Menu
Zamknij

Tajniki bankowości (opr. miękka)

Biblioteka biznesu

Opis

Współczesna prasa finansowa rozpisuje się na temat danych mówiących o podaży pieniądza. W każdy piątek inwestorzy giełdowi z zapartym tchem czekają na najświeższe informacje z rynku pieniężnego, które nieraz wpływają na poniedziałkowe notowania na Wall Street. Jeśli podaż pieniądza gwałtownie wzrasta, oznacza to, że stopy procentowe mogą pójść w górę, lecz mogą też pozostać na obecnym poziomie. Prasa straszy czytelników złowieszczymi prognozami dotyczącymi posunięć Rezerwy Federalnej albo regulacji, które mogą wprowadzić banki i inne instytucje finansowe. Przywiązywanie tak znacznej wagi do kwestii podaży pieniądza to zjawisko raczej nowe. Do lat 70-tych XX w., w czasie Ery Keynesa, na temat pieniądza i kredytu bankowego nie pisano niemal wcale. Zastanawiano się raczej nad wzrostem produktu Narodowego Brutto, polityką fiskalną rządu, wydatkami, przychodami i deficytem. Banki i podaż pieniądza to były zagadnienia generalnie ignorowane. Jednak po latach bronicznej i przyspieszającej inflacji – której keynesiści nie potrafili zaradzić – i po wielu nawrotach „inflacyjnej recesji, stało się jasne dla wszystkich – choćby dla keynesistów – iż coś tu nie gra. W ten sposób w centrum uwagi znazła się podaż pieniądza. Różnorodność definicji podaży pieniądza może wprawiać przeciętnego człowieka w zakłopotanie. O co chodzi z tymi wszystkimi M, od M1A i M1B do M8? Który z tych symboli oznacza prawdziwą podaż pieniądza, o ile którykolwiek samodzielnie do tego wystarcza? I może najmocniejsze: dlaczego depozyty bankowe wliczone są do różnych M jako podstawowy komponent podaży pieniądza? Wszyscy dziś wiedzą, iż papierowe dolary, emitowane wyłącznie przez Banki Rezerwy Federalnej, zawierające napis „ten banknot jest legalnym środkiem płatniczym do regulowania wszelkich zobowiązań, publicznych i prywatnych, to pieniądze. Lecz dlaczego rachunki bieżące uważane są za pieniądz i na jakiej zasadzie powstają? Czyż nie można ich wypłacić na żądanie w postaci gotówki? Dlaczego więc wkłady na żądanie to także pieniądz, a nie tylko papierowe dolary, które je reprezentują? Jedną z niezwykłych implikacji zaliczania wkładów na żądanie do części podaży pieniądza jest stwierdzenie, że banki tworzą pieniądz; iż w pewnym sensie są fabrykami pieniędzy. Ale czy banki nie przekierowują jedynie powierzonych im oszczędności, pożyczając je inwestorom lub konsumentom? Skoro banki dostają nasze oszczędności i następnie je pożyczają, to jak właściwie tworzą pieniądze? W jaki sposób pasywa bankowe stają się komponentyem podaży pieniądza?
  • Autorzy: Rothbard Murray Newton
  • Ciężar: 0,443
  • Format: 14.5x20.5cm
  • ISBN: 9788389812254
  • Język oryginalny: angielski
  • Języki: polski
  • Kod wydawcy: 28487
  • Miejscowość: Warszawa
  • pojemność: 324
  • Oprawa: Miękka
  • PKWiU: 58.11.1
  • Rok wydania: 2017
  • Rok wydania: 2016
  • Tłumacze: Rudowski Rafał
  • typ publikacji: KS
  • Tytuł oryginalny: THE MYSTERY OF BANKING
  • Wydanie: 1
  • Wydawca: Fijorr Publishing
  • Wysokość: 21

Opinie - 0 opinii

+ Dodaj opinię

PODOBNE PRODUKTY

Biblioteka biznesu, Od nędzy do pieniędzy (opr. miękka)
od 28 15

3 oferty

Od nędzy do pieniędzy (opr. miękka)

  • ISBN 9788389812520 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Fijor Jan M., Witkowicz Tad 
  • Wydawnictwo FIJORR PUBLISHING 
  • Ilość stron 322 
  • Rok wydania 2009 
Porównaj
Biblioteka biznesu, Rachunkowość grup kapitałowych (opr. miękka)
od 39 18

2 oferty

Rachunkowość grup kapitałowych (opr. miękka)

  • ISBN 9788301173869 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Remlein Marzena 
  • Wydawnictwo Wydawnictwo Naukowe PWN 
  • Ilość stron 284 
  • Rok wydania 2013 
Porównaj
Biblioteka biznesu, Ekonometria (opr. kartonowa)
od 39 18

3 oferty

Ekonometria (opr. kartonowa)

  • ISBN 9788301165130 
  • Oprawa kartonowa 
  • Autor Kufel Tadeusz 
  • Wydawnictwo Wydawnictwo Naukowe PWN 
  • Ilość stron 216 
  • Rok wydania 2011 
Porównaj
Biblioteka biznesu, Wycena i ewidencja środków pieniężnych i rozrachunków. (opr. miękka)
od 24 81

2 oferty

Wycena i ewidencja środków pieniężnych i rozrachunków. (opr. miękka)

  • ISBN 9788361872924 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Izabela Emerling 
  • Wydawnictwo Marina 
  • Ilość stron 242 
  • Rok wydania 2013 
Porównaj
Biblioteka biznesu, Jakościowe Metody Badań Marketingowych (opr. miękka)
od 39 18

3 oferty

Jakościowe Metody Badań Marketingowych (opr. miękka)

  • ISBN 9788301164249 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Dominika Maison 
  • Wydawnictwo Wydawnictwo Naukowe Pwn 
  • Ilość stron 288 
  • Rok wydania 2018 
Porównaj
Biblioteka biznesu, Rachunkowość małych przedsiębiorstw (opr. miękka)
od 35 05

2 oferty

Rachunkowość małych przedsiębiorstw (opr. miękka)

  • ISBN 9788320820201 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Kiziukiewicz Teresa, Sawicki Kazimierz 
  • Wydawnictwo Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne 
  • Ilość stron 284 
  • Rok wydania 2012 
Porównaj
Biblioteka biznesu, Logika w przedsiębiorstwie (opr. twarda)
od 37 81

2 oferty

Logika w przedsiębiorstwie (opr. twarda)

  • ISBN 9788320820416 
  • Oprawa twarda 
  • Autor Pisz Iwona, Sęk Tadeusz, Zielecki Władysław 
  • Wydawnictwo PWE 
  • Ilość stron 380 
  • Rok wydania 2012 
Porównaj
Biblioteka biznesu, Kreatywność w reklamie (opr. miękka)
od 39 81

2 oferty

Kreatywność w reklamie (opr. miękka)

  • ISBN 9788301143923 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Murdoch Anna 
  • Wydawnictwo Wydawnictwo Naukowe PWN 
  • Ilość stron 248 
  • Rok wydania 2012 
Porównaj
Biblioteka biznesu, Inteligentny inwestor (opr. twarda)
od 40 16

2 oferty

Inteligentny inwestor (opr. twarda)

  • ISBN 9788388931895 
  • Oprawa twarda 
  • Autor Graham Benjamin 
  • Wydawnictwo Studio Emka 
  • Ilość stron 536 
  • Rok wydania 2007 
Porównaj

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.