu

Opis

Przedmiotem monografii jest szczegółowa i wieloaspektowa ocena wpływu otoczenia regulacyjnego na rozwój upraw i produkcję tytoniu w Polsce oraz oddziaływania norm prawnych na pozycję sektora tytoniowego w gospodarce krajowej.

Analiza wybranych regulacji prawnych dotyczących zróżnicowanych aspektów funkcjonowania państwa i społeczeństwa, m.in. Takich jak: prowadzenie działalności rolniczej, system opodatkowania, system ochrony zdrowia, wykazała ich bezpośrednie lub pośrednie zaangażowanie w kształtowanie sytuacji prawnej uczestników branży tytoniowej.

Dokonana identyfikacja w tym zakresie pozwoliła na przedstawienie osądu w kwestii spójności przedmiotowo znacznej polityki legislacyjnej Rzeczypospolitej Polskiej i Unii Europejskiej i wniosków dotyczących skuteczności ustanowionych regulacji, w tych ich faktycznego oddziaływania na sytuację ekonomiczną plantatorów tytoniu i innych uczestników branży tytoniowej.Przeprowadzone badania wykazały wyraźne niedomagania systemu prawnego w zakresie spójności celów i optymalności regulacyjnych instrumentów prawnych obieranych poprzez prawodawcę przy kształtowaniu uwarunkowań prowadzenia produkcji tytoniu, a także innych aspektów funkcjonowania branży tytoniowej.

Chodzi tu zwykle o brak konsekwencji w kwestii ustalenia charakteru prawnego uprawy tytoniu w ramach krajowej i unijnej polityki rolnej, regulacji cyklu przetworzenia przemysłowego tytoniu, dopuszczalności spożywania wyrobów tytoniowych, obrotu nimi, opodatkowania, zwalczania szarej strefy oraz redukowania negatywnych skutków zdrowotnych używania wyrobów tytoniowych poprzez społeczeństwo.

W świetle powyższego ukazano ponadto oddziaływanie zmieniających się przedmiotowo pokaźnych regulacji prawnych oraz ich wzajemnych relacji na pogarszającą się pozycję sektora tytoniowego w ramach gospodarki krajowej.

Opinie - 0 opinii

+ Dodaj opinię

PODOBNE PRODUKTY

Biblioteka biznesu, Makroekonomia (wyd. 2 zmienione 2019) - Nowak Z. Alojzy, Zalega Tomasz (opr. miękka)
od 48 04

3 oferty

Makroekonomia (wyd. 2 zmienione 2019) - Nowak Z. Alojzy, Zalega Tomasz (opr. miękka)

  • ISBN 9788320823653 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Tomasz Zalega|Alojzy Z. Nowak 
  • Wydawnictwo PWE 
  • Ilość stron 612 
  • Rok wydania 2019 
Porównaj
Biblioteka biznesu, Zaawansowana rachunkowość zarządcza. Wyd. 3 - Edward Nowak (opr. kartonowa)
od 41 94

2 oferty

Zaawansowana rachunkowość zarządcza. Wyd. 3 - Edward Nowak (opr. kartonowa)

  • ISBN 9788320822892 
  • Oprawa kartonowa 
  • Autor Edward Nowak 
  • Wydawnictwo PWE 
  • Ilość stron 358 
  • Rok wydania 2017 
Porównaj
Biblioteka biznesu, Oszustwa i manipulacje księgowe a rachunkowość kreatywna (opr. broszurowa)
od 24 05

3 oferty

Oszustwa i manipulacje księgowe a rachunkowość kreatywna (opr. broszurowa)

  • ISBN 9788320824292 
  • Oprawa broszurowa 
  • Autor Artur Hołda 
  • Wydawnictwo PWE 
  • Ilość stron 162 
  • Rok wydania 2021 
Porównaj
Biblioteka biznesu, Metodyki i standardy zarządzania projektami - Michał Trocki (opr. miękka)
od 49 89

1 oferta

Metodyki i standardy zarządzania projektami - Michał Trocki (opr. miękka)

  • ISBN 9788320822779 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Michał Trocki 
  • Wydawnictwo PWE 
  • Ilość stron 402 
  • Rok wydania 2017 
Porównaj
Biblioteka biznesu, Inżynieria produkcji - kompendium wiedzy - Ryszard Knosala (opr. twarda)
od 101 11

2 oferty

Inżynieria produkcji - kompendium wiedzy - Ryszard Knosala (opr. twarda)

  • ISBN 9788320822700 
  • Oprawa twarda 
  • Autor Ryszard Knosala 
  • Wydawnictwo PWE 
  • Ilość stron 1048 
  • Rok wydania 2017 
Porównaj
Biblioteka biznesu, Marketing międzynarodowy - Duliniec Elżbieta - książka (opr. broszurowa)
od 43 76

2 oferty

Marketing międzynarodowy - Duliniec Elżbieta - książka (opr. broszurowa)

  • ISBN 9788320817874 
  • Oprawa broszurowa 
  • Autor Elżbieta Duliniec 
  • Wydawnictwo PWE 
  • Ilość stron 320 
  • Rok wydania 2009 
Porównaj
Biblioteka biznesu, Logistyka miasta - mamy na stanie, wyślemy natychmiast (opr. miękka)
od 36 12

2 oferty

Logistyka miasta - mamy na stanie, wyślemy natychmiast (opr. miękka)

  • ISBN 9788320822274 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Szołtysek Jacek 
  • Wydawnictwo PWE 
  • Ilość stron 262 
  • Rok wydania 2016 
Porównaj
Biblioteka biznesu, Wykorzystanie beaconów w komunikacji marketingowej (opr. broszurowa)
od 30 09

2 oferty

Wykorzystanie beaconów w komunikacji marketingowej (opr. broszurowa)

  • ISBN 9788320824636 
  • Oprawa broszurowa 
  • Autor Maria Bajak 
  • Wydawnictwo PWE 
  • Ilość stron 184 
  • Rok wydania 2021 
Porównaj
Biblioteka biznesu, Marketing kulturowy. społeczno-kulturowe aspekty komunikacji marek w polsce (opr. broszurowa)
od 41 93

2 oferty

Marketing kulturowy. społeczno-kulturowe aspekty komunikacji marek w polsce (opr. broszurowa)

  • ISBN 9788320824698 
  • Oprawa broszurowa 
  • Autor Tomasz Serwański 
  • Wydawnictwo Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne 
  • Ilość stron 352 
  • Rok wydania 2021 
Porównaj

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.