Menu
Zamknij

Strategia lean kultura uczenia się kluczem do budowania przewagi konkurencyjnej

Biblioteka biznesu

Opis

Co zrobić, żeby zapewnić klientom większe zadowolenie i zaspokajać lepiej ich potrzeby? Jak ograniczyć ogólne koszty, aby zachować konkurencyjność? Co zrobić, aby praca stała się ciekawsza i stanowiła źródło pokaźniejszej satysfakcji? Co robić, żeby uczyć się szybciej dzięki współpracy? Jak stworzyć w zespole atmosferę zaufania i wspólnej pracy?

Odkąd dwie dekady temu Toyota wypracowała system zarządzania lean, firmy z całego świata szukają sposobów na eliminację marnotrawstwa, usprawnienie procesów i zniżanie kosztów, wykorzystując w tym celu właśnie strategię lean. Niektóre osiągają na tym polu piękne sukcesy, inne się rozczarowują. Z przekonaniem można jednak stwierdzić, że tylko nieliczne spomiędzy tych firm w pełni wykorzystują to, co metodologia lean ma do zaoferowania.

Aby poruszać się szybko, trzeba pierwszy odcinek drogi przemierzyć samemu. Żeby jednak dotrzeć daleko, trzeba podróżować razem.

Książka Strategia lean obala powszechne mity dotyczące lean, w szczególności rozprawia się z przekonaniem, że istota tej metodologii sprowadza się do wyciskania kolejnych soków z posiadanych zasobów, a zwłaszcza z ludzi. Nic bardziej mylnego. W lean chodzi o to, by się uczyć i aby działać – by uczyć się przez działanie. Chodzi o rozwiązywanie problemów. Chodzi także o to,za każdym razem na pierwszym miejscu stawiać klienta – i tylko klienta.

Myślenie LEAN to kompleksowa STRATEGIA biznesowa. Dzięki niej nauczysz się konkurować w sposób szczególnie odmienny od dotychczasowego.

Autorzy krok po kroku przedstawiają proces kształtowania strategii lean, która pozwala zapewnić trwałą wartość dla klienta. Trzeba bowiem pamiętać, iż rentowność, jakkolwiek pożądana, nie jest podstawowym celem w metodologii lean. Lean to nie tylko metoda produktywniejszego działania,też metoda wydajniejszego myślenia. A pełne zrozumienie potencjału metody lean wymaga zmiany spojrzenia na zasoby, cele biznesowe, a choćby własne zapotrzebowania i pragnienia.

Zmień sposób myślenia i zbuduj przewagę konkurencyjną opartą na wartości dla klienta.

Dzięki tej książce porzucisz klasyczne podejście do kwestii strategii i przestawisz się na strategiczne myślenie lean. Dowiesz się także, jak w praktyce zastosować metodologię lean do budowania przewagi konkurencyjnej, inicjowania cyklu postępowości i generowania zrównoważonego wzrostu.

Autorzy tej książki to autorytety cieszące się powszechnym poważaniem w świecie lean.

Dr Michael Ballé od dwudziestu lat wspiera menedżerów jako trener. Jest założycielem Institut Lean France i autorem pięciu książek poświęconych tematyce lean, które w znacznym stopniu wpłynęły na międzynarodową myśl i praktykę w tym zakresie.

Daniel T. Jones jest współautorem bestsellerów, za sprawą których świat poznał metodologię lean (Maszyna, która zmieniła świat,Lean thinking – szczupłe myślenie, Szczupłe rozwiązania). Jest także założycielem UK Lean Enterprise Academy, a także Lean Global Network.

Jacques Chaize był dyrektorem generalnym Danfoss Water Controls, wiodącej francusko-duńskiej firmy specjalizującej się w produkcji zaworów i będącej wzorcem wdrażania praktyki lean. Jest też współzałożycielem francuskiego oddziału Society for Organizational Learning.

Orest J. Fiume był dyrektorem i dyrektorem finansowym Wiremold Company, jest także emerytowanym dyrektorem Lean Enterprise Institute. Jest współautorem książki Real Numbers: Management Accounting in a Lean Organization oraz współtwórcą ruchu Lean Accounting.

***

Książka Strategia lean w przekonujący sposób wyjaśnia, iż doskonałości operacyjnej nie da się osiągnąć wyłącznie dobrymi chęciami kierownictwa i że wymaga ona realizacji konsekwentnego oddolnego procesu rozwojowego.

Jeffrey K. Liker, autor książki Droga Toyoty, profesor inżynierii przemysłowej i operacyjnej na University of Michigan

Książka Strategia lean stawia potężną tezę, zgodnie z którą myślenie lean należy rozpatrywać najczęściej w kategoriach metody przeobrażania producenta w system strategicznego pozyskiwania wiedzy, która mogłaby zapewnić firmie trwałą przewagę konkurencyjną w obliczu bezprecedensowych zdarzeń w branży. Ukazuje, że dzięki wdrożeniu myślenia lean jako narzędzia strategicznego każda producent może odnieść sukces, dokonując stanowczego przełomu w swojej branży.

John Shook, prezes Lean Enterprise Institute

Ta ważna książka to coś więcej aniżeli zbiór informacji o powszechnie dziś wykorzystywanych narzędziach lean. To opis kompleksowej, a przy tym przełomowej strategii.

James P. Womack, współautor książek Maszyna, która zmieniła świat, a także Lean thinking – szczupłe myślenie, założyciel Lean Enterprise Institute

Tytuł Strategia lean kultura uczenia się kluczem do budowania przewagi konkurencyjnej Autorzy Michael Balle, Daniel Jones, Jacques Chaize Tłumacz Bartosz Sałabut Wydawnictwo MT Biznes EAN 9788380876293 ISBN 9788380876293 Kategoria Biznes,ekonomia,marketing\Zarządzanie liczba stron 368 Format 15.8x23.5x2 cm Rok wydania 2019 Oprawa Miękka ze skrzydełkami Wydanie 1 Waga 0.576 kg

Opinie - 0 opinii

+ Dodaj opinię

PODOBNE PRODUKTY

Biblioteka biznesu, droga toyoty. 14 zasad zarządzania wiodącej firmy produkcyjnej świata wyd. 2022
od 64 41

2 oferty

droga toyoty. 14 zasad zarządzania wiodącej firmy produkcyjnej świata wyd. 2022

  • ISBN 9788382311228 
  • Autor Liker Jeffrey K. 
Porównaj
Biblioteka biznesu, everest lidera o wartościach silnym zespole i skutecznym przywództwie (opr. miękka)
od 33 92

2 oferty

everest lidera o wartościach silnym zespole i skutecznym przywództwie (opr. miękka)

  • ISBN 9788380872332 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Anna Sarnacka-Smith 
  • Wydawnictwo MT Biznes 
  • Ilość stron 264 
  • Rok wydania 2017 
Porównaj
Biblioteka biznesu, Pięć dysfunkcji pracy zespołowej. Opowieść o przywództwie (opr. broszurowa)
od 30 99

2 oferty

Pięć dysfunkcji pracy zespołowej. Opowieść o przywództwie (opr. broszurowa)

  • ISBN 9788380871076 
  • Oprawa broszurowa 
  • Autor Patrick Lencioni 
  • Wydawnictwo Sdmx 
  • Ilość stron 250 
  • Rok wydania 2016 
Porównaj
Biblioteka biznesu, Odkoduj pułapki myślenia w biznesie. Jak ekonomia behawioralna wpływa na wybory klientów
od 60 36

1 oferta

Odkoduj pułapki myślenia w biznesie. Jak ekonomia behawioralna wpływa na wybory klientów

  • ISBN 9788382314403 
  • Autor Phil Barden 
  • Wydawnictwo MT-Biznes 
Porównaj
Biblioteka biznesu, Jak zbudowałem firmę. prawdziwe historie przedsiębiorców (opr. miękka)
od 46 59

2 oferty

Jak zbudowałem firmę. prawdziwe historie przedsiębiorców (opr. miękka)

  • ISBN 9788382310665 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Guy Raz 
  • Wydawnictwo MT Biznes 
  • Ilość stron 336 
  • Rok wydania 2021 
Porównaj
Biblioteka biznesu, Efekt viralowy. jak tworzyć chwytliwe treści, które same się rozprzestrzeniają (opr. miękka)
od 34 99

3 oferty

Efekt viralowy. jak tworzyć chwytliwe treści, które same się rozprzestrzeniają (opr. miękka)

  • ISBN 9788382310542 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Jonah Berger 
  • Wydawnictwo MT Biznes 
  • Ilość stron 232 
  • Rok wydania 2021 
Porównaj
Biblioteka biznesu, Przezwyciężanie pięciu dysfunkcji pracy zespołowej (opr. broszurowa)
od 28 39

2 oferty

Przezwyciężanie pięciu dysfunkcji pracy zespołowej (opr. broszurowa)

  • ISBN 9788380871069 
  • Oprawa broszurowa 
  • Autor Patrick Lencioni 
  • Wydawnictwo MT BIZNES 
  • Ilość stron 148 
  • Rok wydania 2016 
Porównaj

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.