Menu
Zamknij

zaangażowanie pracowników. sposoby oceny i motywowania (opr. broszurowa)

Biblioteka biznesu

Opis

Wyzwaniem współczesnego zarządzania kapitałem ludzkim staje się zaangażowany pracownik, czyli taki, którego znamionują trzy jednocześnie występujące właściwości: 1) identyfikacja z celami i wartościami marki, 2) pragnienie przynależności do organizacji, 3) podejmowanie działań wykraczających poza standardy.
Dążenie do ukształtowania takiej postawy jest dowodem wzrastającej świadomości, iż pełni energii, kreatywni, nastawieni entuzjastycznie pracownicy są głównym źródłem tworzenia wartości producenta i to oni decydują o przewadze konkurencyjnej w większym stopniu aniżeli czynniki techniczne lub finansowe.
Tymczasem w długim okresie eksperci sygnalizują zjawisko spadku poziomu zaangażowania pracowników oraz obfite potencjalne rezerwy w tym zakresie.
jednocześnie liczne badania prowadzone na świecie ukazują dużo korzyści wysokiego zaangażowania, jak obszerniejsza produktywność, wysoki poziom kreatywności i innowacyjności, pokaźniejsze poczucie lojalności w stosunku do organizacji, a tym samym niższy poziom fluktuacji kluczowych pracowników i stabilizacja talentów. Firmy z niezaangażowanymi pracownikami cechuje pokaźna absencja, wysoki poziom stresu, trudności w podejmowaniu decyzji, brak efektywnej komunikacji, rozgrywki polityczne.
S. Cook wskazuje dwa główne powody rosnącego w skali światowej znaczenia zaangażowania pracowników. Są to coraz obszerniejsza siła klienta i siła pracownika.
Dlatego zaangażowanie pracowników stało się obowiązującym standardem w zarządzaniu kapitałem ludzkim.
Świadome budowanie w organizacji wydajnego zaangażowania wymaga systematycznego badania poziomu i czynników determinujących i podejmowania działań kreujących optymalne postawy i zachowania pracowników. Zagadnienia te stanowią główny przedmiot rozważań w niniejszej książce.

Ponad to zostały omówione metody i techniki wpływania na aktywność zawodową pracowników, ukierunkowane na kształtowanie zaangażowania w pracę i działalność organizacji wspomagających kreowanie wartości producenta dla interesariuszy. Marta Juchnowicz przedstawiła: zmiany zachodzące w zarządzaniu kapitałem ludzkim w organizacji; istotę koncepcji zarządzania poprzez zaangażowanie; problemy oceny i pomiaru zaangażowania pracowników; metody oceny zaangażowania organizacyjnego i zaangażowania w pracę; motywowanie w zarządzaniu przez zaangażowanie; system motywowania do zaangażowania pracowników.


Podręcznik jest asygnowany dla studentów uczelni i kierunków ekonomicznych, a także menedżerów i przedsiębiorców.

Opinie - 0 opinii

+ Dodaj opinię

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.