Menu
Zamknij

Strategia Umami. Jak połączyć biznes z projektowaniem doświadczeń i wyróżnić się na rynku

Biblioteka biznesu

Opis

Jeżeli chcesz wyodrębnić się na rynku, potrzebujesz strategii doświadczeń. Dlaczego? Możesz nie zdawać sobie z tego sprawy, lecz twoi klienci nie kupują od ciebie produktów czy usług – oni kupują doświadczenia. Co więcej, w najbliższych latach doświadczenia staną się fundamentem tworzenia unikatowej wartości rynkowej i głównym źródłem przewagi strategicznej. Jak to zrobić? Musisz zbudować konkretną, ale wykonalną strategię i skutecznie wdrożyć ją w całej organizacji. Aga Szóstek określa tę strategię jako umami, które jest piątą kategorią smaku (obok słodkiego, kwaśnego, słonego i gorzkiego) i nadaje potrawom unikatowy smak. W realiach biznesowych umami rozumiane jest jako doświadczenie, którego klienci nigdy nie mają dość i o którym sami z siebie opowiadają innym, jako czynnik, dzięki któremu nasza oferta przestaje być „w porządku", a staje się czymś niepowtarzalnym i zapadającym w pamięć. Strategia Umami w projektowaniu doświadczeń Strategia Umami to podejście opracowane na bazie 20 lat doświadczenia zawodowego łączącego badania akademickie z praktyką biznesową. Jest syntezą UX z CX i z projektowaniem usług na poziomie strategicznym. Model zaproponowany poprzez autorkę to kolejny krok w ewolucji myślenia projektowego, który pozwala: (a) dowiedzieć się, jakie historie opowiadają dziś twoi klienci; (b) odkryć czynniki motywujące i zniechęcające, które kierują tymi historiami; (c) zdefiniować nadzwyczajne przyszłe doświadczenie, które chcesz dostarczyć; (d) określić wykonalne środki, które zapewnią postęp w realizacji tej wizji; oraz (e) ocenić ten postęp dzięki analizie przyszłych historii klientów. Biznesowe aspekty budowania doświadczeń klientów Pełna praktycznych historii, szeroko zakrojonej wiedzy, śmiałych przemyśleń i użytecznych porad, ta książka pomoże ci przystosować organizację do budowania nieszablonowej wartości rynkowej poprzez dostarczanie klientom niezapomnianych doświadczeń. Dzięki niej będzie ci łatwiej opracować i wdrożyć strategię prokliencką, dzięki której nadasz swej organizacji nową energię, wyróżnisz się na rynku i zostaniesz pokochany poprzez swoich klientów, którzy będą chętnie opowiadać o tobie innym. Bo by zostać zauważonym, trzeba się wyróżnić. Gdy ktoś mnie pyta, dlaczego mocna firma czy branża nie przyjęły jeszcze modelu ekonomii doświadczeń, za każdym razem odpowiadam to samo: to kwestia nastawienia. Nie wiedziałem natomiast, iż tajemnica obrania nastawienia odpowiedniego dla wdrożenia modelu projektowania doświadczeń tkwi w przepysznej koncepcji umami. Nadszedł czas, aby twoja marka wyszła ponad Punkt Wyjścia Umami, wyznaczający podstawowy poziom funkcjonalności, i zaczęła oferować klientom wartość emocjonalną, a choćby poczucie sensu. To książka dla wszystkich projektantów doświadczeń i liderów. Pozwólcie, żeby Aga Szóstek pokazała wam, jak projektuje się i buduje wartościowe doświadczenia, a wraz z nimi wartościowe wspomnienia. B. Joseph Pine II, współautor książki The Experience Economy: Competing for Time, Attention, and Money

Opinie - 0 opinii

+ Dodaj opinię

PODOBNE PRODUKTY

Biblioteka biznesu, Jak zbudowałem firmę. prawdziwe historie przedsiębiorców (opr. miękka)
od 52 85

2 oferty

Jak zbudowałem firmę. prawdziwe historie przedsiębiorców (opr. miękka)

  • ISBN 9788382310665 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Guy Raz 
  • Wydawnictwo MT Biznes 
  • Ilość stron 336 
  • Rok wydania 2021 
Porównaj
Biblioteka biznesu, metawersum. jak internet przyszłości zrewolucjonizuje świat i biznes
od 59 99

3 oferty

metawersum. jak internet przyszłości zrewolucjonizuje świat i biznes

  • ISBN 9788382311921 
  • Autor Matthew Ball 
Porównaj
Biblioteka biznesu, liczby się liczą. data storytelling, czyli jak opowiadać o danych
od 40 99

3 oferty

liczby się liczą. data storytelling, czyli jak opowiadać o danych

  • ISBN 9788380875647 
  • Autor Starr Karla,Heath Chip 
Porównaj
Biblioteka biznesu, Jednominutowy negocjator. Sztuka zawierania korzystniejszych kontraktów - Don Hutson (opr. miękka)
od 29 90

1 oferta

Jednominutowy negocjator. Sztuka zawierania korzystniejszych kontraktów - Don Hutson (opr. miękka)

  • ISBN 9788380871618 
  • Oprawa miękka 
  • Autor George Lucas, Don Hutson 
  • Wydawnictwo MT Biznes 
  • Ilość stron 189 
  • Rok wydania 2017 
Porównaj

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.