Choć (teoretycznie) żyjemy w kulturze obrazkowej, świat wirtualny (jednak) treściami stoi. Internet, niezwykle branża e-commerce, jest wypełniony tekstami, które konkurują o uwagę odbiorców i wyszukiwarek. Z założenia każdy opis artykułu, artykuł na blogu i post w social mediach powinien być oryginalny, nieść cenne treści, jakich nie wyszuka się nigdzie indziej. W praktyce rzadko się zdarza, żeby słowa w sieci niosły wyjątkową wartość. Zarówno w formie, jak i w przekazie treści przybierają z zasady postać kalki. „Kopiuj-wklej" z kosmetyczną zaledwie korektą, posiadającą maskować oczywistą „inspirację".
W książce SEOrigami autor ukazuje, że także w internecie można pisać i komunikować się unikatowo, oryginalnie. Co więcej, udowadnia, że nie jest to działanie bezcelowe. Że pod względem finansowym po prostu warto, wręcz należy tak właśnie robić. Poradnik został podzielony na dwie części. Pierwsza skupia się na tym, czym jest unikatowość („dodatkowo dla Google"), dlaczego oryginalność treści jest ważna, które firmy niezwykle o nią dbają i jak można ją wykorzystać u siebie, w swoim sklepie. Część druga oferuje gotowe techniki i schematy, upraszczające wdrażanie unikatowości w rozmaitych sferach naszych działań.
Tytuł SEOrigami. Sztuka pisania wyjątkowego (nie tylko na potrzeby pozycjonowania) Autor Piotr Kaleta Wydawnictwo Helion EAN 9788328388338 ISBN 9788328388338 Kategoria Nauka i technologia\Informatyka ilość stron 136 Rok wydania 2022 Oprawa Miękka Wydanie 1