Menu
Zamknij

Teoria a historia (opr. miękka)

Biblioteka biznesu

Opis

"Teoria a historia" to książka, którą uważa się za ostatnie z czterech najważniejszych dzieł Misesa – obok "Ludzkiego działania", "Socjalizmu", "Theorie des Geldes und der Umlaufsmittel". [...]
Znaczenie tej książki najłatwiej zrozumieć wtedy, gdy zestawi się ją z innymi dziełami Misesa. W pracach z zakresu epistemologicznych podstaw ekonomii Mises zwracał uwagę na aprioryczny charakter nauk ekonomicznych. Uważał,elementów systemu teoretycznego nie wytwarza się przy pomocy metody eksperymentalnej i gromadzenia danych statystycznych. Takie zagadnienia ekonomiczne, jak: wartościowanie czasu (teoria preferencji czasowej), prawo malejącej użyteczności marginalnej, teoria kosztów komparatywnych, niemożliwość rachunku ekonomicznego w socjalizmie, nieskuteczność kontroli cen, należy rozpatrywać niezależnie od historii. Można je badać i uzasadniać prawdziwość twierdzeń, które ich dotyczą, niezależnie od udokumentowanych studiów historycznych określonego czasu, miejsca, kultury i cywilizacji.
[...] Tymczasem w tej książce wyraża dobitnie pogląd, iż badania historyczne mają obfite znaczenie – nie tylko w wymiarze czysto poznawczym,także ze względu na zrozumienie bieżących i przyszłych zdarzeń polityczno-gospodarczych. [...]
Mises docenia znaczenie historii, lecz poddaje krytyce niektóre sposoby uprawiania tej nauki: scjentyzm, historyzm i historycyzm. Uważa je za bardzo niebezpieczne punkty zapalne na styku historii i teorii. Wyjaśnienie jego stanowiska jest głównym tematem tej książki.

(Ze Wstępu do wydania polskiego dr. Mateusza Machaja)

Podtytuł: Interpretacja procesów społeczno-gospodarczych
Tytuł oryginału: Theory and History
ISBN: 9788301172671
Kod paskowy: 9788301172671
Autorzy: Mises Ludwig
Tłumaczenie: Łuczkiewicz Grzegorz
Wydanie: 1
Rok wydania: 2018
Kod wydawcy: 20411
Miejscowość: Warszawa
ilość stron: 252
Oprawa: Miękka
PKWiU: 58.11.1
Format: 15.5x24.0cm
Głębokość (mm): 10
Waga: 0.38
Język oryginału: angielski
Języki: polski
Grupa towarowa: Książka

Opinie - 0 opinii

+ Dodaj opinię

PODOBNE PRODUKTY

Biblioteka biznesu, Menedżer Samuraj Intuicja Jako Klucz Do Sukcesu - Reinhard Lindner (opr. miękka)
od 49 88

2 oferty

Menedżer Samuraj Intuicja Jako Klucz Do Sukcesu - Reinhard Lindner (opr. miękka)

  • ISBN 9788301209483 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Lindner Reinhard 
  • Wydawnictwo PWN 
  • Ilość stron 272 
  • Rok wydania 2020 
Porównaj
Biblioteka biznesu, Procesy metropolizacji. Darmowy odbiór w niemal 100 księgarniach! (opr. miękka)
od 58 45

2 oferty

Procesy metropolizacji. Darmowy odbiór w niemal 100 księgarniach! (opr. miękka)

  • ISBN 9788301185008 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Zuzańska- Zyśko Elżbieta 
  • Wydawnictwo PWN 
  • Ilość stron 432 
  • Rok wydania 2016 
Porównaj
Biblioteka biznesu, Rynki, instrumenty i instytucje finansowe - Opracowanie zbiorowe (opr. miękka)
od 75 08

2 oferty

Rynki, instrumenty i instytucje finansowe - Opracowanie zbiorowe (opr. miękka)

  • ISBN 9788301195083 
  • Oprawa miękka 
  • Autor praca zbiorowa 
  • Wydawnictwo Wydawnictwo Naukowe Pwn 
  • Ilość stron 500 
  • Rok wydania 2017 
Porównaj
Biblioteka biznesu, E-commerce. Strategia, zarządzanie, finanse - JUSTYNA SKORUPSKA (opr. miękka)
od 49 88

2 oferty

E-commerce. Strategia, zarządzanie, finanse - JUSTYNA SKORUPSKA (opr. miękka)

  • ISBN 9788301194789 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Justyna Skorupska 
  • Wydawnictwo Wydawnictwo Naukowe Pwn 
  • Ilość stron 250 
  • Rok wydania 2017 
Porównaj
Biblioteka biznesu, Scaling up. dlaczego niektóre firmy odnoszą sukces, a inne nie? (opr. miękka)
od 75 43

2 oferty

Scaling up. dlaczego niektóre firmy odnoszą sukces, a inne nie? (opr. miękka)

  • ISBN 9788301216764 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Verne Harnish 
  • Wydawnictwo Wydawnictwo Naukowe Pwn 
  • Ilość stron 298 
  • Rok wydania 2021 
Porównaj
Biblioteka biznesu, Krótkie wykłady z psychologii psychologia pracy i organizacji (opr. miękka)
od 49 88

1 oferta

Krótkie wykłady z psychologii psychologia pracy i organizacji (opr. miękka)

  • ISBN 9788301151652 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Zofia Ratajczak 
  • Wydawnictwo Wydawnictwo Naukowe Pwn 
  • Ilość stron 236 
  • Rok wydania 2021 
Porównaj
Biblioteka biznesu, Smart City. Informacja przestrzenna w zarządzaniu inteligentnym miastem (opr. miękka)
od 58 28

1 oferta

Smart City. Informacja przestrzenna w zarządzaniu inteligentnym miastem (opr. miękka)

  • ISBN 9788301184780 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Dariusz Gotlib 
  • Wydawnictwo Wydawnictwo Naukowe Pwn 
  • Ilość stron 200 
  • Rok wydania 2016 
Porównaj
Biblioteka biznesu, Odrodzenie rynku kapitałowego w polsce. w latach 1991-1994 (opr. miękka)
od 58 98

2 oferty

Odrodzenie rynku kapitałowego w polsce. w latach 1991-1994 (opr. miękka)

  • ISBN 9788301216535 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Grzegorz Bednarczyk 
  • Wydawnictwo Dom Wydawniczy Pwn 
  • Ilość stron 280 
  • Rok wydania 2021 
Porównaj
Biblioteka biznesu, Transformacja cyfrowa. Perspektywa marketingu - Mazurek Grzegorz - książka (opr. miękka)
od 66 85

1 oferta

Transformacja cyfrowa. Perspektywa marketingu - Mazurek Grzegorz - książka (opr. miękka)

  • ISBN 9788301211615 
  • Oprawa miękka 
  • Autor Grzegorz Mazurek 
  • Wydawnictwo Wydawnictwo Naukowe Pwn 
  • Ilość stron 304 
  • Rok wydania 2020 
Porównaj

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.