Dlaczego inwestorzy chcą być kojarzeni z przedsiębiorcami, sportowcami czy buntownikami? Jakie strategie wykorzystują, by nie określono ich jako hazardzistów i leszczy? Czy amatorskie inwestowanie to dodatkowa praca zarobkowa, a może raczej hobby lub nawet pasja? Jak inwestorzy kategoryzują inwestowane przez siebie pieniądze? Autor książki odpowiada na te i podobne pytania na podstawie własnych badań jakościowych nad inwestorami jednostkowymi.
prezentuje koncepcję inwestora jako osoby silnie zakorzenionej w świecie społecznym, na której działania wywierają wpływ takie kategorie, jak tożsamość, budowane społecznie wymagania i relacje z innymi ludźmi.
Publikacja jest skierowana nie tylko do badaczy zjawisk społecznych i ekonomicznych, lecz także do osób amatorsko czy zawodowo związanych z inwestowaniem."Książkę rewelacyjnie się czyta ze względu na przejrzystą strukturę wywodów, dostępny język, bogaty zbiór wypowiedzi z wywiadów i podsumowania w postaci schematów.
Jeśli dodamy do tego odwołania do koncepcji teoretycznych, a także optymalnej literatury przedmiotu, to całość stanowi wyjątkowo ciekawą pozycję wydawniczą. […] Autor publikacji nie tylko przekazuje wiedzę o niezwykle widocznym wycinku naszego życia społeczno-ekonomicznego, ale także przez swoją mistrzowską analizę i przystępną narrację formuje kulturę prezentacji dogłębnych badań socjologicznych na wysokim metodologicznym i teoretycznym poziomie."- Z recenzji dr hab.
Marii Nawojczyk, prof. AGH w Krakowie