Menu
Zamknij

Praca i konsumpcja w perspektywie tworzenia... (opr. broszurowa)

Biblioteka biznesu

Opis

Główna teza niniejszego opracowania odnosi się do stwierdzenia, że dwie wiodące i dominujące ideologie, wokół których wytwarza się rozważania na temat tożsamości współczesnych społeczeństw funkcjonujących w logice demokracji liberalnej – praca i konsumpcja, nie spełniają swoich oczekiwanych funkcji. Z reguły przyjmuje się, iż ideologia pracy i bazujący na niej cykl tworzenia grup etosowych wypierana jest przeważnie przez ideologię konsumpcji, która ze względu na swą istotę nie posiada wystarczających przesłanek ku temu, aby stanowić, tak jak praca, podstawę normotwórczych procesów i zjawisk społecznych, stanowiących podstawę do podtrzymywania albo, tak jak to ma miejsce w Polsce po okresie zmiany systemowej w 1989 r., do redefiniowania starego ładu aksjonormatywnego lub też, w niektórych jego szczegółowych odsłonach, do tworzenia nowego ładu, opartego na odmiennej logice działania społecznego.


Wstęp

Znaczenie ładu aksjonormatywnego
dla funkcjonowania współczesnych społeczeństw demokratycznych

1. Istota i typy ładu aksjonormatywnego
2. Anomia społeczna jako jeden z wymiarów dezorganizacji społecznej
– naruszania ładu aksjonormatywnego
3. Ład aksjonormatywny w społeczeństwach demokracji liberalnej
– wiodące wyzwania
4. Ład aksjonormatywny a ład gospodarczy
w społeczeństwach rynkowych
5. Transformacja systemowa a przebudowa ładu aksjonormatywnego
6. Ład aksjonormatywny w perspektywie kryzysu gospodarczego
Podsumowanie

Przemiany współczesnej pracy

1. Wielość podejść do współczesnego definiowania pracy
i jej interpretacji
2. Zmiana treści, form pracy i form zatrudnienia
3. Doświadczanie pracy w początkowym okresie transformacji systemowej i aktualnie
4. Praca a struktura społeczna
5. Konsumpcja a struktura społeczna

Miejsce pracy w systemie wartości różnych grup
i kategorii społecznych

1. Pojęcie wartości pracy
3. Wartości pracy w Polsce w świetle badań empirycznych
4. Praca jako wartość dla kobiet
5. Miejsce pracy w systemie wartości młodego pokolenia
Podsumowanie

Praca a konsumpcja. Pojawianie się nowych paradygmatów

1. Paradygmat pracy a paradygmat konsumpcji
2. Wyłanianie się paradygmatu pracy i konsumpcji opartego
na założeniach Nowej Ekonomii
3. Ideologia konsumpcjonizmu
4. Śląski etos pracy
5. Podstawowe czynniki osłabiające etos pracy
we współczesnych społeczeństwach
Podsumowanie

Tendencje zmian w konsumpcji w społeczeństwie polskim

1. Trendy w konsumpcji
2. Zmiany w strukturze konsumpcji
3. Wzory zachowań konsumpcyjnych Polaków
4. Zmiana orientacji oszczędzania na rzecz orientacji na konsumpcję
5. Stabilna konsumpcja jako trend w konsumpcji w Polsce
6. E-konsumpcja jako nowy nurt konsumpcyjny w Polsce
Podsumowanie

Etyczny kontekst współczesnej konsumpcji
1. Konsumpcja etyczna
2. Normy etyczne w konsumpcji
3. Odpowiedzialność konsumenta jako wartość etyczna

Podsumowanie
Konsument – prosument – pracownik
1. Nowa era prosumencka
2. Konsument jako prosument
3. Prosument jako pracownik
Zakończenie
Bibliografia

ISBN: 9788371649370
Kod paskowy: 9788371649370
Autorzy: Bylok Felicjan, Swadźba Urszula, Walcak-Duraj Danuta
Wydanie: 1
Rok wydania: 2017
Kod wydawcy: 20286
liczba stron: 274
Oprawa: Miękka
PKWiU: 58.11
Format: 16.0x23.5cm
Głębokość (mm): 14
Waga: 0.424
Język oryginału: polski
Języki: polski
Grupa towarowa: Książka

Opinie - 0 opinii

+ Dodaj opinię

PODOBNE PRODUKTY

Biblioteka biznesu, Komunikacja marketingowa w turystyce (opr. miękka)
od 27 69

2 oferty

Komunikacja marketingowa w turystyce (opr. miękka)

  • ISBN 9788371645211 
  • Oprawa miękka 
  • Wydawnictwo Śląsk 
  • Ilość stron 192 
  • Rok wydania 2007 
Porównaj

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.