Dr Katarzyna Świerszcz - jest pracownikiem naukowo-dydaktycznym wielu prywatnych uczelni, w tym Społecznej Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania w Warszawie. Jest autorką licznych artykułów i współautorką książek o tematyce filozoficznej, społecznej, gospodarczej a także marketingowej, m.
in.: Integracja a konkurencyjność przedsiębiorstw w UE, Zarządzanie organizacjami w teorii i praktyce, Zmiany jakościowe a konkurencyjność przedsiębiorstw - ujęcie społeczne, Marketing i logistyka w teorii i praktyce, Kształtowanie lojalności klientów oraz autorką książki Biznesplan kluczem pozyskiwania funduszy unijnych.
Główne zainteresowania to człowiek i otaczająca go rzeczywistość w świecie, zagadnienia społeczno-ekonomiczno-gospodarcze w kontekście cywilizacyjnym, w oparciu o filozofię personalistyczną. WstępCzłonkostwo Polski w Unii Europejskiej i wejście naszego kraju w struktury Jednolitego Rynku Europejskiego zezwala na polskim przedsiębiorcom zdobywanie coraz to nowych rynków zbytu, jak ponadto usposabia do bardziej progresywnego i skutecznego rozwoju.
Niesie to jednak za sobą pokaźniejszą presję ze strony wzrastającej konkurencji, która wyraża się coraz bardziej w ostrej i bezwzględnej "dzikiej" walce.