Menu
Zamknij

Paradoks Abilene i inne medytacje na temat zarządzania (opr. miękka) od 25 84

Biblioteka biznesu

Opis

Czy nie masz czasami wrażenia, iż biuro twojej marki bardziej przypomina zakamuflowany dom dla obłąkanych, niżeli miejsce prowadzenia działalności gospodarczej" Czy nie kręcisz głową z niedowierzaniem, kiedy wspólnie z kolegami ślęczysz po godzinach w bezsensownych projektach" Czy niechęć do podejmowania ryzyka jest tak wszechobecna, iż mierność staje się nakazem chwili" Jeśli te sytuacje wydają ci się znajome, może to oznaczać, iż twoja marka już wyruszyła w "podróż do Abilene". Kiedy w artykule z 1974 roku Jerry Harvey użył po raz pierwszy określenia "paradoks Abilene", marki w całej Ameryce doświadczyły prawdziwego trzęsienia ziemi, którego efekty odczuwa się do dziś. Na przykładzie pewnej sytuacji rodzinnej, Harvey zauważył, że wydarzenia, które nas spotykają nieraz nabierają tempa i zaczynają żyć własnym życiem mimo, że nikt nie chce w nich uczestniczyć. Harvey zwrócił w dodatku uwagę na to, że podobny cykl występuje w nad wyraz wielu organizacjach działających na bardziej sformalizowanych zasadach, takich jak korporacje, związki religijne, organizacje społeczne, czy instytucje administracji publicznej. Określenie "paradoks Abilene" ujawniło słabość wielu środowisk biurowych w organizacjach na całym świecie. Harvey zaczął otrzymywać sporo listów opowiadających o doświadczeniach z podróży do Abilene w organizacjach, które przeznaczają ogromne ilości czasu i pieniędzy na projekty, które wszyscy członkowie tych organizacji uważali za kompletnie nietrafione. Ta książka to kolejna terapia szokowa, jaką Jerry Harvey zaaplikował światowi biznesu. Jest to cykl wnikliwych i często rozśmieszających do łez "medytacji" na temat szaleństwa współczesnego życia organizacyjnego. Na przykładach historii i zdarzeń, z jakimi zetknęliśmy się chyba wszyscy (choć przedstawionych w zupełnie niecodzienny sposób), Paradoks Abilene przekonuje, że organizacje bezustannie skazują się na porażki, rozbudzając wśród swoich członków poczucie wyobcowania, nieufności, wszechobecnych konfabulacji i strachu przed podejmowaniem jakiegokolwiek ryzyka. "producenta prześcigają się w wytwarzaniu nowych towarów i usług. Podobnie, przyzwyczajeni do tego wyścigu, menedżerowie gonią za nowinkami, które mają im pomóc w zarządzaniu. A jednak ogromna część tych artykułów i usług to po prostu stare wino w nowych beczkach, a nowinki poszukiwane przez menedżerów okazują się być starymi prawdami, których nie zdążyli ani zapamiętać, ani przemyśleć. "Paradoks Abilene i inne eseje o zarządzaniu" to książka zawierająca prawdy, które podobnie jak prawidłowe wino, nabierają wartości z upływem czasu. Pisane przed blisko 40 laty eseje dotykają najmocniej widocznych problemów zarządzania. Pokaźnych wówczas i dzisiaj. Nieocenionym walorem książki jest jej gawędziarska forma " tak rzadka w dzisiejszym świecie poćwiartowanym na 3 najważniejsze zasady, 7 filarów, 5 koniecznych kroków i inne części, które tak trudno złożyć w rozsądną całość. To absolutny must read dla każdego menedżera, bez względu na wiek, wykształcenie i branżę, którą reprezentuje." Tomasz Witkowski (autor książek: Zakazana psychologia, Psychomanipulacje, Psychologia kłamstwa, współautor Psychologia konfliktów i Podręcznik trenera)

Opinie - 0 opinii

+ Dodaj opinię

PODOBNE PRODUKTY

Biblioteka biznesu, Analiza techniczna rynków terminowych (opr. twarda)
od 117 35

2 oferty

Analiza techniczna rynków terminowych (opr. twarda)

  • ISBN 9788363000028 
  • Oprawa twarda 
  • Autor Schwager Jack 
  • Wydawnictwo Linia 
  • Ilość stron 766 
  • Rok wydania 2013 
Porównaj
Biblioteka biznesu, Pokerowa twarz Wall Street (opr. miękka)
od 55 68

2 oferty

Pokerowa twarz Wall Street (opr. miękka)

  • ISBN 9788363000653 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Aaron Brown 
  • Wydawnictwo Linia 
  • Ilość stron 321 
  • Rok wydania 2016 
Porównaj
Biblioteka biznesu, To boli! - wyprzedaż (opr. miękka)
od 25 84

2 oferty

To boli! - wyprzedaż (opr. miękka)

  • ISBN 9788363000882 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Knott Paul 
  • Wydawnictwo LINIA 
  • Ilość stron 246 
  • Rok wydania 2014 
Porównaj
Biblioteka biznesu, Czarodzieje rynku (opr. miękka)
od 70 55

1 oferta

Czarodzieje rynku (opr. miękka)

  • ISBN 9788363000691 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Jack D Schwager 
  • Wydawnictwo Linia 
  • Ilość stron 404 
  • Rok wydania 2015 
Porównaj

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.