Wszyscy codziennie opowiadamy historie
Robimy to podczas prezentacji biznesowej, wygłaszając mowę w trakcie ważnej uroczystości czy w trakcie randki. Opowieść to nadzwyczajny sposób na to, aby w zwięzły sposób przekazać informacje wyraźne, stosowne i – co szczególnie ważne – dotyczące nas w sposób bezpośredni. Co jednak zrobić, żeby z interesującej anegdoty wydobyć coś, co zapadnie wszystkim w pamięć? Co właściwie mielibyśmy opowiadać? Od czego zacząć? Od lektury tej książki.
Wykorzystaj moc storytellingu
Storytelling to książka dla każdego, kto chce opowiadać – czy to po to, by zrobić prawidłowe wrażenie podczas rozmowy kwalifikacyjnej, korzystnie wypaść podczas spotkania biznesowego, czy wygłosić ciekawy toast weselny. Ta książka podpowiada, jak dopracować opowieść, a także uwolnić drzemiący w nas potencjał mówcy. także proste ćwiczenia, które ułatwiają używanie umiejętności storytellingowych w praktyce. Wskazuje jeszcze dziesięć pułapek czyhających na autorów opowieści i demonstruje, co robić, by ich uniknąć.
Przygotowanie ciekawej opowieści
Co decyduje o potędze opowieści? Co powoduje, iż dana historia ma w sobie coś takiego, iż nie potrafimy się od niej oderwać? Wszystkie opowieści – te filmowe i te serialowe, te przytoczone w artykułach prasowych i te w opowiadaniach, powieściach i sztukach – mają za każdym razem tę samą strukturę. „Serio?", pomyślisz sobie. „To niemożliwe". Lecz tak właśnie jest! Po rozłożeniu na czynniki pierwsze każda historia daje się wpisać w pewne ogólne ramy. Warto je znać, by wiedzieć, jak opowiadać o swoich doświadczeniach, by inni słuchali nas z zapartym tchem. Dana Norris krok po kroku pokaże ci, jak wyodrębnić cel opowieści, jak ukształtować fabułę i o czym jeszcze warto pamiętać.
Zostań mistrzem słowa
Zdobądź się na odwagę i zacznij występować przed publicznością (czyli przed każdym, kto cię słucha) – może nią być słuchacz twojego podcastu, uczestnik konferencji, na której jesteś prelegentem, czy grupa przyjaciół w trakcie spotkania towarzyskiego. W książce odnajdziesz kilka prostych sposobów na podnoszenie pewności siebie, a także solidne wskazówki, dzięki którym uwierzysz, iż uda ci się przykuć uwagę publiczności i nawiązać z nią relację.
***
Ta książka to dowód prawdziwej pasji, z jaką Dana Norris podchodzi do pisania i opowieści. Storytelling to zbiór narzędzi przydatnych i cennych dla każdego twórcy tekstów.
Brigid Murphy, twórczyni Shortcut to the Soul: Unlocking Your Creative Voice Through Autobiographical Writing
To Dona Norris stała przed publicznością, gdy miałam okazję po raz pierwszy wysłuchać opowieści. Sama zapragnęłam spróbować i na skutek czego od ponad dziesięciu lat występuję na najróżniejszych scenach w całym kraju. Dziękuję Ci, Dano, iż zebrałaś swoje najcenniejsze spostrzeżenia w tej książce.
Shannon Cason, gospodyni podcastów Homemade Stories, The Trouble i In Good Co. Detroit
Ta książka jest niesamowicie pomocna. Pełno w niej konkretnych i użytecznych, a do tego sprawdzonych technik przydatnych przy tworzeniu porywających, przekonujących historii. Dana Norris dzieli się w niej wnioskami ze swoich wieloletnich doświadczeń. Dzisiaj wszyscy możemy na tym skorzystać.
Kevin Allison, gospodarz i marka podcastu i programu Risk
***
Dana Norris jest założycielką Story Club, ogólnokrajowego programu storytellingu non-fiction. Ukończyła studia w zakresie kreatywnego pisarstwa non-fiction i religioznawstwa. Jej teksty ukazywały się między innymi w McSweeney’s Internet Tendency, Tampa Review, TriQuarterly Online, w podcaście RISK! i WCPN Cleveland. Więcej informacji na temat Dany znaleźć można na stronie danastories.com.